تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۱۳:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 56225

حبیب ایل بیگی ۱معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی می‌گوید: جلسات بررسی مجدد فیلم‌هایی که در اکران مشکل داشتند درحال برگزاری است اما تاکنون درباره هیچ فیلمی تصمیم‌گیری نشده است.

به گزارش سینماسینما، حبیب ایل‌بیگی با اشاره به آخرین وضعیت کمیته‌ای که برای رسیدگی به فیلم‌های مشکل‌دار و توقیفی در سازمان سینمایی شکل گرفته است، گفت: ما در این کمیته فیلم‌ها را بررسی می‌کنیم و درباره آنها گفت‌وگو می‌کنیم اما این فیلم‌ها هرکدام دارای مسائل و مشکلاتی مختص به خود است و باید اصلاحاتی انجام بدهند و مسئله هر فیلم با فیلم دیگر تفاوت دارد.

وی با اشاره به اینکه در جلسات دو گروه از فیلم‌ها در اولویت بررسی هستند، گفت: برخی از فیلم‌ها قبلاً توانسته بودند پروانه نمایش بگیرند اما فرصت نمایش نداشتند یا به هر دلیلی امکان نمایش پیدا نکردند. برخی فیلم‌های دیگر نیز با مجوز ارشاد ساخته شده بودند اما نتوانسته بودند پروانه نمایش لازم را کسب کنند. ما در جلسات کمیته این دو گروه را ابتدا بررسی می‌کنیم و طبیعی است که اولویت ما فیلم‌هایی است که در یکی دو سال گذشته دچار مشکل شده‌اند. البته به مرور به فیلم‌های متأخر نیز می‌رسیم.

ایل‌بیگی ادامه داد: گروهی از فیلم‌ها هستند که بدون پروانه ساخت و بدون مجوز وزارت ارشاد ساخته شده‌اند. از آنجا که براساس قانون؛ وزارت ارشاد در قبال این فیلم‌ها تعهد و مسئولیتی ندارد، بررسی وضعیت امکان نمایش آنها در اولویت نیست.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود مشکلات فیلم‌هایی همچون خانه پدری، کاناپه، رستاخیز، عصبانی نیستم، خانه دختر، ارادتمند نازنین بهاره تینا و آشغال‌های دوست‌داشتنی در این کمیته بررسی و حل شده است، گفت: تاکنون چند جلسه برای حل مشکل فیلم‌هایی که جزو دو گروه اول هستند، برگزار شده و بحث‌های بسیاری درباره این فیلم‌ها صورت گرفته اما تصمیم نهایی درباره هیچ فیلمی گرفته نشده و هیچ فیلمی از توقیف خارج نشده است.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها