تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۱۳:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 85203

«استکهلم» فیلم جدیدی با بازی ایتن هاوک در جشنواره فیلم ترایبکا به نمایش درآمد.

به گزارش سینماسینما، در فیلم «استکهلم» که با الهام از بحران گروگان‌گیری در سوئد ۱۹۷۳ ساخته شده، ایتن هاوک در نقش یک دزد بانک ظاهر شده است. بر مبنای همین رویداد سندرم استکهلم شکل گرفت.

این فیلم ساخته رابرت بودرو با بازی ایتن هاوک، نومی راپاس، مارک استرانگ، کریستفور هیردال، بیا سانتون است.

ایتن هاوک و نومی راپاس همراه کارگردان فیلم با حضور در ترایبکا درباره آن صحبت کردند.

رابرت بودرو که با ایتن هاوک در فیلم زندگینامه‌ای «متولد شده برای غمگین بودن» درباره زندگی چت بیکر محصول ۲۰۱۵ همکاری کرده بود، بار دیگر از همکاری وی در فیلم جدیدش بهره گرفت.

«استکهلم» که نخستین اکران جهانی‌اش را در جشنواره ترایبکا ۲۰۱۸ تجربه کرد، با الهام از مقاله‌ای که سال ۱۹۷۵ در مجله نیویورکر منتشر شد ساخته شده است. این مقاله که درباره بحران گروگان‌گیری در بانکی در سوئد بود، سندرمی به نام استکهلم را توصیف می‌کرد.

کارگردان که نویسنده فیلمنامه هم است در نشست فیلم در این باره گفت: خیلی این موضوع برایم جالب بود و شخصیت‌های این موضوع مرا درگیر خودشان کرده بودند چون یک داستان واقعی بود.

وی گفت: وقتی بازیگرانم را انتخاب کردم، آنقدر پروژه سریع پیش رفت که در کمتر فیلمی ممکن می‌شود.

در این فیلم هاوک در نقش یک بانک زن اسرارآمیز ظاهر شده و راپاس در نقش زنی که گروگان گرفته شده بازی کرده است. اما گروگان در نهایت از گروگان‌گیر حمایت می‌کند.

راپاس که متولد سوئد است در این نشست که پس از نمایش فیلم برگزار شد گفت در زندگی‌اش بارها درباره این گروگان‌گیری شنیده بود و سوال‌های فراوانی در ذهنش ایجاد شده بود و با خواندن فیلمنامه دلش می‌خواست هر چه بیشتر درباره آن بداند.

این بازیگر اظهار کرد: یک رویای واقعی بود که به این فیلم دعوت شدم. هر لحظه این فیلم را دوست داشتم.

هاوک نیز در سخنانش از «بعد از ظهر سگی» با بازی آل پاچینو یاد کرد که فیلمی برنده اسکار است و گفت از آن فیلم الهام گرفت تا شخصیت خودش را بهتر در نقش یک گروگان‌گیر دربیاورد.

منتقدان از این فیلم به عنوان موضوعی عالی اما کمی شلوغ یاد کردند.

سندرم استکهلم پدیده‌ای روانی است که در آن گروگان حس یکدلی و همدردی و احساس مثبت نسبت به گروگان گیر پیدا کرده، و در مواقعی این حس وفاداری تا حدی است که از کسی که او را تهدید می‌کند، دفاع و به صورت اختیاری از او پیروی می‌کند.

جشنواره فیلم ترایبکا ۲۰۱۸ از ۱۸ تا ۲۹ آوریل برگزار می‌شود.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها