تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۱۰:۴۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 60400
 photo_2017-07-11_10-30-43نشست خبری هیات مدیره خانه سینما با حضور اعضای این هیات مدیره در حال برگزاری است. به گزارش سینماسینما، نشست خبری هیات مدیره خانه سینما امروز سه شنبه ۲۰ تیرماه در محل خانه سینما در حال برگزاری است.

همایون اسعدیان رییس هیات مدیره خانه سینما با اشاره به فعالیت های هیات مدیره قبلی بیان کرد: همه هیات مدیره ها در هر دوره ای تلاش کردند و الان در وضعیت خوبی هستیم.

وی ادامه داد: شاهسواری به عنوان مدیرعامل خانه سینما برنامه های درستی دارد و نگاه و برنامه های هیات مدیره با نگاه او همسو است.

رییس هیات مدیره خانه سینما رویکرد بعضی از رسانه ها که موضوع چند شغله بودن بعضی از اعضای هیات مدیره را مطرح کردند، شیطنت خوانده و گفت: مدیرعامل خانه سینما در صندوق هنر و موزه سینما کرسی ثابت دارد و در آنجا به عنوان مدیر عامل خانه سینما حضور دارد نه منوچهر شاهسواری. ما سعی می کنیم این کرسی های ثابت را برای خانه سینما نگه داریم تا اصناف ما در چنین جایگاه هایی حضور داشته باشند.

وی افزود: مبنای هیات مدیره بررسی فعالیت های هیات مدیره قبلی است برای مثال یکی از این کارها طرح امنیت شغلی است که قول می دهیم در ۶ ماه آینده این مساله حل شود. جهش شغلی در سینمای ایران از مسایل ماست ولی امیدواریم دچار ساده اندیشی نشویم که فکر کنیم با یک طرح ساده می توان همه چیز را پیش برد.

اسعدیان با اشاره به اهمیت مساله بیمه اعضای صنوف خانه سینما گفت: مثل همیشه مساله اصناف بیمه اعضا است و طبق آمار ۴ میلیاد و ۴۰۰ میلیون تومان سال گذشته برای بیمه اعضا مصرف شد که ۳ میلیارد و ۷۰۰ آن از سوی خود اعضا پرداخت شد.

رییس هیات مدیره خانه سینما ادامه داد: اجرای طرح شفاف سازی دیگر کار ما است چون ما آیین نامه شفافی نداریم. اگر طرح شفاف سازی صنوف انجام شود با خیال راحت به کار می پردازیم و در این مسیر تمام تلاش سینما این است که کسی از این حداقل امکان سینمایی محروم نشود.

به پیشنهاد فاطمه معتمدآریا کمیته هایی تشکیل شده ‌که کمیته رفاهی توسط خود ایشان و کمیته روابط عمومی توسط کامران ملکی اداره می شودوی به جلسات هیات مدیره فعلی با شورای مرکزی صنوف اشاره کرد و گفت: ما خواستیم در جریان امور شورای مرکزی صنوف قرار بگیریم که از جمله جلسات ما با تدوینگران، تهیه کنندگان و کارگردانان بوده است. به پیشنهاد فاطمه معتمدآریا کمیته هایی تشکیل شده ‌که کمیته رفاهی توسط خود ایشان و کمیته روابط عمومی توسط کامران ملکی اداره می شود. به دنبال کمیته فرهنگ و آموزش و پژوهش هم هستیم که با تغییر کاربری مدرسه ملی این کمیته هم رویکردهایش به طور مشخص تر ساماندهی می شود.

اسعدیان اضافه کرد: تاکنون ۱۶ صنف خانه سینما ثبت قانونی در وزارت کار شدند صنوف دیگری هم هستند که در حال ثبت هستند اما شرایطی دارند که باید فراهم شود. این روند به این معنی نیست که زیر نظر وزارت کار می رویم. ما در خانه سینما یک صنف کارگردانان داریم اما ممکن است ده ها انجمن در این راستا کار کنند.

اسعدیان در بخش دیگر صحبت هایش عنوان کرد: نکته بعدی جشن خانه سینما است که امسال شیوه آن عوض شد و دوستان پذیرفتند این جراحی شکل بگیرد. بر همین اساس آکادمی جشن تشکیل شد و آنها فعالیت های خود را انجام می دهند و البته دیگر مثل گذشته مراسم فیلم دیدن در خانه سینما انجام نمی شود.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها