تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۲۰:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 52749

نگار جواهریانسینماسینما ، علی پاکزاد _ نگار جواهریان بازیگر فیلم «نگار» معتقد است که باید به جشنواره جهانی زمان داد تا روز به روز به ایده آل های مورد نظر نزدیک شود.به گزارش سینما سینما ، نگار جواهریان بازیگر فیلم «نگار» در سالهای اخیر گزیده کار شده است. او با اینکه کمتر بازی می کند اما آثار قابل قبولی را از خود ارائه داده است. نگار جواهریان امسال با فیلم «نگار» در جشنواره جهانی حضور پیدا کرده است. با او پیرامون جشنواره فجر و اهمیت آن گفت و گو کردیم.

امسال در جشنواره جهانی حضور دارید و ازنزدیک در ارتباط هستید. شرایط اماده سازی و مراحل کار را چگونه دیدید؟
زود است که درباره جشنواره اظهار نظر کنم. افراد زیادیبرای برگزاری هرچه بهتر این رویداد تلاش کرده اند که این موضوع بسیار ارزشمند است. این جشنواره فقط برای سینماگران جذابیت ندارد بلکه مردم هم از آن لذت خواهند برد. جشنواره جهانی فیلم فجر یک جشن بسیار مهم و حرفه ای است. سه سال است که جشنواره بین المللی از بخش داخلی یا همان ملی جدا شده است؛ بخصوص در این دو سال مدیریت  جشنواره جهانی را با خود سینماگران بر عهده گرفتند حمایت دولت  و به خوبی هم تا امروز پیش رفته است.
با اینکه سه سال از برگزاری جشنواره جهانی می گذرد باز هم کسانی هستند که اعتقاد دارند که نباید جشنواره جهانی از بخش ملی جدا می شد. به نظر شما ضرورت شکل گیری جشنواره جهانی چیست؟
جشنواره جهانی نیاز به زمان دارد. قطعا با گذر زمان جشنواره به ایده ال های پیش بینی شده نزدیک می شود.هر پروژه ای در ابتدا نقص هایى دارد .اما زمانکافی باعث بهبود وضعیت خواهد شد. ما عموما افرادی هستیم که وقتی به چیزی عادت می کنیم برایمان سخت است که از آن جدا شویم و رهایش کنیم. اما هزاران دلیل وجود دارد که بخش بین الملل از قسمت داخلی جدا شده است. یکی از دلایل آن تاریخ برگزاری فجر ملی بود. زمان جشنواره فجر ، با جشنواره مهمی مانند برلین در تداخل بود.   اما درباره اینکه تا چه حد حضور جشنواره بین المللی سینما به صورت مستقل در ایران ضرورت دارد باید بگویم که حتماً نیازمند چنین رویدادی هستیم.سینما آن چیزى ست  که امروز در اکثر جاهاى دنیا ایران را با آن به یاد مى آورند. و به آن احترام می گذارند. پس چرا نباید چنین جشنواره ای داشته باشیم. خیلی با ارزش است کشوری مانند ایران که سینمای شناخته شده ای دارد فستیوال جهانى با اعتبارى داشته باشد.   ضمناً حتماً چنین جشنواره اى می تواند جایگاه ایران را در دنیا از لحاظ اجتماعی و سیاسی تغییر دهد.
جایگاه جشنواره جهانی را اکنون بین جشنواره های دیگر چگونه ارزیابی می کنید؟ عملکرد جشنواره را در دوسال اخیر چطور دیدید؟
آقای میر کریمی گزارش ویژه ای را در خصوص عملکرد جشنواره بین المللی در دو سال اخیر ارائه دادند. درباره جایگاه جشنواره جهانی توضیحات مفصلى را ارائه کردند. پیش تر عده ای معتقد بودند که نباید جشنواره ملی از بین المللی جدا می شد. آقای میر کریمی با مهر و دوستی بسیار زیادی به دوستان سینماگر مسائل را توضیح دادند. باز هم می گویم که جشنواره جهانی نیاز به زمان دارد تا جایش را به خوبی بیابد. باید منتظر باشیم و ببینیم که چه اتفاقاتی در روزهای آتی رخ می دهد. مهمان های ویژه ای در جشنواره حضور پیدا خواهند کرد. آنها به دلیل سینما آمده اند و تمام برنامه ریزی ها در حوزه فرهنگ و سینما برای آنها صورت گرفته است.  تعداد افرادی که همراه جشنواره هستند و برایش زحمت مى کشند نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است. بسیاری از سینماگران امسال درگیر این جشنواره هستند و تاثیر می گذارند. فکر مى کنم مى توانیم به این جشنواره دل ببندیم

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها