تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۱۲:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 86174

الیور استون کارگردان مطرح سینمای آمریکا که مهمان سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر بود، پس از این سفر پستی را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد.

به گزارش سینماسینما، استون در این مطلب نوشته است:

▪️من ١٠ روز پیش براى سى و ششمین جشنواره بین المللى فیلم فجر در ایران بودم. جشنواره اى با بیش از ٣٠٠ فیلم از آسیاى مرکزى، عراق، ایران، آلمان، روسیه و سایرین…

ایران کشورى است زیبا با مردمى خونگرم و فرهنگ و تاریخى که ٢۵٠٠ سال قدمت دارد. آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودى، این سه کشور خطرناک و پرنفوذ، تقریباً هر روزه ایران را به دلایل خیالى مورد حمله لفظى قرار مى دهند حال آنکه ما به روح توافق بین المللى سال ٢٠١۵ پایبند نیستیم.

ارتباطات بانکى با غرب هنوز هم براى ایران بسیار مشکل است. سعى شده اطمینان حاصل شود که پول به آنها نمى‌رسد، با این حال آنها از عهده مشکل برآمده اند (شاید از بازار سیاه؟) و در بازار مرکزى بزرگ و قدیمى، اجناسى از بیشتر نقاط جهان دیده مى شود.

همچنین از موزه وحشتناک شکنجه‌هاى ساواک بازدید کردم که یادگارى از آخرین دوران شاه است و از تکنیک‌ها و آموزش هاى سازمان سیا بهره مى برد.

از موزه صلح هم بازدید کردم که یادبود ساده ولى پراهمیت سلاح هاى شیمیایى است که در جنگ عراق در سال ١٩٨٠-١٩٨٨ ۶٠هزار سرباز ایرانى را کشت و ٢٠٠هزار مجروح به جاى گذاشت. جنگى که صدام حسین، متحد آن روزهاى ما، در آن با مساعدت ما از سلاح هاى کشتار جمعى، گاز خردل و امثالهم براى حمله به ایران استفاده کرد. من همچنین با مجروحان سلاح هاى کشتار جمعى ملاقات کردم. شوکه‌کننده بود. و آن وقت ما در سوریه و عراق استفاده از سلاح کشتار جمعى را به طرف مقابل نسبت مى‌دهیم. ما عاشق جنگ شیمیایى هستیم، البته با واسطه. خیلى حال بهم زن است.

چندان که در کنفرانس خبرى ام گفتم آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودى به برنامه فعلى شان براى تجزیه سوریه، انهدام ایران و حتى فراتر از این، ویران کردن خاورمیانه ادامه مى‌دهند. اینها خیلى مخوف است ولى همگى دستاورد بازى‌اى است که از دوران بوش طرح‌ریزى شد.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها