تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۱۴:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 76553

سینماسینما، علی پاکزاد – پوران درخشنده عضو هیات انتخاب سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گفت:«خیلی تلاش کردیم که فیلم اولی‌های بیشتری در بخش مسابقه حضور پیدا کنند، اما بیش از این امکان‌پذیر نبود. زیرا برای ما کیفیت آثار بیش از هر چیز دیگری اهمیت داشت.»

به گزارش سینماسینما، پوران درخشنده کارگردان مطرح سینمای ایران یکی از اعضای هیات انتخاب جشنواره سی و ششم بود. او با اشاره به اینکه فیلم‌های با کیفیتی در جشنواره سی وششم حضور دارند تاکید کرد فیلم‌هایی که بیرون مانده‌اند از کیفیت لازم برخوردار نبودند.

درخشنده درباره انتخاب فیلم‌های این دوره گفت: «نتیجه یک سال تلاش، خلاقیت و انگیزه فیلمسازان جوان وکارگردانان باتجربه فیلم‌هایی است که در جشنواره فجر به نمایش گذاشته خواهد شد. ما ثمره یک سال سینمای ایران را در جشنواره سی و ششم خواهیم دید. فیلم‌هایی با ژانرهای متفاوت حضور دارند. اما فیلم‌هایی که در بخش مسابقه قرار گرفتند قطعا کیفیت بهتری نسبت به فیلم هایی که بیرون مانده‌اند، دارند.»

او ادامه داد: «هیات انتخاب با هیچ شخص یا گروهی توافق نداشته و همچنین مشکلی هم با کسی ندارد. فیلم‌ها دیده شدند و از این میان فیلم‌های برتر انتخاب شده‌اند. ما براساس کیفیت فیلم‌ها تصمیم گیری کردیم. عموما فیلم‌هایی رای می‌آورند و فیلم‌هایی هم نه! فیلم آقای موتمن هم رای قابل توجهی نداشت.»

درخشنده درباره فیلم‌هایی که خارج از بخش مسابقه مانده‌اند گفت: «فیلم فوق‌العاده‌ای ندیدم تا بخواهد مرا مجاب کند که به خاطر آن با هیات انتخاب بحث و گفت‌وگو کنم. فیلم‌هایی که راه پیدا کرده‌اند همه فیلم‌های با کیفیتی هستند. هر کدام از ما در هیات انتخاب درباره کیفیت فیلم‌ها بحث کردیم و سعی داشتیم یکدیگر را متقاعد کنیم. اما فیلمی خارج از بخش مسابقه نبوده است که مرا متعجب کند. از فیلم‌هایی که در بخش مسابقه حضور دارند بسیار راضی هستم.»

عضو هیات انتخاب جشنواره سی و ششم درباره فیلم اولی‌ها گفت: «خیلی تلاش کردیم فیلم اولی‌های بیشتری در بخش مسابقه حضور پیدا کنند، اما بیش از این امکان‌پذیر نبود. زیرا برای ما کیفیت آثار بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت بود در عین حال محدودیت تعداد فیلم هم داشتیم. سال‌های گذشته بخش‌های دیگری هم بودند، اما در این دوره فقط ۲۲ فیلم اجازه داشتند که حضور پیدا کنند و کمی کار ما در این زمینه سخت شده بود. البته فیلم هایی‌اند که قطعا برای مخاطبان جالب خواهند بود، اما اکنون نمی توانم نامی از آنها ببرم.»

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها