تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۱۸ - ۰۰:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 44115

نشست خبری فیلم رگ خوابنشست پرسش و پاسخ  فیلم‌  «رگ خواب» ساخته حمید نعمت‌اله در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، این نشست با حضور لیلا حاتمی، کوروش تهامی، لیلا موسوی بازیگران، سهراب پورناظری آهنگساز، معصومه بیات فیلمنامه نویس، سهند ترابی چهره پرداز، محمد رضا میرزا محمدی طراح صحنه، فرشاد محمدی مدیر فیلمبرداری و در غیاب حمید نعمت‌اله کارگردان فیلم برگزار شد. نعمت‌اله با توجه به اینکه سر صحنه فیلمبرداری در زابل بود، طی تماس تلفنی از عدم حضور در جلسه عذر خواهی کرده و در مورد فیلم توضیح داد. او گفت: خیلی دوست داشتم که در کنار شما بودم اما عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم در نشست پرسش و پاسخ فیلم در جشنواره حضور داشته باشم. ما همیشه دنبال سوژه برای فیلمسازی هستیم. اول به دنبال ساخت فیلم «شعله‌ور» بودم اما نشد و با سرعت شروع به ساخت فیلم «رگ خواب» کردیم. انتخاب بازیگران ما از اول همین انتخاب‌ها بود. وی در پایان صحبت‌هایش گفت: صحبت با تلفن کمی کلافه‌کننده است و خوشحال می‌شوم شنونده جلسه باشم.

لیلا حاتمی در این نشست بیان کرد: امسال جشنواره مصادف با فاجعه پلاسکو شد و شروع خیلی غم‌انگیزی بود و بعد از آن فوت حسن جوهرچی و حسن علیزاده.

وی ادامه داد: واقعیت این است که دیدن فیلم برای من نیز غافلگیرکننده است و تحت‌تأثیر هستم. با بازی در «رگ خواب» به آرزویم رسیدم و خوشحالم که یک بار دیگر در مقابل دوربین نعمت‌اله قرار گرفتم.

کوروش تهامی گفت: تمام بازیگران در کشور ما دوست دارند حداقل یک بار تجربه کار با نعمت‌اله داشته باشند. اتفاق واقعی در سر صحنه می‌افتد، در پوست خودم نمی‌گنجیدم و این اتفاق افتاد. همکاری با لیلا حاتمی فوق‌العاده بود و زبان از بیان آن قاصر است.

در بخشی از نشست، سهراب ‌پورناظری آهنگساز فیلم «رگ خواب» گفت: از همه دوستان تشکر می کنم که سنگ تمام گذاشتند. می‌خواهم به لیلا حاتمی به خاطر جنس بازی او تبریک بگویم و این که هنر را به درستی از پدر به ارث برده است.

سهند ترابی چهره‌پرداز بیان کرد: خیلی خوشحالم که این فیلم را کار کردیم ودر رکاب نعمت‌اله بودیم.

معصومه بیات نویسنده فیلمنامه نیز گفت: من کارم روزنامه نگاری است. اگر در ایران به  شما احترام نمی‌گذارند و شما را نمی‌بینند، من از شما تشکر می‌کنم. رکن چهارم دموکراسی رسانه است. خوشحالم که فیلم مخاطبان را تحت‌تأثیر قرار داد.

فرشاد محمدی گفت: آقای نعمت‌اله به من گفت خیلی سرت شلوغ است، دو ساعت با کسی قرار داد نبند و برای فیلمبرداری این فیلم بیا و بعد گفت اگر بهترین فیلمبرداری عمرت را انجام ندهی دلگیر می‌شوم.

لیلا حاتمی در پاسخ به اینکه یک بار در جایی گفته هر فیلمی نعمت‌اله بسازد بازی خواهم کرد، بیان کرد: من در فیلم «بی پولی» در واقع خودم را در فیلم انداختم چون نقش را دوست داشتم و گفتم هر وقت پیشنهاد بدهد، خوشحال می شوم.

معصومه بیات گفت‌: با همه عوامل بر اساس فیلم‌نامه قبلی قرار داد بسته شد و چند ساعتی فیلمبرداری مانده بود و کلا یک سری صحنه‌ها عوض شد. هر شب من برای سکانس ها دیالوگ‌می نوشتم و خیلی از آنها هم دیالوگ های فیلم نامه قبلی بود.

وی افزود: سعی کردم برای این کار خیلی از بازی‌ها را فراموش کنم و نظر من هم این بود که یک کار کاملا متفاوت اتفاق بیفتد و من کمتر چنین نقشی را بازی کرده بودم و انگار اولین بار بود می‌خواستم جلوی دوربین بروم و خودم را به اتفاقات سپردم. نعمت‌اله به صورت خیلی خاص بازیگر را هدایت می‌کند و نوع رفتارش نشان از رضایت و یا عدم رضایت از بازی دارد.

لیلا حاتمی در پاسخ به پرسشی درباره رفتار نادرست هنرمندان در تقابل با اهالی رسانه گفت: اعتراض قشری که در مورد آنها فیلم ساخته می‌شود و اعتراض می‌کنند، خود کم‌بینی است. من در آن جلسه مصاحبه روی سخنم با آن ۸ نفر بوده نه کسان دیگر. من برای طرف روبه رو احترام قائلم و وقتی عصبانی هستم عصبانیتم را نشان می‌دهم چون معتقدم او آدم است و من باید نظر و احساسم را نسبت به او بروز دهم.

وی ادامه داد: وقتی آن افراد در جایی حضور دارند که نباید باشند، در واقع مزاحم می‌شوند. خودشان می‌دانند که جایشان آنجا نیست. من در چنین موقعیت‌هایی کلا فراموش می‌کنم که چه کسی هستم و آن شخص را ادب می‌کنم و این کار را تا همیشه خواهم کرد تا وقتی که حالش را داشته باشم.

لیلا حاتمی در بخشی از این نشست گفت: جدال با آدم‌ها برایم جالب است و در این کار تخصص دارم به همین دلیل ارتباط با نقش برایم راحت بود.

بیات نیز اظهار کرد: این فیلم اصلا ضد مرد نیست. کامران حصیبی به عنوان یک مرد، این کارها را انجام داده است. ما گاهی به برخی مردها بیش از حد لازم بها می دهیم و بعد خودمان مجبوریم با آنها بجنگیم زمان آن رسیده است که بدانیم چه چیزی بد و چه چیزی خوب است.

وی همچنین درباره مردستیزی و دیدگاه فمنیسیم در فیلم گفت: فمنیسم در غرب هم شکست‌هایی داشته و من دوست ندارم این اسم را برای فیلم و داستان بگذارم.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها