تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۵:۰۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 18279

علیرضا داوودنژادعلیرضا داودنژاد با انتشار نامه‌ای خطاب به دادستان، نقطه‌نظراتش را در پی حواشی اخیری که درپی پخش تیزرهای فیلم‌های ایرانی از ماهواره اتفاق افتاد، مطرح کرد.

به گزارش سینماسینما، کارگردان «نیاز»،«مصائب شیرین»،«روغن مار»، در این نامه، خطاب به دادستان نوشته است: «آقای دادستان محترم! اگر یک یخچال تولید شده در کشور توسط یک شبکه معاند ماهواره‌ای تبلیغ شود و فروش آن یخچال در داخل ایران از فروش یخچال‌های خارجی بیشتر شود، آیا لطمه‌ای به کشور خورده یا سودی عاید آن شده است؟ آیا باید از این تبلیغ جلوگیری کرد و یخچال‌های این کارخانه را در سطح کشور جمع‌آوری کرد و کارخانه را تعطیل کرد؟ یا باید پذیرفت که تبلیغ هر نوع کالای استاندارد ایرانی یا فیلم دارای مجوز ایرانی از شبکه‌های ماهواره‌ای مصداق همکاری با آن شبکه نیست، چرا که نهایتا به تقویت بنیه اقتصادی کشور منجر می‌شود و به بی‌نیازتر شدن ملت از واردات و قاچاق کالا.

آقای دادستان! یادش بخیر یخچال ارج، کولر ارج، بخاری ارج.

گویا ارج و سامسونگ با هم کار خود را شروع کردند. در ایران ما ارج ایرانی ورشکسته شد و سامسونگ کره‌ای مملکت را گرفت. یا زمانی که پرچم سینمای ایران در این طرف و آن طرف دنیا در اهتزاز بود سینماگران ترکیه ایستاده بودند و با حسرت تماشا می‌کردند؛ حالا فیلم‌های ترکیه میلیون‌ها خانه ایرانی را تسخیر کرده و سینمای ضربه خورده و از نفس افتاده ما در راهروهای دادسرا سرگردان است و برای تبلیغ فیلم‌های دارای مجوزش باید جواب پس بدهد.

آقای دادستان! به نظر شما صنعت، فرهنگ و تولید ملی در مملکت ما به کجا می‌رود؟»

اخیرا نمایش فیلم «آآآدت می‌کنیم» چند روزی به دلیل پخش تیزرهای آن از ماهواره به دستور دادستانی متوقف شد و دوباره اکرانش آغاز شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها