تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۳/۱۲ - ۱۵:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 56863

ترامپتصمیم جدید ترامپ مبنی بر خروج از توافق پاریس با واکنش شدید چهره‌های هالیوودی روبه روشد.

 

 

 

 

 

 

به گزارش سینماسینما، ال‌ گور، تیم سازنده مستند تغییرات اقلیمی «یک دنباله ناراحت‌کننده: حقیقت به قدرت»، لئوناردو دی‌کاپریو و بسیاری از چهره‌های شناخته‌شده دیگر روز پنجشنبه به این خبر که پرزیدنت دونالد ترامپ ایالات متحده را از توافق مقابله با تغییرات اقلیمی پاریس بیرون می‌کشد،‌ واکنش نشان دادند.

گور، معاون اول سابق آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «بیرون بردن ایالات متحده از توافق پاریس یک حرکت بی‌ملاحظه و غیرقابل دفاع است. این کار اعتبار آمریکا در دنیا را زیر سوال می‌برد و به قابلیت بشر برای حل کردن به‌موقع بحران تغییرات اقلیمی آسیب می‌زند. اما اشتباه نکنید: پرزیدنت ترامپ هدایت نخواهد کرد، مردم آمریکا این کار را می‌کنند. رهبران مردمی، شهردارها،‌ فرماندارها، مدیر عامل‌ها، سرمایه‌گذاران و اکثریت جامعه تجاری با این چالش مبارزه می‌کند. ما وسط یک انقلاب انرژی پاک هستیم که هیچ فرد یا گروه منفردی نمی‌تواند آن را متوقف کند. تصمیم پرزیدنت ترامپ عمیقا در تضاد با چیزی است که اکثریت آمریکایی‌ها از رییس‌جمهورمان می‌خواهند اما او هر کاری که بکند، ما مطمئن خواهیم شد که تغییر ناگزیرمان به سمت اقتصاد انرژی پاک ادامه پیدا خواهد کرد.»

کمپانی پارتیسیپنت میدیا که فیلم مستند «یک دنباله ناراحت‌کننده» و قسمت اول آن «یک حقیقت ناراحت‌کننده» که برنده جایزه اسکار شد را هم ساخته و تامین سرمایه کرده، در بیانیه‌ای گفت: «بیرون بردن ایالات متحده از توافق پاریس ضربه‌ای است به قابلیت جمعی ما برای مبارزه کردن با بحران تغییرات اقلیمی اما جنبشی فوق‌العاده به سمت راه‌حل‌هایی برای این بحران‌ها شکل گرفته؛ تکنولوژی‌های جدید به وجود آمده‌اند، حمایت فوق‌العاده مردمی نسبت به این مساله وجود دارد، بازارها حامی انرژی پاک هستند و البته، رهبران سیاسی جهانی خارج از آمریکا به کارشان تحت توافق پاریس ادامه می‌ دهند.»

جو شِنک و بانی کوهن که «یک دنباله ناراحت‌کننده» که بیست و هشتم جولای اکران می‌شود را کارگردانی کرده‌اند، بیانیه‌ای در پاسخ به حرکت رییس‌جمهور منتشر کردند و گفتند که «شوکه و ناامید» شده‌اند،‌ اما اضافه کردند که جا برای امید نسبت به آینده هست و «ما باید کارهای بیشتری انجام بدهیم تا سلامت سیاره‌مان را تضمین کنیم.»

ترامپ آمریکا را از توافق سال ۲۰۱۵ بیرون کشید که ۱۹۶ کشور آن را امضا کردند و مبنی بر آن عهد بستند که تا پایان این قرن میزان تولید گازهای گلخانه‌ای خود را به صفر برسانند. او گفت دلیل این کار این است که توافق به بدی توسط دولت اوباما و «از سر درماندگی» امضا شده است و آمریکا در صدر تولید انرژی دنیا قرار دارد و «نیازمند یک قرارداد بد نیست که به کارگران آمریکایی صدمه می‌زند.»

لئوناردو دی‌کاپریو در اینستاگرام خود نوشت: «امروز،‌ قابل زندگی بودن سیاره‌مان در آینده توسط تصمیم بی‌دقت پرزیدنت ترامپ مبنی بر بیرون کشیدن آمریکا از توافق اقلیمی مورد تهدید واقع شد. حالا بیشتر از هر زمان دیگر، آینده ما روی این سیاره در خطر قرار دارد. الان بیشتر از همیشه باید آن دسته از رهبرهایی را به چالش بکشیم که به حقایق علمی یا حقیقت‌های تجربی باور ندارند. حالا وقتش شده که ما بایستیم،‌ سازمان‌دهی کنیم، مبارزه کنیم و انرژی‌مان را در عمل سیاسی مردمی بریزیم.»

ایلان ماسک، رییس کمپانی‌های تسلا و اسپیس‌اکس و یکی از بزرگترین نوآوران آمریکا در توییتر نوشت: «من ازانجمن‌های مشاوره ریاست‌جمهوری خارج می‌شوم. تغییرات اقلیمی واقعی هستند. ترک کردن پاریس برای آمریکا یا دنیا خوب نیست.»

مایکل مور نوشت: «ترامپ همین الان مرتکب جرمی علیه بشریت شد. این درنده پذیرفته‌شده حالا اعمال غارتگرانه خود را به کل سیاره گسترش داده است.»

ایوا دوورنی کارگردان این حرکت را «شرم‌آور» خواند و آلیسا میلانو بازیگر و خواننده نوشت: «فقط دو کشور دیگر در توافق تغییرات اقلیمی پاریس نستند؛ نیکاراگوئه و سوریه.»

جاش گد بازیگر نوشت «وقتی روم در حال سوختن بود نرو کمانچه می‌زد» و جان لجند خواننده و آهنگساز هم اضافه کرد: «ترامپ مایه شرم ملی ماست.»

منبع: مهر ببه نقل از اسکرین دیلی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها