تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۱۸ - ۱۱:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 76845
به مناسبت پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی و روز جوانمردی از ناصر ملک‌مطیعی تقدیر به عمل آمد و این هنرمند پیشکسوت پا به زورخانه گذاشت.

به گزارش سینماسینما، محمد نصیری رفیق و همدم مرحوم تختی قهرمان وزنه برداری که پنجاه سال پیش در المپیک مکزیکوسیتی طلا گرفته، رضا عقیلی نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما و برادر مرتضی عقیلی بازیگر مشهور، اشکان عقیلی فرزند رضا از مجریان صدا وسیما، علی اصغر شاهزیدی استاد آواز ایران و شاگرد تاج اصفهانی، خانواده مرحوم ارحام صدر، رسول گربکندی پیشکسوت فوتبال، حسن اکلیلی هنرمند اصفهانی و بسیاری از بزرگان هنر و ورزش در این مراسم حضور یافتند.

این مراسم با مدیریت فرهاد طلوع کیان رییس سابق فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای به میزبانی مهدی هدایت موسس موسسه فرهنگ قرآن و ورزش علی بن ابیطالب(ع) در اصفهان برگزار شد.

ناصر ملک مطیعی در این برنامه گفت: «گود زورخانه، مهد رفاقت، دوستی، غیرت و تعصب است.»

او با بیان اینکه چهل سال است به زورخانه نیامده و از زورخانه خاطرات بسیار شیرینی دارد، افزود: «من از گود زورخانه و زمین فوتبال به اینجا رسیده‌ام که اکنون جرات می‌کنم چند کلمه‌‌ای در این مکان صحبت کنم. باید از کسانی که سنت و فرهنگ ما را حفظ می‌کنند تشکر کرد، هم‌چنین در این راستا از پهلوان هدایت که چنین مجموعه‌ای را بنا کرده تا ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی را ترویج کند تشکر می‌کنم.»

ملک مطیعی گفت: «ما از نسل پوریای ولی هستیم، ما جهان پهلوان تختی را داشتیم و به او افتخار می‌کنیم. روزی که آقاتختی فوت شد، برای مراسم رفتم، آن موقع اگر جایی می‌رفتم مردم اطرافم جمع می‌شدند اما آن روز همه آمده بودند و کسی به من نگاه نکرد؛ آن موقع فهمیدم محبوبیت یعنی چی!»

اسطوره سینمای ایران ادامه داد: «البته شهدا را نباید فراموش کنیم که ما مدیون این پهلوانان راستین هستیم.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها