تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۹/۳۰ - ۱۲:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 7922

جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شودهفتمین فیلم مجموعه سینمایی علمی تخیلی «جنگ‌های ستاره‌ای» در سه روز اول اکران رکوردهای زیادی را جابجا کرد، اما نتوانست رکورد بیشترین فروش اولین آخر هفته اکران یک فیلم در بازار جهانی را بشکند.

به گزارش «سینماسینما»، «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود» (Star Wars: The Force Awakens) در اولین آخر هفته اکران در آمریکای شمالی به فروش فوق‌العاده زیاد ۲۳۸ میلیون دلار دست پیدا کرد که نشان می‌دهد مبلغ چهار میلیارد دلاری که شرکت والت دیزنی در سال ۲۰۱۲ برای خرید شرکت لوکاس‌فیلم پرداخت، قابل توجیه بوده است.

به گزارش ورایتی، برداشت جی. جی. آبرامز کارگردان از مجموعه فیلم‌های فضایی که جرج لوکاس حدود چهار دهه پیش راه انداخت، به یک اندازه مورد توجه منتقدان سینما و طرفداران قرار گرفته است. هفتمین فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای» در وبسایت سینمااسکور از تماشاگران درجه A گرفته و در وبسایت راتن تومیتوز نیز ۹۵ درصد آرای منتقدان مثبت بوده است.

«نیرو بیدار می‌شود» در سه روز اول اکران در سینماهای ایالات متحده و کانادا توانست رکورد «دنیای ژوراسیک» را بشکند که تابستان امسال در سه روز اول نمایش ۲۰۸٫۴ میلیون دلار به دست آورد. فروش افتتاحیه «نیرو بیدار می‌شود» همچنین بیش از دو برابر «هابیت: یک سفرغیرمنتظره» بود که تا پیش از این با ۸۴٫۶ میلیون دلار رکورد بیشترین فروش یک فیلم اکران‌شده در ماه دسامبر را در اختیار داشت.

فیلم جدید «جنگ‌های ستاره‌ای» در پنج روز اول اکران در بیش از ۳۰ هزار سینما در بازار بین‌المللی نیز ۲۷۹ میلیون دلار به دست آورد و به این ترتیب با حساب بازار آمریکای شمالی مجموع فروش جهانی خود در اولین آخر هفته اکران را به ۵۱۷ میلیون دلار رساند. این فروش در حدی نبود که بتواند رکورد ۵۲۴٫۹ میلیون دلاری «دنیای ژوراسیک» را اولین آخر هفته اکران در بازار جهانی را جابجا کند، اما «نیرو بیدار می‌شود» را از این جهت در رده دوم قرار داد.

بیشترین فروش روز اول در بازار آمریکای شمالی (۱۲۰٫۵ میلیون دلار)، بیشترین فروش پنجشنبه شب در بازار آمریکای شمالی (۵۷ میلیون دلار)، کم‌ترین زمان برای رسیدن به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری و ۲۰۰ میلیون دلاری در آمریکای شمالی، بیشترین متوسط فروش یک فیلم اکران گسترده در هر سینما در آمریکای شمالی (۵۷٫۵۷۱ هزار دلار)، بیشترین فروش اولین آخر هفته اکران در بریتانیا، روسیه، استرالیا، آلمان، سوئد، نروژ، فنلاند، اتریش، دانمارک، رومانی، مجارستان، بلغارستان، کرواسی، اوکراین، ایسلند، صربستان و نیوزیلند، بیشترین فروش اولین آخر هفته اکران در سینماهای آیمکس در آمریکای شمالی (۴۸ میلیون دلار)، بیشترین پیش‌فروش بلیت در تاریخ سینمای آمریکای شمالی (۱۰۰ میلیون دلار)، بهترین فروش روز جمعه در آمریکای شمالی (۱۲۰٫۵ میلیون دلار) و بهترین فروش اولین آخر هفته اکران فیلمی از مجموعه «جنگ‌های ستاره‌ای» در آمریکای شمالی، از دیگر رکوردهایی است که «نیرو بیدار می‌شود» در چند روز اول اکران جابجا کرده است.

دیزی ریدلی، جان بویگا، اسکار آیزاک و آدام درایور از بازیگران جدید مجموعه سینمایی «جنگ‌های ستاره‌ای» هستند. بازیگران سه‌گانه اول شامل هریسن فورد، مارک همیل، کری فیشر، آنتونی دانیلز، پیتر میهیو و کنی بیکر نیز در فیلم جدید حضور دارند. داستان فیلم ۳۰ سال بعد از ماجراهای «بازگشت جدای» (۱۹۸۳) روی می‌دهد.

این هفته زنده/انیمیشن «آلوین و سنجاب‌ها: سفر جاده‌ای» (Alvin and the Chipmunks The Road Chip) از شرکت فاکس قرن بیستم و کمدی «خواهران» (Sisters) با بازی تینا فی و ایمی پولر از شرکت یونیورسال نیز به طور گسترده در سینماهای ایالات متحده و کانادا روی پرده رفتند.

چهارمین فیلم مجموعه سینمایی «آلوین و سنجاب‌ها» با ۱۴٫۴ میلیون دلار در رده دوم جدول فروش قرار گرفت. این پروژه ۷۵ میلیون دلاری را والت بکر کارگردانی کرده است. جیسن لی، جاش گرین و بلا تورن در «آلوین و سنجاب‌ها: سفر جاده‌ای» بازی می‌کنند و جاستین لانگ، متیو گری گابلر و جسی مکارتی از صداپیشه‌های فیلم هستند. این بار شخصیت‌های اصلی داستان شامل آلوین، سایمن و تئودور می‌کوشند به هر شکل که شده اجازه ندهند دیو (با بازی جیسن لی) به دوست جدیدش پیشنهاد ازدواج بدهد.

«خواهران» به کارگردانی جیسن مور نیز با ۱۳٫۴ میلیون دلار رده سوم جدول را به خود اختصاص داد. این فیلم درباره دو خواهر است که تصمیم می‌گیرند پیش از آنکه پدر و مادرشان خانه‌شان را بفروشند، برای آخرین بار یک مهمانی برگزار کنند.

«عطش مبارزه: زاغ مقلد – قسمت ۲» (The Hunger Games: Mockingjay — Part 2) با بازی جنیفر لارنس و «کرید» (Creed) با بازی سیلوستر استالونه که با الهام از سری فیلم‌های «راکی» ساخته شده است، رده‌های چهارم و پنجم جدول فروش را به خود اختصاص دادند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها