تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۱۱:۰۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 10345

اولین کارگردان برگزیده تاریخ جشنواره فیلم فجر گفت: با توجه به اینکه فیلم «هیولای درون» جایزه کارگردانی و فیلمبرداری را گرفت، برایم عجیب بود که در آن سال بهترین فیلم نشد.

خسرو سینایی اولین فیلمسازی است که در دومین جشنواره فیلم فجر که برای اولین بار به صورت رقابتی برگزار شد، موفق به دریافت جایزه کارگردانی برای فیلم «هیولای درون» شده است.

به گزارش سینماسینما، این فیلمساز در گفت‌وگویی، یادآور شد: در آن دوره علاوه بر من، اسماعیل امامی هم جایزه بهترین فیلمبرداری را گرفت و برایم عجیب بود که چرا بهترین فیلم را به کار دیگری دادند و از همان دوره فهمیدم که خرده شیشه‌هایی وجود دارد.

وی با اشاره به اکران این فیلم در سینماها، اظهار کرد: فیلم بنا به دلایلی با تاخیر حدود ۷ ماهه بدون اطلاع من روانه اکران شد و بعد متوجه شدم از فیلم ۱۳۵ دقیقه‌ای یک نسخه ۹۰ دقیقه‌ای اکران می‌شود که با دیدن تایم فیلم، حالت سکته پیدا کردم.

این کارگردان با اشاره به مشکلاتی که این فیلم برای اکران داشت، گفت: آقایی از ارشاد آن دوران با من صحبت کرد و ضمن اظهار لطفی که داشت به من گفت که من عاشق فیلم شما هستم، فقط مشکلی دارد و آن هم لباس هنرپیشه خانم است و آن را عوض کنید! و مشکل دیگرشان با فیلم، چهره بازیگر اصلی فیلم بود که می‌گفتند، تصاویر درشت او را نامیزان کنید! که امکان تغییر هیچ کدام از اینها برایم فراهم نبود. تصویری هم مربوط به کابوس بود و شستن مرده را به تصویر کشیده بودیم که متوجه شدم شبانه از ارگان رسمی که تهیه‌کننده فیلم بود به استودیو بدیع آمدند و نگاتیوها را برده‌اند.

این کارگردان با اشاره به موفقیت فیلم «هیولای درون» در خارج از کشور، اظهار کرد: همان سال فیلم در جشنواره “کارلووی‌واری” پذیرفته شد که به دلیل اختلافات ایران و چک‌اسلواکی اجازه ندادند، فیلم به آن جشنواره برود.

سینایی که بعدها در جشنواره هجدهم فیلم فجر هم برای فیلمنامه «عروس آتش» به همراه حمید فرخ‌نژاد موفق به دریافت سیمرغ بلورین شد، به ایسنا گفت: هیچ وقت موفقیت‌های این‌طوری برایم مهم نبوده و همیشه سعی کرده‌ام فیلم‌ام را بسازم و جوایز در کارم تاثیری نداشته است.

این کارگردان که این روزها آخرین ساخته سینمایی‌اش «جزیره رنگین» در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود، درباره آن اظهار کرد: دیدگاه تماشاگران در ایران نسبت به خارج متفاوت است و در اینجا مردم کم‌کم به دیدن این فیلم‌ها عادت می‌کنند.

وی افزود: چندی پیش این فیلم در جشنواره ونکوور حضور داشت و اخیرا کاتالوگ این جشنواره به دستم رسید که درباره «جزیره رنگین» نوشته بودند، منتظریم چالش ما با ایران تمام شود و چمدان ببندیم و به جزیره هرمز برویم. تماشاگران هم از امتیاز یک تا پنج، چهار به فیلم داده بودند که بسیار دلگرم‌کننده بود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها