تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۱۶:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 60207
نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس می‌گوید موضع مثبتی نسبت به فیلم “مادر قلب اتمی” و “اکسیدان” ندارد زیرا به اعتقاد وی این دو فیلم هنجارها و آموزه‌های دین مسیحیت را به چالش کشیده‌اند.
کارن خانلری

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حواشی پیش آمده در رابطه با اکران فیلم‌های “مادر قلب اتمی” و “اکسیدان” ، گفت: شخصا این فیلم‌ها را دیده و با موکلین و دیگر نمایندگان حوزه انتخابیه درباره آن‍‌ها صحبت کرده‌ام اما اکثریت این دو فیلم را نپسندیدند چراکه به هر حال این آثار، هنجارها و آموزه‌های دین مسیحیت را به چالش کشیده‌اند؛ بماند که کیشیشان در فیلم “اکسیدان” وسیله‌ای برای تمسخره و خنده شده‌اند.

فیلمسازان با فیلم‌های‌شان اطلاعات ناقصی را به جامعه تزریق می‌کنند

نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجبورم به‌عنوان نماینده ارامنه پیامدهای اجتماعی پیرامون این دو فیلم را برعهده بگیرم بنابراین باید بر مبنای این پیامدها اظهارنظر کنم یا واکنش نشان دهم، در حالی که گمان نمی‌کنم که صاحب این دو اثر مسئولیت و عواقب آثار خود را در جامعه بپذیرند. آن‌ها فقط از طریق فیلم‌های خود اطلاعات ناقصی را به تمامی جامعه تزریق می‌کنند اما عواقب کار آن‌ها را باید مسئولان رفع و رجوع کنند.

تمایل به امضاء نامه اعتراضی نمایندگان نسبت به اکران “اکسیدان” و “مادر قلب اتمی” داشتم

خانلری با اشاره به نامه اعتراضی تعدادی از نمایندگان نسبت به اکران این فیلم درباره این موضوع که چرا امضاء وی پای این نامه نیست، توضیح داد: احتمالا نماینده جمع‌کننده اعتراض به من دسترسی نداشتند چراکه تمایل به این امضاء داشتم.

همراهی نمایندگان اقلیت مجلس با نمایندگان مسلمان در محکومیت توهین نشریه “شارلی ابدو” به پیامبر

وی با بیان اینکه‌ ای کاش سازندگان این دو فیلم مشورت بیشتری از کارشناسان ارامنه قبل و حین ساخت فیلم دریافت می‌کردند، درخصوص دلایل اعتراض ۱۷ نماینده مجلس به محتوای این دو فیلم، گفت: همان طور که دو سال پیش که نشریه “شارلی ابدو” به ساحت مقدس پیامبر اسلام توهین کرد و نمایندگان اقلیت همراه با نمایندگان مسلمان مجلس اقدام این روزنامه را محکوم کردند، طبیعی است که نمایندگان مسلمان نیز نسبت به توهین به دین دیگر در یک فیلم واکنش نشان دهند.

این نماینده اقلیت در مجلس ادامه داد: نمی‌توان گفت مسیحیان خود نماینده دارند لذا لازم نیست شما خود را قاطی ماجرا کنید! ارزش‌های توحیدی مربوط به تمام موحدان است لذا چه کسی گفته هر کس باید نسبت به توهین به دین خودش واکنش دهد؟

وی در رابطه با فیلم “مادر قلب اتمی”، گفت: متاسفانه این فیلم یکی از بانوان عضو گروه کُر کلیسا را فاقد اصول اخلاقی معرفی کردند درحالی که با قاطعیت می‌گویم امکان ندارد چنین بانوی مسائل اخلاقی مطرح شده در فیلم را داشته باشد، ضمن آنکه مقام اجتماعی چنین بانویی برای مسیحیان کمتر از کشیش نیست اما “مادر قلب اتمی” چنین شخصیتی را به چالش کشیده است.

موضع مثبتی در قبال “مادر قلب اتمی” و “اکسیدان” ندارم

خانلری با تاکید مجدد مبنی بر اینکه موضع مثبتی در قبال این دو فیلم ندارد، توضیح داد: فیلم “اکسیدان” به صورت غیرمستقیم می‌گوید؛ یک شهروند مسلمان ایرانی می‌تواند برای دریافت پناهندگی تغییر دین می‌دهد درحالی که این اقدام نه تنها واقع‌گرایانه و امکان‌پذیر نیست بلکه ترویج چنین نگرشی هم درست نیست.

نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی در رابطه با این موضوع که فیلم “مادر قلب اتمی” ۳ سال به دلیل “ترویج ادیان دیگر” توقیف شده است، گفت: من ترویجی در این فیلم ندیده‌ام و نمی‌توانم درباره آنچه سه سال گذشته بر فیلم گذشته اظهارنظر کنم ولی برداشت خودم و موکلین و نمایندگانی که با آن‌ها صحبت کردهام این است که این فیلم دین مسیحیت را به چالش کشیده است./

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. ناشناس
    ۱۸, تیر, ۱۳۹۶ ۸:۴۹ ق٫ظ

    مسیحی اصولگرا تو ایران ندیده بودیم که دیدیم

نظر شما


آخرین ها