تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۱۰:۴۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 61565

۲۴۵۶۶۹۷کیهان نوشت: برگزاری جشنواره‌ای که دبیرش تعریفی از موضوع آن ندارد! ششمین جشنواره فیلم شهر درحالی برگزار می‌شود که دبیر این جشنواره از ارائه تعریفی برای موضوع و محور اصلی این جشنواره بازماند!
ششمین جشنواره فیلم شهر درحالی از ۹ تا ۱۴ مرداد در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود که سیدعلی احمدی، دبیر این جشنواره روز گذشته در نشست خبری خود و در مواجهه با پرسشی درباره موضوع محوری این جشنواره، از تعریف فیلم شهری بازماند.
وی در این باره عنوان کرد: هنوز در ارتباط با تعریف فیلم شهری به یک انسجام نرسیده‌ایم و هنوز هم مدعی نیستیم که یک جشنواره شهری شده‌ایم.
دبیر جشنواره فیلم شهر درحالی از بزرگداشت شخصیت‌هایی چون ژاله علو، فاطمه معتمدآریا، محمود کلاری و مرحوم حبیب‌الله کاسه‌ساز در مراسم افتتاحیه این جشنواره خبر داد که به غیر از کاسه‌ساز که تازه درگذشته، دلیل تقدیر از سایر این افراد و ارتباط آنها با موضوع جشنواره مشخص نیست!
وی همچنین درباره منبع بودجه این جشنواره نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه جشنواره ما زیرمجموعه شهرداری است، هزینه‌هایمان از فروش بلیت سینماها تامین می‌شود و از بودجه دولتی هیچ استفاده‌ای نکردیم. در حقیقت پردیس ملت جایی است که از هزینه‌های آن جشنواره را برگزار کردیم و به ایوان شمس نیز خدمات داده‌ایم. سه پردیس سینمایی که رویکردشان نزدیک کردن فرهنگی جنوب و شمال است را توانمند کردیم و از این حوزه به آنها کمک کرده‌ایم.
احمدی از ارسال ۱۶۹۰ اثر در بخش ملی و ۷۵۰ اثر در بخش بین‌المللی خبر داد و درباره برنامه‌های ویژه این دوره از جشنواره شهر هم اظهار کرد: رونمایی از آژانس فیلم تهران که شامل ۳۰ اثر مستند از تولیدات موسسه تصویر شهر است. همچنین برگزاری افتتاحیه فیلم «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان در روز اول جشنواره برگزار می‌شود و همچنین تور فیلمبرداری در شهر توسط پیتر جیمز برگزار می‌شود و کتاب «یک تجربه» که شامل تجربیات شش فیلمساز است نیز منتشر گردیده است. دو گالری آثار منتخب تبلیغات سینمای ایران و ۵۰ فریم عکس به انتخاب عکاسان سینمای ایران از شهر در روزهای برگزاری جشنواره برپا شده است.
وی در بخشی از صحبت‌هایش به اولین نمایش برخی فیلم‌ها نیز اشاره کرد و گفت: فیلم‌‌های «فراتر از ابرها» به کارگردانی کان آتیلا تاشکین از کشور ترکیه، «دادگاه داخلی» به کارگردانی ریکاردو مهدف از کشور برزیل، «شرح یک عشق» به کارگردانی فابریزو کتانی از کشور ایتالیا، «سردرگمی» به کارگردانی یاسین بی و داریو از کشور سوئیس، «محلی برای پایان دنیا» به کارگردانی آیدان پریویت از کشور استرالیا اولین نمایش خاورمیانه خود را در این دوره از جشنواره فیلم شهر دارند.
به گفته دبیر ششمین جشنواره فیلم شهر، حضور عموم مردم در جشنواره و تماشای فیلم‌ها آزاد است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها