تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۰۸:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 81192

محسن امیر یوسفی در آستانه اکران فیلم انیمیشن «قلب سیمرغ» وحید نصیریان نوشتاری را منتشر کرد.

به گزارش سینماسینما، کارگردان «آشغالهای دوست داشتنی» در این نوشتار که در اختیار ایسنا قرار گرفته نوشته است: ««قلب سیمرغ» وحید، قرار است اکران شود در حالی که قلب وحید از حرکت ایستاده است. خود وحید اگر الان زنده بود از ته دل میخندید به این ترکیب «قلب سیمرغ» و قلب وحید! ولی ای کاش وحید اینقدر شاد و سرزنده نبود!

قلب سیمرغ

ای کاش از اون کارگردان‌های گوشه گیر و عبوس و تلخی بود که وقتی خبر رفتنش را می‌شنیدی اینقدر دلت نمی‌سوخت و حداقل خودت را تسلی می‌دادی و می‌گفتی معلوم بود از دنیا بریده! یا تو دنیا هم دلخوش نبود! یا هر فکر کوفتی دیگه که بتونی باهاش خودت را آروم کنی و بگی الان در زیر خاک آرامش دارد یا همون جمله ازلی و ابدی ما ایرانیان را بگوئی یعنی: راحت شد!

ولی اینطور نبود، وحید در زندگیش شاد و سرحال و قدرتمند بود، غمها و دلخوری‌های زیادی داشت ولی بلد بود چطور همه آنها را کنترل کند و با یک خنده برگردد سرکارش!

می‌توانست ساعت‌ها با لذت از دختردلبندش ماهور حرف بزند و قربون صدقه‌اش برود، می‌توانست ساعت‌ها از طرح‌ها و کارهای توی سرش بگوید و غش غش بخندد و می‌توانست از مدیرانی حرف بزند که سال‌های سال او را بردند و آوردند و آخرش هیچ! حتی می‌توانست ساعت‌ها از بی‌معرفتی و شیطنت بعضی همکارانش بگوید و درآخر با خندهای از همه آنها بگذرد که البته خدا نگذرد!

مرگ حق است ولی برای وحید وقتش نبود، اصلاً وقتش نبود و چرا قبل از نمایش«قلب سیمرغ»؟! فیلمی که اولین انیمیشن سه بعدی بلند سینمای ایران است و سالهای زیادی از عمر و جان وحید را گرفت. «قلب سیمرغ» به سختی و با مشکلات مالی و کاری زیادی ساخته شد ولی حال که وقت تپیدن این قلب است، خالقش نیست.

اکران «قلب سیمرغ» دیرهنگام است ولی حداقل مرهمی است برای بازماندگان و دوستان وحید نصیریان که هم شاهد تلاش، امید و سرزندگی او بودند و هم شاهد رنجهای ذهن خلاق و نبوغ آمیزش که قدر و قیمتش در سینمای ایران دانسته نشد. روحش شاد است.»

انیمیشن «قلب سیمرغ» زنده‌یاد وحید نصیریان قرار است، ۱۳ اسفند ماه اکران شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها