تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۱:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 98658

عدم نمایش برخی آثار سینمایی در سینماهای حوزه هنری یکی از هزارداستان دنباله‌دار سینماست که این روز‌‌ها به‌واسطه عدم نمایش فیلم «عرق سرد» در سینماهای حوزه هنری سرخط مهم‌ترین اخبار حوزه سینما قرار گرفته است. به‌دنبال گله برخی سینماگران و صاحبان آثار از این اتفاق، چند روز پیش کانون کارگردانان بیانیه‌ای صادر کرد و حوزه هنری که تا پیش از این در موضع سکوت بود جوابیه‌ای داد. اما صبا به همین بهانه در گفت‌وگو مدیران و سینماگرانی چون سیدضیاء هاشمی به بررسی جوانب مختلف این مسئله پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

اما سیدضیاء هاشمی؛ دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران، قاطع و صریح در رابطه با عملکرد وزارت ارشاد در مقابل این اقدام حوزه هنری صحبت کرد و گفت: کلاه وزارت ارشاد پشم ندارد وگرنه دلیلی ندارد که یک ارگانی بیاید فیلمی را تحریم کند. حالا ممکن است اسم تحریم را هم روی آن نگذارند اما این‌که یک فیلم را نمایش ندهند ظلم است. این‌که هر کسی فکر کند چون جایی را در اختیار دارد پس برخورد فردی و سلیقه‌ای کند خارج از انصاف است و ظلم است چرا که به برخی صدمات مالی می‌زنند و چطور می‌خواهند جواب بدهند، می‌گویند ما مناسب ندیدیم؛ تشخیص شما چقدر درست است؟ چرا تشخیص دیگران را معیار قرار نمی‌دهید؟ منظورم از دیگران مسئولان این امر هستند. آنچه شرع ما اجازه می‌دهد همان چیزی است که وزارت ارشاد در حال حاضر متولی آن است و بقیه نظرات برخاسته از سلیقه شخصی است.

هاشمی ادامه داد: خسته شدیم از این‌که بارها این حرف‌‌ها را زدیم، در کشور ما همه چیز سلیقه‌ای است و هیچ‌کس سر جای خودش نیست. این روش و راهی که دوستان پیش گرفته‌اند اصلا درست نیست و قطعا دوستان باید روزی پاسخگو باشند.

دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران دلیل اقدام منفعلانه وزارت ارشاد در رابطه با عدم نمایش فیلم‌های سینمایی در سالن‌‌های حوزه هنری را چنین تفسیر کرد: کلاه ارشاد پشم ندارد اگر داشت باید با این اتفاق برخورد می‌کرد، چرا برخورد نمی‌کند؟ چون مصلحت‌اندیشی می‌کنند وگرنه ماجرا ساده است. می‌توانند جلوی کارهای دیگرشان را بگیرند اما نمی‌کنند، چرا؟ چون می‌ترسند. برای این‌که به جایی وابسته هستند. همین عملکرد و نوع نگاه‌‌هاست که سبب شده وضعیت مملکت این‌گونه شود. علتش همین مصلحت‌اندیشی‌‌های مسئولان است. همه مسئولان مقصر هستند. ارشاد باید پای پروانه‌ای که صادر کرده بایستد و برخورد کند اما نمی‌کند. البته من توقعی ندارم و این اتفاق را طبیعی می‌دانم چرا که کشور اگر صاحب فرهنگی داشت این‌طور نمی‌شد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها