تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۱۴:۰۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 78495

هلن میرن بازیگر مطرح سینمای جهان نقش کاترین کبیر را در سریالی محصول HBO و Sky ایفا می کند.

به گزارش سینماسینما، هلن میرن برای چندمین بار نقش یک فرمانروای زن را ایفا می کند.

او که پیش تر نقش الیزابت اول در سریال کوتاه الیزابت اول (۲۰۰۵) و الیزابت دوم در فیلم ملکه (۲۰۰۶) را بازی کرده بود قرار است این بار نقش کاترین کبیر امپراتور روسیه را که بین سال های ۱۷۶۲ تا ۱۷۹۶ بر این کشور حکمرانی می کرد، ایفا کند. کاترین کبیر به شکوفایی روسیه و قدرتمند شدن این کشور در سطح اروپا کمک شایانی کرد. او این وظیفه خطیر را پس از ترور همسرش پتر سوم بر عهده گرفته بود.

میرن که پیش تر نقش زن های قدرتمند در طول تاریخ را ایفا کرده بود با اعلام این که بسیار هیجان زده است که امکان جان بخشیدن به زنی دیگر از تاریخ را دارد علاقه خود به ایفای این نقش را ابراز کرد. میرن همچنین درباره کاترین کبیر چنین بیان کرد: او قوانین حکومت را بازنویسی کرد و توانست کلمه «کبیر» را به نامش اضافه کند و به همین دلیل ما امروزه او را کاترین کبیر می نامیم.

اواخر امسال این درام چهار قسمتی فیلمبرداری می شود و قرار است سال آینده میلادی در تلویزیون بریتانیا به نمایش گذاشته شود. داستان این سریال کوتاه که نوشته نایجل ویلیامز است و فلیپ مارتین کارگردانی آن را برعهده دارد و توسط دو کمپانی Sky و HBO تولید می شود به اواخر دوره سلطنت کاترین کبیر و رابطه اش با گرگوری پاتمکین رهبر نظامی برمی گردد.

منبع: مهر

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها