تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۸:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 89759

رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی ورزش صداوسیما گفت: فقط تا چهارشنبه فرصت داریم حق پخش تلویزیونی را پرداخت کنیم وگرنه با اختلال در پخش مواجه می‌شویم.

به گزارش سینماسینما، یک ماه از رایزنی‌ای که میان مدیران رسانه ملی داشتیم تا به هاله‌ای از ابهام در قیمت پخش تلویزیونی، خریداری از سوی هوادار برای دیدن مسابقات، اعزام گزارشگر و خیلی از موارد دیگر پاسخ بدهند، زمان می‌گذرد. اما یکی پس از دیگری این تریبون پاسخگویی را به شخص دیگری واگذار می‌کردند تا اینکه یک هفته پیش علی‌اصغر پورمحمدی به‌عنوان قائم‌مقام سیما و رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی ورزش صداوسیما اعلام کرد: “پخش تلویزیونی رقابت‌های جام جهانی فوتبال را به‌قیمت خیلی خوبی خریدیم و خیال همه مردم ایران راحت باشد”. این قیمت خیلی خوب در جای دیگری با واژه نصف قیمت تعریف شد و یا حتی در جملات دیگری گفتند با قیمتی پایین‌تر از آن چیزی که معمول بود حق پخش تلویزیونی بازی‌های جام جهانی روسیه خریداری شد تا مردم ایران بتوانند بازی‌های جام جهانی را در منازل خودشان نظاره کنند.

البته پیش از این حسین ذکایی دبیر این شورا هم به خبرگزاری تسنیم گفته بود که مردم هیچ نگرانی برای دیدن بازی‌های جام جهانی نداشته باشند اما جواب درستی برای اعزام گزارشگر ندادند، حتی در برخی از رسانه‌ها گفتند پیمان یوسفی اعزام شده که علی‌اصغر پورمحمدی هم واکنش جالبی داشت که مگر همین رسانه‌ها ندیده‌اند که گزارشگری بازی فرانسه و استرالیا را ایشان انجام داده‌اند.

پورمحمدی همچنین به بخشی از مطالب ادعاشده از سوی برخی رسانه‌ها از نخریدن حق پخش تلویزیونی و اختلال در ادامه پخش بازی‌های جام جهانی، اجازه نداشتن تصویربرداری گزارشگران اعزامی به جام جهانی و اینکه با کارت هواداری ورود پیدا می‌کنند و حتی در روزهای آتی باید منتظر شکایت مسئولین مربوطه در رأس مدیران اصلی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باشیم به همه این ابهامات و به‌تعبیر این مدیر باسابقه تلویزیون شایعات، پاسخ دادند که مشروح آن به‌قرار زیر است:

 

فنی‌ها می‌دانند آمبیانس یعنی چه؟

علی‌اصغر‌ پورمحمدی رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی ورزش صداوسیما درباره مطالبی که امروز برخی از رسانه‌ها مبنی بر نخریدن حق پخش تلویزیونی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه منتشر کرده‌اند، گفت: اینکه گفته‌اند رسانه ملی حق پخش تلویزیونی را نخریده و بازی‌ها در صداوسیما از روی دیگر شبکه‌ها در حال پخش است، از پایه غلط است، چرا که سازمان این پخش تلویزیونی را با قیمتی پایین‌تر از آن چیزی که معمول بود، خریداری کرده است.

وی افزود: اینکه می‌گویند لوگوی مسابقات را محو می‌کنند کاملاً غیرفنی این گفته‌ها مطرح می‌شود، زیرا کسانی که به پخش مسابقات اشراف دارند می‌دانند مسابقات را با صدای آمبیانس به‌روی آنتن می‌بریم. وقتی که حق پخش تلویزیونی نخریده باشیم باید از تلویزیونی پخش کنیم هم صداها را ببندیم و فقط صدای گزارشگر به گوش برسد و نمی‌توانیم صدای محیط یا با همان فضای آمبیانس، پخش کنیم. یکی از دلایل اصلی خریداری حق پخش تلویزیونی که ثابت می‌کند همه این مطالب شایعه‌ای بیش نیست، همین نوع پخش است.

 

آدرس اشتباه داده‌اند؛‌ دیشب پیمان یوسفی در تهران گزارش کرد

وی ادامه داد: جالب است که می‌گفتند ما گزارشگر اعزام کردیم یا گمانه‌زنی می‌کردند مثلاً پیمان یوسفی اعزام شده، نمی‌دانم اصلاً توجه ندارند که وی شب گذشته بازی فرانسه و استرالیا را در تهران گزارش کرد. ما گزارشگری اعزام نکردیم، چون سال‌های قبل که گزارشگر اعزام می‌شد در ارسال صدا موفق نبودند و همیشه نصفه و نیمه صدا به گوش هموطنان می‌رسید، به‌صورت موبایلی و تلفنی این کار انجام می‌شد و هیچ جذابیتی برای مخاطب نداشت. البته از همان اول بحث اعزام گزارشگر با نظرات متفاوتی همراه شد از جمله اعزام سه گزارشگر و سرانجام یک گزارشگر که آن هم به جایی نرسید و فقط محمدحسین میثاقی برای تولید آیتم‌های متنوع ویژه‌برنامه ۲۰۱۸ شبکه سه سیما اعزام شد.

 

بانک مرکزی باید دست به کار شود

پورمحمدی با ابراز اینکه از امروز برای استمرار پخش تلویزیونی جام جهانی بانک مرکزی دست به کار شود، خاطرنشان کرد: ما قرارداد منعقد کرده‌ایم و بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خریداری شده‌اند اما به‌خاطر مشکلات مالی رسانه ملی نتوانسته واریزی داشته باشد. الآن هم پرونده قرارداد مربوطه در دفتر معاونت مالی اداری صداوسیما توسط آقای شهریاری پیگیری می‌شود. از این به بعد ایشان بایستی سرعت به‌خرج بدهند و رایزنی‌های جدی در بانک مرکزی داشته باشند که با چه راه‌‌حل و راهکاری این پول به شرکت مربوطه ارسال شود.

 

با اختلال مواجه خواهیم شد

وی در پاسخ به این سؤال که “اگر این پول در موعد مقرر پرداخت نشود آیا در ادامه با اختلال در پخش مسابقات مواجه خواهیم شد؟”، گفت: ممکن است بازی بعدی ایران مقابل اسپانیا در روز چهارشنبه را نتوانیم پخش کنیم امیدوارم بخشی از این پول تا قبل از مسابقه پرداخت شود؛ در غیر این صورت برای ادامه پخش، دچار مشکل خواهیم شد. این را هم بدانید که این پرونده از شبکه سه و شورای ورزش خارج شده و اکنون دست معاون مالی اداری است و آن‌ها بایستی این پول را زودتر واریز کنند.

 

شکایتی در کار نیست

پورمحمدی در پایان با ردّ شکایت فیفا و شبکه‌های خارجی از صداوسیما، گفت: بازی‌ها خریداری شده‌اند و بایستی امروز آقای رئیس‌جمهور، بانک مرکزی و معاونت مالی اداری رسانه ملی با هم به یک نتیجه و راه‌حل مساعدی دست پیدا کنند تا همه‌چیز با آرامش ادامه یابد و نشاط امروز مردم پای تلویزیون را برای دیدن مسابقات جام جهانی کماکان شاهد باشیم، چراکه در عین دسترسی به شبکه‌های اینترنتی و ماهواره‌ای مردم همیشه قاب تلویزیون را برای دیدن مسابقات ورزشی خصوصاً فوتبال انتخاب کرده‌اند. این نکته‌ای هم که گفته‌ بودند در صورت پخش زنده دیدار ایران و مراکش احتمال شکایت فیفا و شبکه‌های خارجی از صداوسیما وجود دارد و مطالبی از این دست، کاملاً‌ کذب است و این نوع شایعات را از اساس رد می‌کنم.

 

سینماسینما

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها