تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۱۵ - ۰۹:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 68389
روزنامه جوان در مطلبی نوشت: نزدیکی برخی چهره‌های سینمایی با برادر معاون اول رئیس‌جمهور و حمایت مالی بانک گردشگری از پروژه‌های سینمایی این افراد، موضوعی است که این روزها و در جریان رسانه‌ای شدن خبر بازداشت وی خودنمایی می‌کند.

نام بانک گردشگری در سال‌های اخیر به عنوان حامی مالی در کنار برخی پروژه‌های سینمایی به چشم می‌خورد؛ فرشته طائرپور، تهیه کننده سینما، عضو هیئت مدیره خانه سینما و از حامیان اصلی اسحاق جهانگیری در جریان تبلیغات انتخاباتی محسوب می‌شود. او تهیه‌کننده دومین مستند تبلیغاتی اسحاق جهانگیری است و حتی مقابل دوربین آن مستند انتخاباتی هم دیده شد. طائرپور خواهرزن محمد بهشتی، از مدیران سینمایی با نفوذ دهه ۶۰ نیز هست. بهشتی در حال حاضر رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان صنایع دستی و گردشگری است. سید محمد بهشتی در واقع مرد شماره دو سازمان سینمایی در دهه ۶۰ بود. کسی که با استقرار محمد خاتمی، اختیار سازمان سینمایی وقت را بر عهده گرفت و در همان ابتدا بسیاری از هنرپیشه‌ها و بازیگران سینما را ممنوع‌الکار کرد. بهشتی نیز جزو افرادی است که به همراه طائرپور جلوی دوربین مستند تبلیغاتی اسحاق جهانگیری حضور داشت. مستند کاندیدای پوششی دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، بیشتر شبیه یک میزگرد تلویزیونی بود. کارگردان آن مستند، یاران و رفقای قدیمی اسحاق جهانگیری را دور یک میز نشانده بود تا آنان با همراهی مطلق او عملکرد دولت حسن روحانی را ستایش کنند.
از بانک گردشگری به عنوان حامی مالی فیلم «خاله قورباغه» به تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور یاد می‌شود. بانک گردشگری پیش از این، از تولید فیلم «شهرموش‌ها» به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی نیز حمایت مالی کرده بود. مهدی جهانگیری همان کسی بود که در سال ۸۷ پس از ماجرای مشهور حمل قرآن با موسیقی و دف، تحت فشار علما و اقشار متدین ناچار به استعفا شد. بازداشت مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری که دهها شرکت و بانک زیر نظر آن است، بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت. بابک زنجانی نیز چندسال پیش و پیش از بازداشت توسط قوه قضائیه به عنوان یکی از مولتی میلیاردرهای اقتصادی کشور علاقه زیادی به ارتباط با سینماگران نشان داده بود. خیلی‌ها معتقدند ثروت چندهزار میلیارد تومانی مهدی جهانگیری که در نوع خود در رقابت با ثروت ۲۵‌هزار میلیاردی بابک زنجانی قرار می‌گیرد، در طول سال‌هایی به دست آمده که وی پس از استعفا از معاونت سازمان میراث فرهنگی در زمان رحیم مشایی، شرکت‌های اقماری را تأسیس و در همان دولت پروژه‌های بزرگ را نصیب خود کرد.
منبع: روزنامه جوان

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها