تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۲/۰۳ - ۱۸:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 14972
  1. فیلمبردار باسابقه سینمای ایران مستند «پل» را اثری به یادماندنی و ستایش برانگیز می‌داند.

    به گزارش سینماسینما ،%،محمود کلاری درباره امتیازهای  مستند «پل» گفت : یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مستند این است که فیلمساز در این فیلم به طور کامل حل و عجین شده است. به طوری که انگار فیلمساز وجودش را درگیر کرده است.

    او در این باره ادامه داد: نکته جالب توجه دیگر ساختار فیلم است. در این فیلم به شکلی به خانواده سید پرداخته می شود که این ذهنیت به وجود می آید که تماشاگر در ادامه اتفاقی را پیش بینی می کند. در شکل گیری فضای خانواده روی نکات خوبی توجه شده است. مثل زمانی که بچه ها با دوربین پدرشان بازی می کنند.

    این فیلمبردار مطرح با اشاره به سلفی علی و سید گفت: در بخش آغازین فیلم هم سلفی میان علی انصاری و سید که خبرنگار و محور اصلی فیلم است صمیمیت بیشتری به مخاطب انتقال می‌دهد. می توانیم با شخصیت های این فیلم به خوبی ارتباط برقرار کنیم. در واقع شخصیت های این فیلم افرادی از جنس مخاطب هستند به همین دلیل ارتباط خوبی برقرار می شود.

    کلاری درباره تصویر «پل» گفت: اما تصویر پل نیز به خوبی نشان داده می شود. وقتی روی پل تصویر هوایی از سمت ایران به عراق حرکت داده می شود در واقع ارتباط میان این دو کشور را نشان می دهد.

    این هنرمند با اشاره به اینکه لحظه مرگ علی شاهکار این فیلم است، افزود: لحظه شاهکار و نقطه درخشان فیلم زمانی است که علی روی پل در حال مرگ است و سید تنفس مصنوعی می دهد. در این لحظه تصویر توسط دوربینی روی کلاه سید ضبط می شود و بدون اینکه تصویر علی را ببینیم صرفا هر باری که سید سرش را به طرف علی نزدیک  می کند و دوباره سرش را بلند می‌کند دوربین به سمت آب نزدیک و دور می شود.

    کلاری این لحظه را یکی از شاهکارهای به یادماندنی سینمای تجربی کشور دانست و گفت: به طور حتم اگر بخواهیم در سینمای مستند تجربی، ۱۰ لحظه شاهکار را به خاطر بسپاریم لحظه مرگ علی یکی از سکانس های شاهکاری سینمای تجربی به شمار می‌رود.

    سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت ماه در پردیس چارسو برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها