تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۱۵:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 60834

پوران درخشندهکارگردان فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی زنند» معتقد است، رفع آسیب ها و مشکلات اجتماعی فقط با آگاهی و اطلاع رسانی در جامعه رفع می شود و در واقع سینما ابزار قدرتمندی برای تحقق این موضوع است.
به گزارش سینماسینما، پوران درخشنده افزود: ۶ سال پیش فیلم «هیس دخترها فریاد نمی زنند »را ساختم و وقتی اکران شد مسوولان به آن توجه نکردند و فقط مردم با تماشای آن، درد واقعی این فیلم را درک کردند و به من انرژی دادند که به موضوع معضلات اجتماعی بیشتر بپردازم.
وی اظهار کرد: بعضی ها بر این باور بودند که این فیلم سیاه نمایی است ولی مردم با نگاه های خود و بحث و تبادل نظر در مورد داستان «هیس دخترها فریاد نمی زنند» من را در مسیری قرار دادند که به معضلات اجتماعی اهمیت خاصی داده و بیشتر کار کنم.
درخشنده با تاکید بر اینکه علاج واقعه معضلات دردناکی مانند قتل کودکان مظلوم که اخیرا نیز آتنا دختر هفت ساله ای قربانی شده را باید قبل از وقوع پیدا کرد، ادامه داد: معضل و مشکلات آسیب های اجتماعی با آگاهی و اطلاع رسانی در جامعه حل می شود و در واقع سینما ابزار قدرتمندی برای تحقق این موضوع است.
کارگردان فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» تصریح کرد: نقش سینما را در رفع آسیب های اجتماعی باید جدی گرفت و طبیعی است فیلمی که ساخته می شود، گوش شنوا نیز داشته باشد و به درستی منعکس شود.
درخشنده با بیان اینکه شفافیت نیز در به تصویر کشاندن معضلات اجتماعی بررسی و پیشگیری از آنها مهم است، گفت: ضرورت دارند فیلم های متعددی درباره آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آنها با رعایت ممیزی ها و خط قرمزها، بطور شفاف به مردم نشان داده شود تا آنها هوشیارتر و آگاهانه تر در مقابله با این معضلات رفتار کنند.
وی تاکید کرد: فیلمسازان نیز باید بسیار کنجکاو باشند، یعنی بتوانند ببینند چه مشکل و معضلی در جامعه حاد و نیاز به بررسی و درمان دارد.
به گفته کارگردان فیلم سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» با بیان اینکه سینماگران حساس و فرزند زمانه خود باید باشند، افزود: نقش یک کارگردان این است که به اطراف خود نگاه کند و بیاندیشد که در شرایط کنونی چه فیلمی می تواند بسازد که مشکلی از مشکلات مردم را کمرنگ کند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها