تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۱۰:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 79420
مهران احمدی بازیگر که اولین تجربه کارگردانی اش در «مصادره» تجربه کرده است، گفت:باید به بلوغ می‌رسیدم تا فیلم بسازم.

به گزارش سینماسینما، مهران احمدی که امسال نخستین فیلم او با نام «مصادره» به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده در گفتگو با برنامه «سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا، در پاسخ به این پرسش که چه شد به کارگردانی سینما روی آورده، عنوان کرد: چند بار تجربه کارگردانی تئاتر دارم. در سینما هم سالها به عنوان دستیار و برنامه‌ریز فعالیت داشته‌ام که در کنار علاقه به کارگردانی باعث شد در مقام کارگردان سینما ظاهر شوم.

مهران احمدی

وی ادامه داد: در تمام این سالها احساس میکردم باید به یک بلوغ برسم تا بتوانم فیلم بسازیم زیرا اساس فیلمسازی کار بسیار سختی است.

کارگردان و بازیگر فیلم «مصادره» درباره روند شکل گیری و ساخت فیلم گفت: با آقای محمدحسین قاسمی تهیه کننده مشورت کردم، او خیلی لطف داشت و در نهایت به متنی از علی فرقانی به نام «مصادره» رسیدیم. پس از ماهها بازنویسی فیلمنامه، پروسه پیش تولید آن حدود چهار ماه طول کشید.

احمدی افزود: در مصادره، یک بازه زمانی ۳۰، ۴۰ ساله چه از تاریخی و چه جغرافیایی به نمایش در میآید. به همین دلیل کار بسیار سخت بود؛ باید دوران قبل از انقلاب و آمریکای دهه ۷۰ و ۸۰ را نشان می دادیم تا به زمان حال برسیم. بنابراین باری به هر جهت سراغ این فیلم نرفتیم.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه «مصادره»، نخستین فیلمی است که کارگردانی می کنم اما تجربه زیادی در سینما و این حوزه دارم زیرا سال‌ها دستیار کارگردان آدمهای بزرگی در سینما بودم و این تجربه در این فیلم به کمک من آمد.

بازیگر «پایتخت» درباره بازی در اولین ساخته خود نیز گفت: در ابتدا نمیخواستم در این فیلم بازی کنم اما به اصرار قاسمی تهیه کننده فیلم بازی در «مصادره» را قبول کردم و خیلی سخت بود. به عنوان نخستین فیلمی که قرار بود کارگردانی کنم و با توجه به حجم زیاد کار، ریسک بزرگی بود که فیلم را آن هم با زبان انگلیسی بازی کنم. من بازی در فیلم را با ترس پذیرفتم اما فکر میکنم نتیجه کار الهی شکر بد نشد.

وی درباره ژانر کمدی هم گفت: در صورتی که همه چیز این ژانر در یک فیلم درست باشد، بسیار جذاب است و می‌توان حرفهایی در کمدی زد که در ملودرام و دیگر ژانرها نمی توان آنها را زد؛ به همین دلیل کمدی را دوست دارم هر چند کمدی که بنده دوست دارم، کمی شخصی است. با احترام به همه کمدی‌هایی که در این سالها اکران شده، من کمدی خاص‌تری را دنبال می‌کنم.

احمدی درباره حضور آثار کمدی در جشنواره نیز اظهار کرد: نسبت به کمدی‌ها شاهد اقبال خوبی در جشنواره‌ها بوده‌ایم، از «اجاره نشین‌ها»ی آقای مهرجویی تا «لیلی با من است» و «ورود آقایان ممنوع». خیلی از این فیلم‌ها در جشنواره بودهاند که کمدی‌های موفقی هم بودهاند.

وی با بیان اینکه نفس من به نفس مخاطبان، منتقدان و تمام آدمهای پیشکسوت بند است، تاکید کرد: این دغدغه را دارم که فیلم به مذاق آنها خوش بیاید و امیدوارم این اتفاق بیافتد. اینکه اولین سانس فوق العاده جشنواره برای «مصادره» بوده خوش یمن است، از این موضوع خوشحالم و امیدوارم همینطوری ادامه پیدا کند.
این بازیگر ادامه داد: زندگی در جشنواره در جریان است. زندگی همین است و آدم مدام خودش را در کوران رقابت قرار می‌دهد، رقابت شیرین می شود و در جشنواره هم همین است و من آن را دوست دارم.

جمله پایانی او درباره «مصادره» این چنین بود: همه مان معتقد بودیم باید فیلمی را بسازیم که اولا اندازه پرده سینما باشد دوما به مخاطب احترام بگذارد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها