تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۰۹ - ۰۸:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 78697

علی اکبر صادقی در افتتاحیه نمایشگاه آثارش به دوستی دیرینه خود با عباس کیارستمی اشاره کرد و گفت طاقت نیاوردم روزگاری که روی تخت بیمارستان بود او را ببینم.

به گزارش سینماسینما، علی اکبر صادقی انیماتور و نقاش پیشکسوت در نمایشگاه مجموعه آثار خود در موزه هنرهای معاصر که روز گذشته یکشنبه هشتم بهمن افتتاح شد، گفت: شما مردم خیلی به من لطف دارید و من از شما انرژی می گیرم.

وی با ابراز احترام به کشور ایران ادامه داد: من خاک ایران را سرمه چشمانم می کنم. چند سال پیش برای برگزاری نمایشگاهی به خارج از کشور رفته بودم و حدود ۸۰۰ نفر مهمان ایرانی و خارجی به برنامه آمدند. آنجا از من خواستند حرف بزنم و من گفتم که از سرزمین ایران سرزمین پاکان و سرزمین فردوسی و مولانا به اینجا آمده ام ولی دیگر بغضم گرفت و نتوانستم باقی حرفم را ادامه دهم.

صادقی همچنین اظهار کرد: من به همه مردم عشق می ورزم و فکر می کنم باید همه را دوست داشت تا بتوانیم دوست داشتن را به دنیا صادر کنیم و مدینه فاضله را ایجاد کنیم.

مجید ملانوروزی مدیر کل هنرهای تجسمی نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که اظهار کرد: من صادقی را با تصویرسازی هایش می شناسم. من از ۳۰ سال قبل کارهای او را دنبال کردم، او تصویرگری است که با خوانش و نگاهی نو و معاصر توانسته در هر حوزه ای که وارد شده موفق باشد و در همه این حوزه ها می توانیم رد پای یک مولف بزرگ و روحیه و طبع فرهنگ و هنر ایرانی را ببینیم.

وی ادامه داد: از نظر نمادشناسی نیز تصویرگری های ایشان نشان دهنده زمینه های فرهنگی و هنری ای است که در شخصیت او هم وجود دارد و نشان می دهد که اندیشه های معاصری دارد.

ملانوروزی در پایان سخنانش بیان کرد: ادبیات و تاریخ در مجموعه آثار علی اکبر صادقی وجود دارد و فرض این بوده که بتوان بدین ترتیب از او تجلیل کرد، کسی که آثارش درس های بزرگی را به دیگران می آموزد.

فرشته موسوی کیوریتور این نمایشگاه نیز در سخنان کوتاهی عنوان کرد: خوشحالیم که ۸۰ سالگی علی اکبر صادقی را جشن می گیریم. او سال ها در حوزه های مختلف هنری فعال بود تا فرهنگ و هنر ما را گسترش دهد. نمایشگاه حاضر ۲۰۰ اثر نقاشی، طراحی و تصویرسازی را در برمی گیرد همچنین انیمیشن های وی نیز در بخشی از نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.

در بخشی از این مراسم کلیپی از گفتگو با صادقی نمایش داده شد که وی از دوستی دیرینه اش با عباس کیارستمی گفت و بیان کرد: کیارستمی تنها کسی بود که در سال های دوستی مان به من خیانت نکرد. بسیاری از دوستانم به من خیانت کردند و نمی خواستند موفق شوم اما من ۶۲ سال با کیارستمی دوست بودم و هیچ گاه بدی از او ندیدم. دوستی ما در حدی بود که دوست نداشتم او را ضعیف روی تخت بیمارستان ببینم و در دوره بستری بودنش طاقت نداشتم به بیمارستان بروم.

در پایان این مراسم مخاطبان و علاقه مندان از آثار علی اکبر صادقی در این نمایشگاه دیدن کردند.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها