تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۱۲:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 80627

 کارگردان فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی زنند» گفت: سینما در طرح مشکلات و ارائه راهکار برای رفع آنها نقش بسیار موثری دارد اما مسوولان نیز باید سینما را در این کارکرد یاری دهند.
به گزارش سینماسینما، پوران درخشنده افزود: همه واقعیت ها و مشکلات موجود کشور را می دانیم و بسیاری از این مشکلات ناشی از آسیب های اجتماعی است که نباید بر روی آنها سرپوش بگذاریم، از این رو سینما بهترین وسیله برای نشان دادن و آگاه کردن مردم و مسوولان از این مشکلات است.
وی با بیان اینکه نیاز به گوش شنوا داریم، اظهار کرد: سینما زمانی می تواند مسایل را مطرح کند که تصمیم گیرندگان جامعه برای حل مشکلات، خود را جزیی از کار بدانند و بر این باور باشند که هنرمند با نگاه خود معضلات را نشان می دهد.
کارگردان فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» ادامه داد: دست اندرکاران سینما نیز باید با ارائه محتوای فکری و هنری، در عرصه گره گشودن از مشکلات و آسیب های جامعه، ابتکار عمل داشته باشند و در توانمندی های هنرمندانه در توسعه کشور سهیم باشند.
درخشنده با بیان اینکه سینما از کارآمدترین ابزار فرهنگی و هنری است که باید مسوولان به آن بیشتر بها دهند، گفت: سینمای ایران با بیان هنری مشکلات جامعه و نقد رویکردها در جامعه تاثیرگذار است و مسوولان بدانند که این ابزار مهم هنری و فرهنگی می تواند کمک کننده در رفع موانع پیش روی جامعه باشد.
وی تاکید کرد: سینما کارکرد خود را از گذشته تاکنون به خوبی انجام داده و در چند سال اخیر سینماگران کشور توانستند مشکلات و آسیب های موجود جامعه را بطور هنرمندان به تصویر بکشانند و در درون خانواده ها نفوذ کرده و در حل مشکلات آنها را یاری کنند.
درخشنده با بیان اینکه باید مسوولان و دست اندرکاران امور کشور، صنعت سینما را مورد حمایت قرار دهند، خاطرنشان کرد: برای تحقق رویکرد مهم سینما و نقش تاثیرگذار آن در جامعه، باید نشاط و شادی و امید را نیز در میان سینماگران ایجاد کرد تا آنان با احساس امنیت، بتوانند در ایجاد آرامش روانی جامعه نقش آفرین باشند.
به گفته وی، در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، آثار با ارزش و تاثیرگذاری به نمایش در آمد و همه فیلم ها ارزشمند بوده و حرفی برای گفتن داشتند.
درخشنده افزود: مسوولان باید سینما را از خود بدانند و موانع موجود برای ساخت فیلم ها هدفمند و در راستای کاهش مشکلا جامعه را رفع کنند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها