تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۱۲:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 95145

وودی آلن که از سال ۱۹۷۴ میلادی تاکنون در هر سال یک فیلم ساخته است برای اولین بار در سال آینده پروژه‌ای برای ساخت در برنامه کاری ندارد.

به گزارش سینماسینما به نقل از گاردین، «یک روز بارانی در نیویورک» چهل‌وهشتمین ساخته «وودی آلن» کارگردان کهنه‌کار هالیوودی است که قرار است تا پایان سال از سوی کمپانی آمازون اکران شود اما بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی فیلم‌های «IMDb» در سال آینده میلادی هیچ پروژه سینمایی در برنامه «آلن» ۸۲ ساله قرار ندارد و وی برای اولین بار در ۴۵ سال گذشته یک سال را بدون ساخت فیلم سپری خواهد کرد.

پروژه بعدی «آلن» که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده برای سال ۲۰۲۰ میلادی در نظر گرفته شده است.

تعداد ساخت فیلم‌ از سوی «وودی آلن» در سینمای معاصر بی‌سابقه است و و وی در ۴۴ سال گذشته هر سال یک فیلم ساخته است. وی در سال ۲۰۱۶ یک قرارداد ساخت پنج فیلم را با کمپانی آمازون امضاء کرد و پس از ساخت فیلم «واندوریل» در سال ۲۰۱۶ و فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» که امسال اکران می‌شود، ساخت سه فیلم دیگر از آن باقی مانده است.

در فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» که یک اثر کمدی رومانتیک است بازیگرانی چون «تیموثی شالامی»، «سلنا گومز»، «اله فانینگ»، «ربکا هال» و «جود لا» ایفای نقش کرده‌اند و داستان آن درباره زوجی است که برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به نیویورک سفر می‌کنند اما با آب و هوای بد و مجموعه‌ای از اتفاقات رو به رو می‌شوند.

معمولا بازیگران سرشناسی در آثار «وودی آلن» بازی می‌کنند که این کار را با بواسطه شهرت «وودی آلن» با دستمزدهای پائین‌تر و همچنین با هدف کسب جوایز سینمایی انجام می‌دهد. ساخته‌های «آلن» تاکنون برنده هفت جایزه اسکار در شاخه‌های بازیگری شده‌اند و خود وی نیز تاکنون چهار جایزه دریافت کرده است.

دو جایزه‌ بهترین کارگردانی و شش جایزه‌ بهترین فیلم‌نامه از جوایز «بفتا»ی انگلیس، خرس نقره‌ای جشنواره‌ برلین در سال ۱۹۷۵، جایزه‌ «فیپرشی» جشنواره‌ کن در سال ۱۹۸۵ برای «رز بنفش قاهره»، دو جایزه‌ بهترین فیلم خارجی از جوایز سزار فرانسه برای «منهتن» و «رز بنفش قاهره»، شیر طلای افتخاری جشنواره‌ ونیز در سال ۱۹۹۵ و جایزه‌ یک عمر دستاورد سینمایی از جشنواره‌ «سن‌سباستین» در سال ۲۰۰۴ از جمله افتخارهای سینمایی «وودی آلن» محسوب می‌شوند.

او ۲۴ بار نامزد اسکار و چهار بار برنده آن شده که این جوایز شامل یک اسکار بهترین کارگردانی و سه جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی می‌شود.

«آنی‌هال»، «صحنه‌های داخلی»، «منهتن»، «خاطرات اکلیلی»، «امتیاز نهایی»، «آلیس»، «ویکی کریستینا بارسلونا»، «گلوله‌های بر فراز برادوی»، «آفرودیت قدرتمند»، «شالوده‌شکن»، «نیمه‌شب در پاریس»، «تقدیم به رُم با عشق»، «یاسمن غمگین»، «کافه سوسایتی» و «مرد بی‌منطق» از جمله دیگر ساخته‌های این کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها