تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۱۴:۰۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 35019

غلامرضا فرجیسینماسینما، علی پاکزاد– سخنگوی شورای صنفی نمایش، تاکید کرد ترافیک اکران فیلم‌ها در نیمه دوم سال هیچ ربطی به برنامه‌ریزی شورا ندارد و یادآور شد انتخاب زمان اکران فیلم‌ها از سوی عوامل فیلم و شرکت توزیع صورت می‌گیرد.

به گزارش سینماسینما، ۱۳ فیلم سینمایی «هلن»، «خیابان چهل‌ویکم»، «پری دریایی»، «شاباش»، «ماحی»، «مبارک»، «آشوب»، «چهار اصفهانی در بغداد»، «مالاریا»، «هفت ماهگی»، «ما همه گناهکاریم»، «افسونگر» و «تیک‌آف» براساس برنامه اکران آثار در فرصت کوتاه باقی مانده تا اسفندماه باید روی پرده خواهند رفت. ترافیک اکران در این فرصت محدود این پرسش را به وجود می‌آورد که این وضعیت حاصل ناهماهنگی در برنامه‌ریزی‌هاست یا متناسب نبودن ظرفیت اکران و تعداد فیلم‌های تولیدی این شرایط را به وجود آورده است؟ و همچنین از سوی دیگر آیا امکان مدیریت این وضعیت از سوی شورای صنفی نمایش وجود داشت؟

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌و‌گو با سینماسینما، در پاسخ به این پرسش‌ها گفت: «سالن‌های سینما طبق قراردادی که با عوامل فیلم به ثبت رسانده‌اند عمل می‌کنند و هیچ دخالتی درباره زمان اکران فیلم‌ها از سوی شورای صنفی نمایش صورت نمی‌گیرد. برای مثال برنامه آینده سینمای رازی اکران فیلم‌های «گیتا»، «مبارک»، «پری دریایی»و «آشوب» است. سینما آفریقا هم به همین صورت عمل می‌کند. بعد از اکران «لاک قرمز»، «مالاریا» اکران خواهد شد. شرکت توزیع و تهیه‌کنندگان این قراردادها را به گونه‌ای تنظیم کرده‌اند که تا پایان سال جاری یعنی تا انتهای اسفند ماه فیلم‌های مورد نظر اکران شود.»

او ادامه داد: «تهیه‌کنند گان و عوامل توزیع در جریان زمان اکران فیلم‌ها هستند و نسبت به انتخابی که داشته‌اند اعتراضی ندارند.»

فرجی تاکید کرد: «ترافیک موجود برای اکران فیلم‌ها امری طبیعی است. زیرا عوامل فیلم نسبت به تقویمی که در دست دارند انتخاب داشته‌اند، آنها  در هر زمانی که مایل هستند فیلم‌هایشان را به نمایش می گذارند. شورای صنفی نمایش نیز طبق آیین‌نامه موجود عمل می کند. هر توافقی که بین توزیع کننده و تهیه‌کننده صورت بگیرد ملاک عمل شورای صنفی است و شورا هم موظف به تبعیت از آن است. عموما ما هر سال شاهد این ترافیک هستیم. زیرا عوامل تصمیم می‌گیرند که فیلم مورد نظر در نیمه دوم سال اکران شود که این امری اجتناب ناپذیر است.»

سخنگوی شورای صنفی نمایش اضافه کرد: «اکران فیلم‌های پرفروش در نیمه دوم سال همواره با حواشی زیادی همراه است. اغلب دوستان اعتقاد دارند که تخلفاتی در سالن های نمایش صورت می‌گیرد. اگر تخلفاتی صورت بگیرد تهیه‌کننده می‌تواند موضوع را به شورای صنفی نمایش گزارش دهد، در چنین شرایطی نیز شورا با جدیت تمام به موضوع ورود می‌کند و مساله را بررسی قرار می‌دهد.»

او در پاسخ به اینکه تاکنون شکایتی در این زمینه صورت گرفته است، گفت: «تاکنون در این مقطع هیچ شکایتی به شورا ابلاغ نشده است. فیلم‌هایی که تا به امروز اکران شده‌اند، مشکل خاصی نداشته‌اند. اما اغلب مشاهده می‌شود که در مطبوعات و رسانه‌ها موضوعاتی درباره وجود این مسائل اعلام می‌شود که در این صورت هیچ ارتباطی به شورا پیدا نمی‌کند. تا زمانی که شکایتی به ما اعلام نشود ما نمی‌توانیم به موضوعات ورود کنیم.»

او سخنان خود را چنین پاسخ داد: «تقویم و زمان‌بندی اکران سال ۹۵ در ابتدای سال به تمامی دوستان ابلاغ شده است و در این باره انتخاب و زمان اکران فیلم‌ها از سوی عوامل و شرکت توزیع صورت گرفته. شورا و آیین‌نامه دست تمام عوامل را باز گذاشته تا دوستان به راحتی زمان اکران فیلم را انتخاب کنند. شش ماه اول یا دوم سال برای شورا و سینماها تفاوتی ندارد و این انتخاب تهیه کننده است که در چه زمانی اکران فیلم مورد نظر را داشته باشد.به هر حال ترافیک بیش از حد از کیفیت بسیاری از موضوعات می کاهد.اما با این حال حق هیچ فیلم یا شخصی توسط شورای صنفی نمایش ضایع نمی‌شود.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها