به گزارش سینماسینما، اکران فیلم سینمایی «ماهورا» در سینمای رسانه سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر پنجشنبه ١٩ بهمن ساعت  ٢٠ خواهد بود. تهیه‌کنندگی فیلم بر عهده علیرضا جلالی و حمید آخوندی است که فیلم‌های «روز سوم» و «سفر به چذابه» از جمله آثار موفق کارنامه این دو محسوب می‌شود. در ابتدا این فیلم، «ماهور» نام داشت اما به دلیل مشابهت با نام فیلم دیگری که درباره موسیقی و به ویژه دستگاه موسیقی ماهور است، به «ماهورا» تغییر نام یافت.

در خلاصه داستان فیلم ماهورا آمده است: در زندگی تو زنی است با چشمانی شکوهمند که لبانش خوشه های انگور و لبخندش موسیقی و گل، اما هرکس بخواهد به او نزدیک شود ناپدید می‌شود. «ماهورا»؛ پدیده ای با زبان تصویری نو از قوم شناسی است.

از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به ساعد سهیلی، میترا حجار، بهاره کیان افشار، کامران تفتی، احمد کاوری، محسن افشانی، مهدی صبایی، مونا فرجاد ، مالک سراج، یوسف مرادیان و حضور داریوش ارجمند اشاره کرد.

عوامل فیلم سینمایی «ماهورا» به کارگردانی حمیدزرگرنژاد و تهیه کنندگی علیرضا جلالی و زنده یاد حمید آخوندی عبارتند از: موسیقی:ستاراورکی، طراح صحنه: بهزادآدینه، فیلمبرداری: مرتضی غفوری، صدابردار: حسین بشاش، صداگذار: آرش قاسمی، تدوین : کاوه ایمانی و مژده قاجاریه، گریم : شهرام خلج ، عکاسان: امیر اماملی و مهدیه لطیفی ، مشاور رسانه ای : لیلا افشار.