تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۱۳:۳۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 37363

ایوبیرئیس سازمان سینمایی گفت:‌ برای انتخاب مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوانان ایران همه آداب و ادب لازم رعایت شده و هیچ جابه‌جایی ناگهانی صورت نگرفته است.

به گزارش سینماسینما، حجت‌الله ایوبی در پاسخ به این پرسش  که آیا برای انتخاب سیدصادق موسوی به عنوان مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوانان ایران تأیید هیأت امنا گرفته شده و نیز درباره بازتاب این انتصاب بیان کرد: موضوع آقای موسوی در دو کمیته مطرح شد که در هیأت امنا جلسه‌ای با حضور خود ایشان داشتیم و برنامه‌های خود را در جلسه‌ای چالشی توضیح داد، بنابراین هیأت امنا نه کسانی هستند که ظاهری و صوری و نه به دست رئیس زیر بار مسئله‌ای بروند.

او که در حاشیه جلسه معارفه موسوی صحبت می‌کرد درباره حضور نداشتن فرید فرخنده‌کیش مدیرعامل پیشین این انجمن هم گفت: اگر جای ایشان بودم حتما به این جلسه می‌آمدم چون ما با یک مدیر با تجربه روبرو هستیم که این اولین مراسم تودیع و معارفه‌اش نیست.

او افزود: با این حال آقای موسوی در جاهای دیگری هم مدیریت داشته و در سینما هم دوبار به عنوان مدیرکل فعالیت کرده‌اند.

ایوبی البته درباره این انتخاب در جلسه رسمی معارفه در سخنانی اظهار کرد: انجمن سینمای جوانان ایران یکی از افتخارات کشور است چرا که سوابق و کارهایی که در این جا انجام شده برای کشور باعث افتخار است و از ابتدا آرزو می‌کردم که این مدرسه بزرگ سینمایی کشور را به درستی اداره کنیم.

او با اشاره به مدیریت حبیب ایل‌بیگی در این انجمن اضافه کرد: وقتی قرار بر جابه‌جایی آقای ایل‌بیگی شد، فرید فرخنده‌کیش با توجه به سوابق خود انتخاب خوبی بود. همان ابتدا هم در صحبت هایی که با ایشان داشتم تأکید شد که جدا از سوابق خوب کاریشان یکی از دلایل اصلی برای انتخاب به عنوان مدیرعامل انجمن همکاری خوب با آقای ایل‌بیگی و تیم ایشان بوده است تا همان مسیر ادامه پیدا کند.

ایوبی ادامه داد: قرار ما اول این بود که مسیر درستی که از نظر ما درست و براساس خرد جمعی شکل گرفته بود، ادامه یابد و ایشان و همکارانشان هم تلاش فراوانی در این باره کردند اما آرام آرام فضا به گونه‌ای شد که خیلی مناسب انجمن سینماگران جوان نبود. این در حالی است که این انجمن باید نماد آرامش باشد اما فضایی ایجاد شد که احساس کردیم در کار بخش‌های مختلف و شهرستان‌ها اثرگذار شده است.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه از حدود دو، سه ماه قبل به این جمع‌بندی رسیده بود که باید تغییری در این انجمن رخ دهد تا این مجموعه به مسیر خود بازگردد، خاطر نشان کرد:‌ قرار بود این جابه‌جایی در همان زمان انجام شود اما به دلایلی نشد و بعد هم به جشنواره فیلم کوتاه رسیدیم که در نهایت به این زمان موکول شد. به همین دلیل فکر می‌کنم همه آداب و ادب برای حفظ انجمن انجام شده و هیچ جابه‌جایی ناگهانی صورت نگرفته است، هر چند کمی هیجانات وجود دارد و گاهی حرف‌هایی زده می‌شود که شاید حرف دل دوستان نباشد.

حجت‌الله ایوبی همچنین اظهار کرد: قدردان زحمات آقای فرخنده کیش هستم و کاملا درک می‌کنم در سمت‌هایی که ما هستیم گاهی مسائلی خارج از اراده ما دخیل می‌شود و شرایط طوری می‌شود که آدمی حس می‌کند بهتر است در یک سِمَت نباشد. به همین دلیل این جابه‌جایی هیچ چیزی از ارزش‌های ایشان کم نمی‌کند.

او تأکید کرد: پس از مشورت‌های مختلف و جلسه با هیأت امنا از صادق موسوی درخواست شد که این بار را بردارد و در ماه‌های باقی مانده فعالیت این دولت کمک کند. ضمن اینکه برای انتخاب او هزار و یک دلیل وجود دارد و یقین دارم که روزگار خوشی در این انجمن دیده خواهد شد.

ایوبی همچنین خطاب به موسوی گفت: ما زمان از دست رفته فراوانی در انجمن سینمای جوانان داریم و از آنجا که این مجموعه را به دلیل شغل معلمی‌ام بیشتر از همه جا دوست دارم، متأسفم که حرکت آن کمی کند و دچار حاشیه‌هایی شد.

رئیس سازمان سینمایی پس از پایان این جلسه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پیگیری فیلم‌هایی که تیزرهایشان از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده است،‌اظهار کرد: به عنوان مدیر سینما حامی اهالی سینما هستم تا متضرر نشوند. پیگیری این موضوع تقریبا تمام وقت و انرژی ما را گرفت اما پشیمان نیستیم و خوشحالم که با همدلی و همکاری قوه قضاییه و قاضی منصوری مسیری را پی گرفتیم که سینمای ایران خسارت نبیند. ضمن اینکه با شورای عالی تهیه‌کنندگان هم جلسه‌ای داشتیم و آن‌ها هم نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات پیش آمده کردند.

او با اشاره به تیزرهای غیرسینمایی دیگری که از این شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود ادامه داد: پخش چنین تیزرهایی در هر صورت منع قانونی دارد و اینکه دیگران به این قانون احترام نمی‌گذارند به خودشان مربوط است. ولی ما در سینما پیشتاز بودیم و قوه قضاییه بداند که بخش‌های مختلف دیگری از جمله حوزه‌های صنعتی و تجاری از این خط قرمز رد می‌شوند اما سینمای ایران چنین کاری نمی‌کند و در چارچوب شخصیتی نظام حرکت می‌کند.

«آس و پاس» هم توقیف شده بود

ایوبی درباره فیلم‌های دیگری که تیزرهایشان از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده اما دادستانی برای آن‌ها دستور توقیف صادر نکرده است، گفت: چهارشنبه هفته گذشته نام توقیف فیلم «آس و پاس»‌هم آمده بود و تأکید می‌کنم که در این باره گزینشی برخورد نشده است اما تصور قوه قضاییه این بود که اکران این فیلم تمام شده ولی بعد که متوجه شدند هنوز ادامه دارد نامه توقیف آن را صادر کردند که در نهایت با گفت‌وگو و ضمانت‌هایی که داده شد، مشکل آن‌ها حل شد.

رئیس سازمان سینمایی درباره بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سازمان سینمایی گفت: روز گذشته ایشان از سازمان بازدید کردند و پیشرفت سینمای ایران برایشان جالب بود. همچنین قرار شد گزارشی پژوهشی از سهم ایران در اقتصاد فرهنگ و هنر کشور و چشم‌اندازی از آینده برای سال ۱۴۰۰ آماده کنیم.

در مراسم معارفه مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوانان ایران که در غیاب فرید فرخنده‌کیش برگزار شد، سیدصادق موسوی تأکید کرد که اهمیت جایی را که مسئولیت آن را پذیرفته می‌داند و به استراتژیک بودن انجمن سینمای جوانان ایران آگاه است.

او همچنین از رئیس سازمان سینمایی تشکر کرد و گفت: برای این ایام کوتاهی که در انجمن هستم و احتمالا تا پایان دولت خواهد بود و مسئولیتی که به من داده شده سپاسگزارم و فکر می‌کنم با خرد جمعی باید بتوانیم به بهترین راه برای فعالیت انجمن برسیم چون مدیرعامل فقط یک مهره است و من قرار نیست فیلمسازی کنم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها