تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۳۱ - ۱۳:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 52319

جشنواره جهانی فیلم فجرطبقه هفتم پردیس سینمایی چارسو در روزهای برگزاری جشنواره جهانی میزبان تصاویری در قالب عکس، پوستر و کاریکاتور درباره عباس کیارستمی خواهد بود.

به گزارش سینماسینما، سیف‌الله صمدیان مدیر بخش بزرگداشت کیارستمی و نمایش‌ها و رویداد‌های ویژه جشنواره اعلام کرد: طبقه هفتم کاخ جشنواره که سال گذشته میزبان عکس‌های بازسازی شده فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی و مستند «باد صبا» ساخته آلبر لاموریس فیلمساز فرانسوی بود، امسال با وسعت بیشتری تنها به ارائه تصاویری در قالب عکس، پوستر و کاریکاتور درباره عباس کیارستمی اختصاص دارد که به مناسبت بزرگداشت کیارستمی در سی و پنجمین جشنواره جهانی فلیم فجر برگزار می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: آثار به نمایش درآمده در طبقه هفتم پردیس سینمایی چارسو برگزیده‌ای از آثار هنرمندان سراسر کشور است که با همکاری جشنواره جهانی فجر از طریق فراخوان چهاردهمین جشن تصویر سال در بخش عکاسی، گرافیک و کاریکاتور جمع آوری شده بود.

صمدیان با بیان اینکه ۶۸ اثر در بخش عکاسی، ۳۰ اثر در بخش پوستر و ۱۲ اثر در بخش کاریکاتور به نمایش در می‌آیند، گفت: بازدید از این آثار که همزمان با سی و پنجمین جشنواره جهانی آغاز می‌شود تا بعد از جشنواره هم ادامه خواهد داشت.

وی درباره آثار گرافیکی حاضر در این بخش که شامل آثار گرافیست‌های پیشگام و نسل جوان است، عنوان کرد: تقریبا همه هنرمندان مطرح رشته گرافیک و همچنین کارتونیست‌ها حداقل یک اثر در این بخش درباره عباس کیارستمی در نمایشگاه ارائه کرده‌اند.

مدیر بخش رویدادها و نمایش‌های ویژه جشنواره تاکید کرد: عکس‌هایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شوند محدوده زمانی کاملی از حضور و فعالیت هنری عباس کیارستمی را شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: عکس‌هایی از پشت صحنه فیلم «زندگی ادامه دارد» ، عکس هایی از فیلم «طعم گیلاس»، «آ.ب.ث آفریقا»، «مثل یک عاشق»، عکس‌هایی از روزهای تلخ وداع با کیارستمی از تجمع مردم در محوطه خانه سینما برای بزرگداشت این سینماگر، استقبال در فرودگاه، مراسم تشییع او از مقابل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مراسم یادبود را هم در این نمایشگاه شاهد خواهیم بود تا خاطره‌ای تصویری از حضور باشکوه ملی مردم ایران برای این چهره فرهنگی و هنری که سهم ویژه‌ای در معرفی چهره‌ای واقعی و غرورانگیز از ملت ایران در قالب سینما و هنرهای تجسمی دارد، داشته باشیم.

صمدیان همچنین اظهار امیدواری کرد که آثار این نمایشگاه به همراه دیگر آثار مربوط به عباس کیارستمی در قالب کتاب تصویری مستقلی منتشر شود.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها