تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۱۱ - ۱۲:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 22422

۵۷۳۰۳۱۹۰یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است: جمع غالب حاضر در این کمیسیون حتی اگر بعضا نظرات منفی درباره برخی فیلم‌ها و مسائل هنری ابراز می‌کنند اکثرا سینما را می‌شناسند و به آن علاقه و توجه دارند.

به گزارش سینماسینما، طیبه سیاوشی که به دیدن فیلم «سلام بمبئی» رفته بود در گفت‌وگویی گفت:  اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس دهم نکات مثبت و منفی سینما را می‌بینند و تا کنون که بیش از یک ماه از زمان تشکیل کمیسیون‌ها می‌گذرد رویکردمان نسبت به سینما حمایتی بوده است .

وی گفت: جناح های مختلف به این اصل رسیده‌اند که برای پیشبرد اهداف حتی ارزشی نظام جمهوری اسلامی، سینما یک وسیله خیلی خوبی است تا بتوانیم در این خاورمیانه پر از خشونت یک چهره صلح آمیزی از کشورمان با استفاده از این هنر نشان بدهیم و همچنین بتوانیم خیلی از حرفهایمان را به نسل جدید منتقل کنیم و توجه به این اصل را طی مدت اخیر در کمیسیون فرهنگی دیده‌ام.

وی درباره عدم علاقه برخی نمایندگان برای عضویت در کمیسیون فرهنگی اظهار کرد: خود من علاقه زیادی به هنر دارم واین علاقه در خانواده‌ام هم وجود دارد و معمولا به دیدن کارهای هنری می‌روم اما رشته‌ام روابط بین‌الملل بوده و اولویت اولم حضور در آن کمیسیون بود و حتی انتخاب دومم هم کمسیون اجتماعی بود اما توصیه شد که به کمیسیون فرهنگی بیایم و الان آن را می‌پسندم. سه خانمی هم که با یکدیگر در این کمیسیون هستیم سعی می‌کنیم تمام طرح‌ها، پروژه‌ها و برنامه‌هایمان را با هم پیش ببریم.

این نماینده مجلس درباره دیدن فیلم های سینمایی توسط اعضای کمیسیون فرهنگی گفت: زمانی که آقای جنتی در کمیسیون فرهنگی حضور پیدا کردند به آقای ایوبی که همراه ایشان آمده بود گفتم به روال قبل که هفته ‌ایی یک فیلم برای اعضای کمسیون فرهنگی نمایش داده می‌شد آمادگی دارم فیلم‌ها را ببینم و تا به امروز هم به هر اکران خصوصی که دعوت شدم حضور پیدا کرده‌ام.

وی ادامه داد:‌ پیش از این هم با اعضای کمیسیون که از جناح‌های مختلف هستند هم فیلم «نفس» را دیدیم  و «سلام بمبئی» دومین فیلمی است که به تماشای آن آمدیم. کمیسیون فرهنگی این دوره  توجه بیشتری به سینما و هنر نسبت به دوره‌های قبل دارد و حتی آقایان اصولگرا هم علاقه زیادی به سینما از خود نشان داده‌اند.

سیاوشی درباره پخش دوباره تیزر فیلم‌های سینمایی از شبکه های ماهواره‌ایی اظهار کرد: در دیداری که با رییس صدا و سیما داشتیم این مسئله به صورت جزیی مطرح شد و  ایشان هم  به تعدد شبکه‌هایی که این اقدام را انجام می‌دهند  و رفتن بازیگران و کارگردان‌هایی که در این کشور برایشان هزینه شده است به این شبکه‌ها اشاره کردند و آن را دردناک دانستند.

وی افزود:  پخش این تیزرها  هم دارای نقاط قوت و هم نقاط ضعف است. ضعفش این است که به نظر من بیش از ۷۰ درصد از مردم ایران ماهواره می‌بیند و پخش تیزرها فروش‌فیلم‌ها را به شدت رونق می‌دهد و اینکه متاسفانه نشان می‌دهد رسانه ملی نتوانسته آنقدر جذاب باشد که بیننده را جذب کند. رسانه ملی و سینما کاملا به هم پیوسته اند وصدا وسیمای ما یکی از بزرگترین و متمرکزترین رسانه‌های جهان است  و می‌تواند به اهداف دولت و نظام کمک زیادی کند. اگر دولت و رسانه ملی بتوانند به موازات هم حرکت کنند و کمک کنند  اهداف هم را پیش ببرند خیلی امر مثب ومبارکی خواهد بود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها