تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۱۴:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 98235

گروه سینمایی هنر و تجربه امسال همزمان با برپایی «هفته فیلم اروپایی» با روز «سینمای هنری اروپا» در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۱۸ برابر با ۲۲ مهر ۹۷ با نمایش فیلم‌های منتخب اروپایی در قالب این هفته فیلم همراه شده است.
به گزارش سینماسینما، روز «سینمای هنری اروپا» در سال ۲۰۱۶ از سوی کنفدراسیون بین‌المللی سینمای هنری(CICAE) با مشارکت «سینمای اروپا» بنیان گذاشته شد تا از طریق ویژه برنامه‌هایی در یک روز گامی در جهت ترویج و توسعه فیلم‌های اروپا بردارد.

گروه سینمایی هنر و تجربه پس از پیوستن به کنفدراسیون بین المللی سینمای هنری (CICAE)، در سومین سالی که این روز در ماه اکتبر جهت ترویج و توسعه سینمای هنری اروپا اختصاص داده شده، در قالب برگزاری «هفته فیلم اروپایی» با حضور پانزده کشور اروپایی در این برنامه مشارکت کرده است. سه کشور ایران، هلند و ایالات متحده آمریکا همراهان جدید «روز سینمای هنری اروپا» در سال ۲۰۱۸ هستند. براساس اعلام سایت CICAE امسال ششصد سالن سینما تنوع و گوناگونی سینمای هنری اروپا را با پیش نمایش فیلم های جدید، نمایش فیلم های کلاسیک و فیلم هایی با عطف توجه به کودکان، جشن گرفته اند. برگزاری کارگاه ها و جلساتی با موضوع سینمای هنری نیز بخشی از برنامه های امروز این سالن ها در تمامی کشورهای شرکت کننده است.

گروه سینمایی هنر و تجربه در دومین روز از هفته فیلم اروپایی از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۴۵ نمایش فیلم «آنسوی امید» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آکی کوریسماکی را در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان در برنامه خود دارد و پس از آن کارگاه فیلم‌سازی با حضور علیرضا شجاع نوری، تهیه کننده سینما و کاتارینا ووپپرمن، طراح تولید فیلم از ساعت ۱۹:۴۵تا ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه مندان آزاد و رایگان است.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها