تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۱۶:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 62070
متیو مک کانهیاقتباس سینمایی از اثر مشهور استیون کینگ با وجود بازیگران سرشناسی چون متیو مک‌کانهی و ادریس البا افتتاحیه‌ای بی‌رمق داشت با این وجود پرفروش‌ترین اثر سینمای آمریکا شد.

به گزارش سینماسینما، قرار است «برج تاریک» آغازگر سری فیلم‌های تازه‌ای با اقتباس از داستان‌های مشهور استیون کینگ باشد اما افتتاحیه ناامیدکننده‌اش برای تهیه‌کنندگان چندان نویدبخش نیست.

در فیلم «برج تاریک» ادریس البا نقش هفت‌تیرکشی را بازی می‌کند که مرد سیاهپوش (متیو مک‌کانهی) دشمن قدیمی‌اش را دنبال می‌کند. او محافظ «برج تاریک» است؛ سازه‌ای که از دنیا برابر تاریکی محافظت می‌کند. بودجه ساخت «برج تاریک» ۶۰ میلیون دلار بود.

«برج تاریک» با بازی متیو مک‌کانهی و ادریس البا در سه روز نخست اکران کمتر از انتظار ظاهر شد و در نهایت با فروش ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری در صدر جدول پرفروش‌های هفته گذشته سینمای آمریکا قرار گرفت. «برج تاریک» تنها تازه وارد کم رمق گیشه نبود و فیلم تازه کاترین بیگلو درباره شورش‌های دیترویت در افتتاحیه تنها ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار فروش داشت در حالی که فیلم «آدم‌ربایی» با بازی هالی بری در افتتاحیه‌ای متوسط به فروشی برابر با ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد.

در هیاهوی اکران آثار تازه‌وارد «دانکرک» در سومین هفته اکران ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش داشت تا فروشش در آمریکای شمالی فراتر از ۱۳۳ میلیون دلار شود.

کارگردان برنده اسکار با فیلمی درباره شورش‌های دیترویت به سینما بازگشت

«دیترویت» فیلم تازه کاترین بیگلو کارگردان برنده جایزه اسکار درباره شورش‌های سال ۱۹۶۷ این شهر است و بازیگرانی چون جان بویگا، ویل پولتر، الجی اسمیت، جک رینر و آنتونی مکی در آن بازی کرده‌اند. بودجه ساخت این فیلم ۴۰ میلیون دلار است و در وب‌سایت راتن‌تومیتوز نقدهای خوبی درباره آن به چشم می‌خورد.

این فیلم هفته گذشته به صورت محدود در ۲۰ سالن سینما اکران شد و در آن‌ها به فروشی برابر با ۳۵۰ هزار دلار دست پیدا کرد. این هفته تعداد سینماهای محل اکران «دیترویت» به بیش از سه هزار سالن افزایش پیدا کرد و در حالی که پیش‌بینی می‌شد که فروش آن به ۱۳ میلیون دلار برسد تنها کمی بیش از ۷ میلیون دلار به دست آورد.

فیلم پیشین بیگلو با عنوان «۳۰ دقیقه پس از نیمه‌شب» الگوی اکران متفاوتی داشت و پس از سه هفته اکران محدود، در هفته چهارم تعداد سینماها را تا حدودی افزایش داد. همین چهار هفته اکران محدود فیلم بیگلو را در صدر اخبار قرار داد و هنگام اکران گسترده در نخستین هفته بیش از ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروخت.

هالی بری دنبال نجات فرزندش

هالی بری در «آدم‌ربایی» نقش مادری را بازی می‌کند که در تلاش است تا پسر ربوده شده‌اش را نجات دهد. این فیلم به کارگردانی لوییس پریتو افتتاحیه‌ای متوسط داشت و از فیلم قبلی هالی بری کمتر فروخت.

هفته پیش فیلم «زن شگفت‌انگیز»‌ در میان ۱۰ فیلم پرفروش سینمای آمریکا راهی نداشت. فیلم پتی جنکینز راه چندانی تا رسیدن به فروش ۴۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی پیش رو ندارد. «زن شگفت‌انگیز» پس از «دیو و دلبر» پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۷ در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. «دیو و دلبر» در آمریکای شمالی بیش از نیم میلیارد دلار فروش داشت.

تیلور شریدان پس از نمایش فیلم «رودخانه ویند» در جشنواره‌های کن و ساندنس اکران محدود فیلمش را در چهار سینما آغاز کرد. میانگین فروش «رودخانه ویند» در هر سینما به بیش از ۴۱ هزار دلار رسید. بیش از نیمی از تماشاگران فیلم زن بودند و ۶۰ درصد آن‌ها بالای ۳۵ سال سن داشتند. فیلم شرایدن در راتن تومیتوز بیش از ۸۸ درصد امتیاز دارد.

شریدان بیشتر برای فیلمنامه‌هایش شناخته می‌شود و نوشتن فیلمنامه «حتی اگر سنگ ببارد» را کارنامه دارد. او این بار در مقام کارگردان به سینما بازگشته است.

جدول فروش فیلم های خارجی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها