سیزدهمین شماره هفته نامه مجازی شهرزاد با یادداشتی از نرگس آبیار جمعه ۳۱ شهریورماه در ۲۸ صفحه منتشر شد.
به گزارش سینماسینما، سیزدهمین شماره هفتهنامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از نرگس آبیار درباره سریال شهرزاد آغاز میشود. همچنین در این شماره گفتگو با امیرحسین فتحی (بازیگر)، نقد سید رضا صائمی، «شهرزاد» از نگاه هشت بازیکن فوتبال، بازتاب فضای مجازی، مطلبی از حامد محمدی کارگردان اکسیدان، شهرزاد در آیینه رسانهها، عکسنوشتههایی از قسمت سیزدهم و همچنین عکسهایی از قسمت آینده دیده میشود.
در یادداشت نرگس آبیار که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است:
«چرا باید فصل دوم شهرزاد جدی گرفت؟
فصل دوم مجموعه «شهرزاد»، نشانه توان برنامهریزی و مدیریت فرهنگی در بخش خصوصی و همچنین گامی مؤثر در صنعت فرهنگ این سرزمین است و همانطور که میدانید فرهنگ در دنیای امروز محدود به تلاشهای فردی و محلی نیست. قدرت و اعتبار یک جامعه به توان مدیریت جریانهای کلان فرهنگی است و این مدیریت، بهره بردن از همه امکانات و زیرساختهای اساسی جامعه در حیطه ارتباطات است و «شهرزاد» به خوبی هم از این امکانات بهره میبَرد و هم آن را ارتقا میدهد.
«شهرزاد»، اهمیت و غنای تاریخ معاصر ایران را به عنوان تجربه مشترکی که هنوز در ما زنده است را یادآوری میکند و تذکر میدهد که این ملت برای رسیدن به مرزهای جدید و افقهای نو، چه رنجهایی که متحمل نشده است و این قصه را در لفاف یک داستان عاشقانه بیان میکند. «شهرزاد»، موضوع ابدی و ازلی عشق را به جامعه اندکی بیرمق شده ما نوید میدهد و مکرر و مداوم میگوید که برای عشق چه رنجها که نباید کشید و اینکه عاشق حتی زمانی که زندگی سر ناسازگاری میگذارد، همواره در جدالی دائمی با زندگی است. «شهرزاد» به ما میگوید که خاطر عاشق هرگز آسوده نیست و وصل، آغاز یک داستان تازه است.
«شهرزاد» به ما سینماگران میگوید که قاعده ساخت سریال و مَنش قصهگویی برای مخاطب انبوه، چقدر با آنچه که در سینما رواج دارد، متفاوت است. «شهرزاد» در پی تجربه بزرگ دیده شدن توسط مردم است و این راهی است که باید سینمای ما نیز طی کند.
اما «شهرزاد» تنها محدود به داستان و بازیگران پر قدرت و کارگردان فرهیختهاش نیست و توانسته از یک ساختار مناسب توزیع و پخش استفاده کند. «شهرزاد» برنامهریزی و تعهد در رسیدن به موقع به مخاطب را به مجموعه بعضاً کند فرهنگی ما آموخته است و این دستاورد تیم تهیهکنندگی «شهرزاد»، سود و منفعت فراوانی برای آنانی خواهد داشت که بعد از این، پا به این عرصه خواهند گذاشت.
آنانی که سریالهای روز جهان را تعقیب میکنند، میدانند که هر قسمت سریال تکهای از یک مجموعه بزرگتر است، قطعاتی از یک پازل که باید در انتهای آن در موردش قضاوت کرد. اینک مخاطب منتظر شگفتزده شدن مجدد است و من با شناختی که از تیم سازنده این سریال و خصوصاً نویسنده و کارگردان آن دارم، بسیار به یک شگفتی دیگر در ادامه داستان امیدوارم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نرگس آبیار کارگردان «بامداد خمار» شد
- طریقهی ابلق شدن/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- «ابلق» اکران آنلاین میشود
- ماجرای میراث فرهنگی و «سووشون» آبیار به کجا رسید؟
- گفتوگو با نرگس آبیار/ «ابلق» قصه سکوت یک «زن» در برابر مصلحتطلبیهای ظالمانه است
- مصلحت آرمانشهر گمشده/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- نرگس آبیار داور یک جشنواره ایتالیایی شد
- نرگس آبیار داور جشنواره کازان شد/ نمایش ۹ فیلم ایرانی
- روند تازه پروژههای تصویری؛ تولید و نمایش توأمان نسخه سینمایی و سریال
- ساترا به سه سریال مجوز داد
- گریزی از نقایصِ ناگزیر هستی نیست!/ مرحوم وحید اسلامی و نرگس آبیار
- آبیار در واکنش به ویدئوی اعتراضی مهرجویی: خشم کارگردان بزرگمان تداعیکننده خشم شخصیتهای «هامون» و «پستچی» است
- «نشان ویژه کارگردان موفق» جشنواره ترکیه به نرگس آبیار رسید
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
آخرین ها
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول