تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۲۱:۰۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 44777

رسول صدرعاملی از واکنش‌ها نسبت به  داوری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر ابراز تاسف کرد و افزود: «افرادی که قبلا در این جشنواره تحسین شده‌اند، تحت‌تاثیر احساسات لحظه‌ای و هیجانی جشنواره را زیر سئوال می‌برند. من ازاین  توهین‌‌ها  بسیار متأسف و غمگین هستم. این جشنواره به این راحتی به جایگاه فعلی‌اش نرسیده است و دوره‌های سخت و پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.»

به گزارش سینماسینما ،رسول صدرعاملی در گفت‌و گو با ستاد خبری جشنواره، با ابراز تاسف از موضع‌گیری‌ها نسبت به داوری و فهرست‌ نامزد‌های این دوره از جشنواره، اظهار داشت: «من از این توهین‌ها بسیار متأسف هستم. افرادی که در این جشنواره تحسین شده‌اند، تحت‌تاثیر احساسات لحظه‌ای و هیجانی جشنواره را زیر سئوال می‌برند. این جشنواره به این راحتی به جایگاه فعلی‌اش نرسیده است و برای اینکه به جایگاه امروزش برسد، دوره‌های سخت و پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.»

وی ادامه داد: «در دوره‌های گذشته به دلیل وجود نگاه‌های افراطی مخالفت‌هایی نسبت به برگزاری جشنواره وجود داشت، اما کسانی که جشنواره را دوست داشتند پایداری کردند و جشنواره را حفظ کردند و من امروز، از این توهین‌ها بسیار غمگین می‌شوم.»

کارگردان فیلم تحسین شده «من ترانه پانزده سال دارم» با تاکید براینکه، ما حق انتقاد و اعتراض داریم اما حق بی‌حرمتی نداریم، تصریح کرد: «می‌شود، توهین یک کارگردان را به جوانی‌اش ببخششیم که به دلیل شور و هیجانی که داشته این کار را انجام داده است؛ اما نمی‌توانم تاسف خودم را ابراز نکنم. ای کاش این جوانان می‌فهمیدند سینما و جشنواره چه شرایط عجیب غریب و دشواری را پشت‌سر گذاشته و چگونه امروز به آنها سپرده شده است.»

صدرعاملی درباره نامزدهایی که از قضاوت شدن در جشنواره انصراف داده‌اند، اظهار داشت: «جشنواره‌ها برگزار می‌شوند که در حاشیه آن سینماگران و دوست‌داران سینما به بحث و گفتگو بپردازند، فکر کنند، نقدهایشان را مطرح کنند، ذهن سینمایی و هنری آدم‌ها را  فعال کنند و… اگر جشنواره نباشد، این بحث‌ها هم نخواهد بود.»

او تصریح کرد: «کسانی که قواعد حضور در این جشنواره را پذیرفته‌اند، نباید به همین راحتی قاعده بازی را به هم بزنند و تصمیمات هیجانی و لحظه‌ای بگیرند. به هر هیأت داورانی نقد وارد است، اما این نقد باید از سوی کارشناسان، علاقه‌مندان، منتقدان و سیاست‌گذاران سینما باشد. افرادی که در مسابقه شرکت کرده‌اند، هرگز حق موضع‌گیری ندارند.»

وی با اشاره به حال و هوای صف‌های مردمی، اظهار داشت: «این روزها بحث‌های جذابی درباره فیلم‌ها مطرح می‌شود. برخی خوشحال‌اند، ‌برخی عصبانی و برخی دلخور و همه این احوالات مختص به جشنواره است. همه این چیزهاست که سینما را زنده نگه می‌دارد. بنابراین من متوجه نمی‌شوم که این‌گونه همه این جشنواره زیر سئوال ببرند.»

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها