تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۱۳:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 93230

با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر پوستر هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی رونمایی شد.

به گزارش سینماسینما، شامگاه شنبه ۶ مرداد جمعی از هنرمندان نمایش عروسکی همراه با مدیران نمایشی، برای رونمایی از پوستر جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک گرد هم آمدند. این مهمانی دوستانه در خانه فرهنگ و هنر «مانا» برگزار شد و بهروز غریب‌پور به نمایندگی از هنرمندان نمایش عروسکی، پوستر جشنواره را که توسط مرضیه سرمشقی طراحی شده است، رونمایی کرد و هنرمندانی مانند ایرج طهماسب، بهرام شاه محمدلو، مریم سعادت به همراه شهرام کرمی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی، جملاتی را به یادگار بر این پوستر نگاشتند.

هنرمندانی مانند علیرضا شجاع نوری، مونا زندی حقیقی، افسانه زمانی، محمد عاقبتی، مریم معینی، هما جدی کار، فایزه فیض، علی ابوالخیریان، پیمان فاطمی، آلبرت بیگجانی، آناهیتا غنی‌زاده، ستاره اسکندری، علی فروتن، ناصر آویژه، بهرام جلالی‌پور، اردشیر صالح‌پور و …در کنار مدیرانی مانند شهرام کرمی، مهدی شفیعی، سعید اسدی، پیمان شریعتی، اتابک نادری، ارمغان بهداروند، محسن حسن‌زاده و … از دیگر حاضران در این برنامه بودند.

شامگاه ششمین روز مرداد که همچنان هوا گرم بود، نمایشگران عروسکی با شنیدن ترانه جشنواره عروسکی که در دوره‌های پیشین تنظیم شده است، گرما و نشاطی از جنس دیگر را تجربه کردند.

بعد از پخش این ترانه، مرضیه برومند دبیر جشنواره هفدهم نمایش عروسکی با خوشامدگویی به مهمانان گفت: حالم خیلی خوب است! در این شرایط سخت که هر روز هم حجم فشارها بیشتر می‌شود، جز هنر، تئاتر و نمایش عروسکی چه چیزی می‌تواند ما را به زندگی دلگرم کند و روزنه‌ای از امید را به ما نشان دهد.

او ادامه داد: گاهی با خود فکر می‌کنم در این شرایط با این بی پولی و این همه تنگنا چه می‌کنیم و چرا جشنواره برگزار می‌کنیم اما بعد به خودم پاسخ می‌دهم کار بسیار خوبی انجام می‌دهیم چون تنها کاری است که از ما برمی‌آید و اتفاقا همین کار است که در آینده ماندگار می‌شود. پس باید به آینده دلگرم باشیم و ناامید نشویم. این شرایط با همه سختی‌هایش می‌گذرد و روسیاهی به ذغال می‌ماند.

برومند توضیحی درباره برگزاری جشنواره نمایش عروسکی داد و اضافه کرد: تلاش کرده‌ایم از تجربیات دبیران قبلی استفاده کنیم و آنچه امروز می‌بینیم، حاصل زحمات دوستانی است که پیش از من جشنواره را با سختی بسیار برگزار کرده‌اند.

او از کیفیت نمایش‌های شرکت‌کننده در جشنواره ابراز خوشحالی کرد و ادامه داد: امسال کیفیت آثار خیلی بالا بود و به گفته آقای ایرج طهماسب که عضو هیات انتخاب بود، بعضی از کارها غرورآفرین بودند بنابراین اگر نمایشی به جشنواره راه پیدا نکرده است، به دلیل ضعف آن اثر نیست بلکه به خاطر کیفیت بالای نمایش‌های دیگر است.

دبیر جشنواره نمایش عروسکی از همه مردم خواست تا امسال نیز همچون دو دوره گذشته حضور گرمی در شادپیمایی آغاز جشنواره داشته باشند و خبر داد که این شادپیمایی در بوستان آب و آتش برگزار می‌شود.

برومند گفت: بگذاریم مردم با حضور در این شادپیمایی دست کم یک روز شاد باشند و لبخند بزنند.

او از ستاد برگزاری جشنواره نمایش عروسکی که همه از هنرمندان جوان این رشته هستند، قدردانی کرد و با تشکری ویژه از گروه بین‌املل توضیح داد: بچه‌های بین‌الملل امسال زحمت بیشتری کشیدند چون بسیاری از گروه‌های خارجی دعوت ما را قبول نکردند، بعضی از آنها ترسیدند به ایران بیایند و برخی هم می‌خواستند به آمریکا بروند! با این حال نمایش‌های بسیار خوبی در بخش بین‌المللی جشنواره به صحنه خواهد رفت و بعضی از گروه‌ها همکاری خیلی خوبی با ما داشتند به طوری که یا دستمزد نگرفتند یا پذیرفتند با دستمزدهای ناچیزی به ایران سفر کنند. البته سفارتخانه‌ها هم همراهی خوبی با ما داشتند.

مرضیه برومند در پایان صحبتش از مدیران تئاتر؛ مهدی شفیعی (مدیر پیشین اداره کل هنرهای نمایشی ) و شهرام کرمی مدیر فعلی این اداره قدردانی کرد و با طنز همیشگی خود گفت: آقای کرمی از همان آغاز ورودش با غرغرهای من رو به رو شد اما امیدوارم این غرغرها را تاب بیاورد!

پس از سخنان برومند، قطعه‌ای موسیقی با مشارکت حاضران اجرا شد. اعضای این گروه موسیقی که به جای نواختن ساز از اعضای بدن خود بهره می‌گیرند، از مهمانان خواستند تا در اجرای چند قطعه کوتاه با آنان مشارکت کنند و بدین ترتیب هنرمندان نمایش عروسکی با هدایت این گروه در اجرای قطعات موسیقی همراه شدند که یکی از این قطعات، ترانه جشنواره بود و مهمانان با همراهی این گروه موسیقی، برای چند دقیقه به کودک درون خود اجازه دادند تا از پس مسئولیت‌ها و دشواری‌های زندگی روزمره بیرون بیاید و نفسی تازه کند.

سپس به دعوت برومند، بهروز غریب پور هنرمند باسابقه تئاتر و تئاتر عروسکی و دبیر دوره‌های پیشین جشنواره نمایش عروسکی، پوستر این دوره از جشنواره را رونمایی کرد و ایرج طهماسب، مریم سعادت و بهرام شاه محمدلو، اعضای هیات انتخاب این دوره از جشنواره بودند، با همراهی مهدی شفیعی، شهرام کرمی و مرضیه برومند، جملاتی را به عنوان یادگار بر این پوستر نوشتند.

پوستر جشنواره هفدهم نیز همچون پوستر دو دوره پیش توسط مرضیه سرمشقی طراحی شده و این هنرمند تئاتر و گرافیست، از مرضیه برومند به خاطر صبوری‌ها و راهنمایی‌هایش تشکر کرد.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها