تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۱۵ - ۰۱:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 43540

نشست خبری انزوانشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «انزوا» به کارگردانی مرتضی علی‌عباس‌میرزایی در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش سینما سینما، نشست خبری فیلم سینمایی «انزوا» ساخته  مرتضی‌علی‌‌ عباس‌میرزایی با حضور کارگردان، امیرعلی دانایی، بهنوش بختیاری بازیگران فیلم، لعیا عباس‌میرزایی تدوینگر و بازیگر، پیمان جعفری تهیه‌کننده، مهدی ایل‌بیگی مدیرفیلمبرداری و پیام آزادی آهنگساز اثر برگزار شد.

در ابتدای این نشست عباس‌میرزایی با اشاره به اینکه جمعی از فیلم اولی‌ها پیش از جشنواره با یکدیگر جلسه‌ای داشتند، اظهار کرد: در این جلسه با هم قرار گذاشتیم که ما فیلم اولی‌ها به تماشای آثار هم بنشینیم و از یکدیگر در این راه حمایت کنیم.
وی ادامه داد: با اینکه این فیلم اولین ساخته بلند من است، اما خودم را فیلم اولی نمی‌دانم چون سال‌ها فیلم کوتاه ساخته‌ام و اصولا فیلم اولی را برای کسی می‌دانم که اصلا دکوپاژ انجام نداده باشد.
این کارگردان در پاسخ به این پرسش که فیلمش را تحت تاثیر آثار مسعود کیمیایی ساخته است یا خیر، اظهار کرد: من عاشق آقای مسعود کیمیایی و مرحوم علی حاتمی هستم و معتقدم سینما بدون بزرگان این عرصه معنا و مفهوم ندارد. از آن‌جایی که همه آدم‌ها تاثیرپذیر هستند و من هم استثنا نیستم و به این بزرگان ارادت دارم، قطعا از آن‌ها در کار خودم تاثیر گرفته‌ام.

در ادامه نشست عباس‌میرزایی بعد از اینکه یکی از همکلاس‌هایش به او برای ساخت فیلمش تبریک گفت، در حالی‌که بسیار تحت تاثیر قرار گرفته بود، گفت: من برای ساخت این فیلم سختی‌های زیادی کشیدم، اما مقاومت کردم و ایستادم تا رفیق‌هایم سرشان را بالا بگیرند. در فضای سینمای ما آدم‌های بااستعداد زیادی هستند، من هم این فیلم را ساختم که بگویم باید مقاومت کنیم، می‌خواستم بگویم ما هم می‌توانیم درباره سینما فیلم بسازیم، می‌خواستم به همه آن‌هایی که در کنار ما نبودند، بگویم ما هم هستیم.
وی با یاد نیما طباطبایی‌نژاد، مستندساز جوان که به تازگی درگذشته، اظهار کرد: به یاد نیمای عزیز که امسال باید نخستین فیلمش را می‌ساخت، نه اینکه زیر خاک باشد. خواهش می‌کنم بزرگترها بیشتر به ما توجه کنند. اما در این مسیر باید از آقای حبیب ایل‌بیگی تشکر کنم و بگویم خدا را شکر می‌کنم که ایشان معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بودند که در کنار من و امثال من بودند تا فیلم‌های خودمان را بسازیم. همچنین از محمدحسین فرج که در این فیلم مشاور من هم بودند، تشکر کنم که نیروهای جوان زیادی را به سینمای ایران معرفی کردند.

امیرعلی دانایی که در این فیلم نقش اول را بازی کرده بود، با تایید حرف‌های کارگردان بیان کرد: این درست است که ما در فضای ناسالمی کار می‌کنیم و هر آدم بااستعدادی هم که می‌خواهد کار کند، به او انگ می‌زند؛ در این فضا مخصوصا اگر کسی بخواهد سالم کار کند، باندهایی وجود دارد که جلوی فعالیت او را می‌گیرند.
وی در ادامه اظهار کرد: روزی که مرتضی‌علی، داستان یک خطی از این فیلم را برای من تعریف کرد، باهم سر صحنه فیلمبرداری یک اثر دیگر بودیم، مرتضی‌علی برای دریافت پروانه ساخت فیلم یک سال و نیم پشت در بود. در آن زمان حتی بازی من در نقش اول فیلم عجیب به نظر می‌رسید چون کاراکتر آن خیلی دور از من بود، اما رفاقت ما باعث شد این همکاری شکل بگیرد و حالا خوشحال هستم که ماحصل کار مورد توجه قرار گرفته است.
این بازیگر در ادامه با اشاره به اینکه خودش در معرض انگ‌های مختلفی در این فضا بوده است، اظهار کرد: من با کارگردان‌هایی چون ضیاالدین دُری، بهروز افخمی، سیروس الوند و دارویش مهرجویی کار کرده‌ام، در این مسیر حرف‌های زده می‌شد که من پول داده‌ام و در فیلم‌ها بازی کرده‌ام، اما مگر می‌توان این افراد را با پول خرید؟
وی همچنین با بیان اینکه بهترین کار خودش را در همکاری با عباس‌میرزایی داشته است، عنوان کرد: مطمئن هستم مرتضی‌علی کارهای بهتری هم انجام خواهد داد و قطعا در این حوزه پدیده خواهد بود، خواهش می‌کنم بزرگترها حواس‌شان باشد و از کارها حمایت کنند.

لعیا عباس‌میزرایی که هم نقش زهره را بازی کرده و هم تدوین‌گر این اثر سینمایی بوده است، اظهار کرد: در ابتدا اصلا قرار نبود من نقش زهره را بازی کنم، اما به دلیل اینکه نقش کوتاه بود، کسی حاضر نشد در این نقش بازی کند و از همین رو من آن را بازی کردم.

وی در ادامه و درباره تدوین این اثر سینمایی نیز توضیح داد: همه خلاقیتی که در نحوه تدوین این فیلم وجود داشت نشات گرفته از ذهن برادرم بود. همچنین در این فیلم از تدوین صدای ذهنی بازیگرها استفاده کردیم، این ایده از مستندی بود که چند سال قبل ساخته بودم و برادرم این پیشنهاد را در استفاده از صدای ذهنی بازیگرها داده بود، چون همیشه در ذهن افراد بحث‌ها و حرف‌هایی وجود دارد که نمی‌توانند بیان کنند و ما هم از این ایده در کار استفاده کردیم.
این تدوینگر که خواهر کارگردان است، درباره نقش زهره اظهار کرد: زهره شبیه مادر من است، مادرانی که در خانواده‌های بی‌سرپرست یا بدپرست فرزندان خودشان را بزرگ می‌کنند، امیدواریم با این فیلم صدای این مادران را به مسئولین برسانیم که این‌ها مادران پاکدامن سرزمین ما هستند و نباید آن‌ها را قضاوت کنیم. این مادرها قهرمان‌هایی هستند که در زندگی بچه‌ها وجود دارند باید قدر آن‌ها دانسته شود نه اینکه مورد قضاوت ناعادلانه قرار بگیرند.

بهنوش بختیاری با تاکید بر اینکه ۲۱ سالی می‌شود در فضای سینمای ایران کار می‌کنند، اظهار کرد: من کارم را از پشت صحنه سینما شروع کردم ومی‌دانم چقدر شرایط سخت است. این فیلم درباره تهمت و قضاوتی است که در سینمای ما رواج دارد، ما دوستانی داریم که به دلیل همین تهمت‌ها دق کردند. ولی یاد بگیریم که به یکدیگر توهین نکنیم، نقد منصفانه کنیم و پل‌های پشت سر خودمان را خراب نکنیم.
وی با اظهار خوشحالی از حضور در فیلم «انزوا» بیان کرد: خوشحالم که آقای عباس‌میرزایی توانسته فیلمی درباره غیرت و تعصب بسازد.

پیام آزادی، آهنگساز این اثر سینمایی نیز عنوان کرد: کارگردان این اثر از موسیقی سرشته دارد و از همین رو آهنگسازی برای این اثر کار سختی بود، ما برای هر شخصیت یک آهنگ ساختیم، چون کارگردان، موسیقی را یکی از شخصیت‌های فیلم می‌دانست.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها