تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۳۰ - ۱۵:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 45981

محمد حقیقت محمد حقیقت، منتقد سینما، درباره علت غیبت فیلم های ایرانی در جشنواره امسال برلین معتقد است سینمای کشورمان در سال جاری فیلم مناسبی برای حضور در این رویداد معتبر جهانی نداشته است.

به گزارش سینماسینما، محمد حقیقت، درباره تفاوت جشنواره برلین و کن گفت: جشنواره ای مانند برلین بیشتر حالت سیاسی به خود گرفته است،‌ یعنی مقدار سیاسی بودن آن نسبت به کن بیشتر است. یکی از تفاوت هایی که می تواند جشنواره کن را متمایز کند، این است که تمام دنیا دوست دارند به کن بروند و آن ها دستشان برای انتخاب فیلم هایی که دوست دارند بازتر است؛ چون برد تجاری و هنری بیشتری دارد. یکی از حسن های جشنواره برلین مردمی بودن آن است و همه می توانند بلیت بخرند و فیلم های مورد علاقه شان را ببینند اما در جشنواره کن همه باید کارت حرفه ای داشته باشند. به طور عادی بلیت فروشی در کن صورت نمی گیرد و مردم عادی از رفتن به جشنواره محرومند.
او درباره ارزیابی خود از جشنواره برلین گفت: در هر جشنواره ای که با منتقدان فرانسوی فیلم ها را می بینم، این قرار را می گذارم که اگر ۵ فیلم خوب دیدیم، جشنواره موفق است. هنوز در جشنواره برلین به آن ۵ فیلم نرسیدم و دو یا سه فیلم نسبت به بقیه برتر و باقی آن ها متوسط بودند. «آن سوی امید» کوریسماکی از فنلاند درخصوص پناهندگی، فیلم خوبی بود.
او در خصوص دلیل غیبت فیلم های ایرانی در جشنواره برلین بیان کرد: به طور کلی امسال فیلم های خیلی خوب کمتر تولید شدند. بعضی فیلم ها در حال تمام شدن هستند که بعد از اتمام به جشنواره کن معرفی می شوند. یکی از فیلم ها «خانه» اصغر یوسفی نژاد است. نباید چندان اصرار کنیم که فیلم از ایران در جشنواره باشد، احتمالاً فیلم هایی که مناسب باشند، کم بودند. فیلم «خانه» شروع خوبی دارد اما در ادامه انتظارها را برآورده نمی کند. اگر جزو هیأت داوران جشنواره برلین بودم، جایزه را به «آن سوی امید» می دادم».
برندگان خرس طلایی و خرس های نقره ای، برلیناله ۲۰۱۷ بزودی معرفی می شوند.

منبع: بانی فیلم

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها