تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۱۲:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 17308

ترانه علیدوستینشست خبری فیلم سینمایی فروشنده ساخته اصغر فرهادی با حضور کارگردان و بازیگران اصلی آن در خانه همایش برگزار شد.
به گزارش سینماسینما در این نشست که از ساعت ۲۱ روز دوشنبه دهم خرداد ماه برگزار شد اصغر فرهادی، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی به سئوالات خبرنگاران و اهالی رسانه پاسخ گفتند.
در این جلسه از ترانه علیدوستی پرسیده شد که اگر گلشیفته فراهانی هم برای بازی اش در فیلم «جیم جارموش» جایزه می‌گرفت آیا باز هم خوشحال می‌شدید؟ علیدوستی در پاسخ به این پرسش گفت: روزی که ما به کن رفتیم، گروه گلشیفته از آن جا رفته بود و متأسفانه نتوانستم او را ببینم اما اگر جایزه می‌گرفت همین‌قدر خوشحال می‌شدم. چون ما با هم مدرسه می‌رفتیم و پیش از این که بازیگر شویم دوست دوران بچگی هم بودیم و هیچ چیز در جهان این موضوع را عوض نمی‌کند.
سپس علیدوستی در پاسخ به پرسشی درباره این که گفته می‌شود فیلم‌های فرهادی جوانان را به مهاجرت از کشور تشویق می‌کند، گفت: ۱۴ سال از آشنایی و همکاری ام با ایشان می‌گذرد و به ندرت دیده‌ام آدمی این قدر دغدغه کشورش را داشته باشد. کسی که سینما کار می‌کند به دنبال مانیفست سیاسی و اجتماعی نیست بلکه دغدغه هنری دارد. فیلمسازان همه زندگیشان را نمی‌گذارند که کشورشان را سیاه نشان بدهند. آقای فرهادی اگر پیام سیاسی این اندازه مستقیم داشت، مثلاً نماینده‌ی مجلس می‌شد نه فیلمساز.
این بازیگر ادامه داد: بعید می‌دانم هیچ‌کدام از فیلمسازان جهان در کنفرانس مطبوعاتی فیلم‌هایشان با چنین پرسش‌هایی روبرو شوند و آرزو دارم این مباحث از سینمای کشور ما هم حذف شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها