تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۲۱:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 100011

فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی در حالی از اکران پاییزی بازمانده که قرارهایی برای اکران آن در این فصل گذاشته شده بود؛ این اتفاق واکنش نغمه ثمینی نمایشنامه و فیلمنامه نویس سرشناس را نیز به همراه داشته است.

به گزارش سینماسینما، در صحبت هایی که بین پخش کننده و مسئولان پردیس سینمایی کوروش صحبت گرفته بود، قرار بر این بود «بنفشه آفریقایی» در فصل پاییز به سرگروهی سینمای کوروش روی پرده برود، اما در نهایت برخلاف قول و قرارها فیلم «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی در آذرماه در گروه کوروش اکران خواهد شد و این موضوع با واکنش نویسنده شناخته شده تئاتر و سینما همراه شده است.

ثمینی در مورد شرایطی که برای اکران «بنفشه آفریقایی» به وجود آمده است، نوشت: «به کجا می رویم؟ فیلم شریفی ساخته شده، مستقل، در این بازار مکاره ی پول های سیاه و آلوده. موقعیتی که فیلم مطرح می کند بسیار انسانی است و مخاطب خاص و عام ندارد. لحن فیلم هم به گونه ای است که همه را پای صحبتش می نشاند و همراهی همه را می خواهد. با این همه فیلم دارد به محاق می رود چون ربطی به کمدی های سخیف روی پرده ها ندارد. پیشنهاد می دهند اسمش را ( بنفشه ی آفریقایی) عوض کنند به چیزی شبیه «فقط زن ها نمی دانند» یا همچین اسم مضحکی! به یاد می آورم صف های طولانی را برای فیلمی که نامش «مسافران» بود یا «آن سوی آتش»،یا «ناصرالدین شاه آکتور سینما»، که همه با معیارهای حالا نام های «کم فروشی» بودند.

به یاد می آورم فیلم قبلی مونا زندی را، «عصر جمعه» که ۵ سال در محاق ماند به خاطر سانسور. حالا نوبت این فیلم است که به محاق برود، به خاطر نوع جدید سانسور که به مراتب هولناک تر است: سانسورچی ها سود، طمع و پول هستند.»

فاطمه معتمدآریا، رضا بابک، سعید آقاخانی، مهدی حسینی‌نیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان «بنفشه آفریقایی» آمده است: شوکو به همراه همسر دوم اش رضا تصمیم می‌گیرند تا فریدون همسر سابقش را که توسط فرزندان شان به خانه سالمندان سپرده شده است به خانه خود بیاورند. این تصمیم اتفاقات جدیدی را در زندگی هر سه نفر رقم می‌زند.

حمیدرضا بابابیگی براساس طرحی از مونا زندی حقیقی فیلمنامه «بنفشه آفریقایی» را نوشته و علیرضا شجاع نوری تهیه کننده این فیلم است.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها