تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۲۸ - ۱۱:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 9940

دنباله فیلم «همراه پلیس»‌ با بازی کوین هارت و آیس کیوب بالاتر از «بازگشته» و «جنگ‌های ستاره‌ای» در صدر جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا قرار گرفت.

به گزارش «سینماسینما»، کمدی پلیسی «همراه پلیس ۲» (Ride Along 2) از شرکت یونیورسال، در اولین آخر هفته اکران در آمریکای شمالی، از جمعه تا یکشنبه در ۳۱۷۵ سینما ۳۴ میلیون دلار فروخت و در رده نخست جدول فروش قرار گرفت.

انتظار می‌رود دنباله فیلم «همراه پلیس» که در هفته تعطیلات چهار روزه مارتین لوتر کینگ جونیر روی پرده سینماها رفته است، تا پایان روز دوشنبه ۳۹٫۵ میلیون دلار به دست بیاورد. این رقم بسیار کمتر از فروش افتتاحیه اول «همراه پلیس» در سال ۲۰۱۴ است، اما آن‌قدر هست که بتواند این فیلم را بالاتر از دو فیلم «بازگشته» (The Revenant) و «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود» (Star Wars: The Force Awakens) قرار بدهد.

«همراه پلیس ۲» که کوین هارت و آیس کیوب در آن بار دیگر مقابل هم نقش‌آفرینی کرده‌اند، دقیقاً دو سال بعد از اولین فیلم «همراه پلیس» روی پرده سینماها رفته است. آن فیلم در هفته تعطیلات مارتین لوترکینگ جونیر به فروش رکوردشکن ۴۸٫۶ میلیون دلار دست پیدا کرد. تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به فیلم جدید درجه B+ داده‌اند، در حالی که فیلم اول درجه A دریافت کرد.

پروژه ۴۰ میلیون دلاری «همراه پلیس ۲» را تیم استوری کارگردانی کرده است. او کارگردان فیلم اول هم بود. در فیلم جدید، بن باربر (با بازی هارت) محافظ پرحرف به همراه برادرزن آینده‌اش جیمز پیتن (آیس کیوب) که یک پلیس است، به میامی می‌رود تا یک قاچاقچی مواد مخدر را که مواد قاچاقچیان آتلانتا را تأمین می‌کند، دستگیر کنند.

«همراه پلیس ۲» در سطح بین‌المللی در ۱۱ بازار ۲٫۷ میلیون دلار فروخت.

از سوی دیگر، «بازگشته» به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو که پنجشنبه پیش نامزد ۱۲ جایزه اسکار شد، در چهارمین هفته اکران در ۳۵۵۹ سینما ۲۹٫۵ میلیون دلار به دست آورد و ضمن اینکه دومین فیلم آمریکای شمالی شد، مجموع فروش داخلی خود را به ۸۷٫۶ میلیون دلار رساند. انتظار می‌رود این فیلم در پایان تعطیلات چهار روزه مجموع فروش خود را به ۹۳٫۲ میلیون دلار برساند.

«بازگشته» با بازی لئوناردو دی‌کاپریو هفته پیش در جوایز گلدن گلوب جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد (دی‌کاپریو) را برد. موفقیت فیلم در فصل جوایز سینمایی قطعاً در استقبال تماشاگران از آن مؤثر بوده است. «بازگشته» در بازار بین‌المللی نیز در ۲۵ کشور ۳۱٫۵ میلیون دلار فروش داشت. مجموع فروش در این سطح ۵۸٫۶ میلیون دلار و مجموع فروش جهانی آن حدود ۱۵۲ میلیون دلار شده است.

«جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود» از شرکت دیزنی، بعد از چهار هفته پیاپی صدرنشینی در ایالات متحده و آمریکا، در تعطیلات آخر هفته ۲۵٫۱ میلیون فروخت و سومین فیلم پرفروش جدول شد. انتظار می‌رود این فیلم تا پایان روز دوشنبه ۳۱ میلیون دلار به دست بیاورد. مجموع فروش داخلی «نیرو بیدار می‌شود» فعلاً ۸۵۱ میلیون دلار است.

هفتمین فیلم مجموعه سینمایی «جنگ‌های ستاره‌ای» در بازار بین‌المللی از مرز یک میلیارد دلار فروش عبور کرد و بعد از «آواتار»، «تایتانیک» و «خشمگین ۷»، چهارمین فیلمی شد که در تاریخ سینما به این موفقیت دست پیدا کرده است. «نیرو بیدار می‌شود» با حساب بازار آمریکای شمالی فعلاً ۱٫۸۶۹ میلیارد دلار فروخته و بعد از «آواتار» (۲٫۷۸۸ میلیارد دلار) و «تایتانیک» (۲٫۱۸۶ میلیارد دلار)، سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما در بازار جهانی است.

یک بازار مهم که می‌تواند برای «نیرو بیدار می‌شود» ناامید کننده باشد، بازار چین است، جایی که این فیلم از ۹ ژانویه تاکنون ۹۵ میلیون دلار در آن فروخته است، اما در تعطیلات آخر هفته خیلی از سینماهای نمایش‌دهنده خود را از دست داد تا فیلم‌های چینی در آن به نمایش دربیایند. به نظر می‌رسد فروش «نیرو بیدار می‌شود» در چین در نهایت حدود ۱۵۰ میلیون دلار شود، در حالی که خیلی از تحلیل‌گران، فروش بالای ۲۰۰ میلیون دلار در چین را برای این فیلم پیش‌بینی کرده بودند.

فیلم میهن‌پرستانه «۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی» (۱۳ Hours: The Secret Soldiers of Benghazi) به کارگردانی مایکل بی به عنوان دیگر فیلمی که از جمعه در سینماهای آمریکای شمالی روی پرده رفته است، در ۲۳۸۹ سینما ۱۶ میلیون دلار فروخت و فیلم چهارم شد. این در حالی است که «تک‌تیرانداز آمریکایی» کلینت ایستوود سال گذشته در چنین هفته‌ای به فروش فوق‌العاده ۱۰۷٫۲ میلیون دلار دست پیدا کرد، در حالی که «تنها بازمانده» اوایل ژانویه ۲۰۱۴ با ۳۷ میلیون دلار کار خود را شروع کرد.

تریلر اکشن «۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی» با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته میچل زاکوف ساخته شده است. داستان درباره شش مأمور سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا، سیا است که ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲، پس از حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی در لیبی می‌کوشند از دیپلمات‌های آمریکایی دفاع کنند.

فیلم روایتی دراماتیک از ماجرایی واقعی است که سال ۲۰۱۲ در شب یازدهمین سالگرد ۱۱ سپتامبر روی داد و به کشته شدن جان کریستوفر استیونز سفیر و سه تن دیگر از کارکنان آمریکایی سفارتخانه منجر شد. در این حادثه، افراد ناشناس با اسلحه سبک و نارنجک‌انداز پس از درگیری با محافظان لیبیایی کنسولگری وارد محوطه آن شدند و ساختمان کنسولگری را به آتش کشیدند. هیلاری کلینتن نامزد ریاست جمهوری که در آن زمان وزیر امور خارجه بود، به خاطر اشکالات امنیتی کنسولگری به شدت مورد انتقاد رقبای جمهوری خواه خود قرار گرفت.

جیمز بج دیل، جان کراسینسکی، مکس مارتینی، توبی استیونز، پابلو شرایبر، دیوید دنمن و فردی استروما در «۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی» بازی می‌کنند که با بودجه‌ای حدود ۵۰ میلیون دلار ساخته شده است. بخش زیادی از این فیلم ۱۴۴ دقیقه‌ای در مالت فیلمبرداری شده است. پیمان معادی بازیگر ایرانی در «۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی» نقش یک شخصیت فرعی را بازی کرده است.

پارامونت گفت ۴۱ درصد تماشاگران فیلم در اولین آخر هفته اکران از جنوب آمریکا بودند که گرایشات محافظه‌کارانه دارند.

مایکل بی کارگردان سری فیلم‌‌های پرفروش «ترانسفورمرها» همین‌طور فیلم‌های «آرماگدون» و «پرل هاربر» است.

کمدی کریسمس «خانه بابا» (Daddy’s Home) با بازی ویل فرل و مارک والبرگ از شرکت پارامونت، با ۹٫۳ میلیون دلار فروش از جمعه تا یکشنبه، فهرست پنج فیلم پرفروش هفته را کامل کرد.

فیلم انیمیشن «نُرم از شمال» (Norm of the North) از شرکت لاینزگیت، سومین فیلمی است که از این هفته به طور گسترده در ایالات متحده و کانادا اکران شده است. این فیلم با ۶٫۶ میلیون دلار فروش در ۲۴۱۱ سینما در رده ششم جدول قرار گرفت. تماشاگران در سینمااسکور به «نُرم از شمال» درجه B- داده‌اند.

راب اشنایدر و هدر گراهام از صداپیشه‌های این فیلم به کارگردانی ترور وال هستند. داستان درباره یک خرس قطبی به نام نُرم و سه دوست موش قطبی‌اش است که از خانه خود در قطب شمال رانده می‌شوند و از نیویورک سر درمی‌آورند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها