تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۲۵ - ۲۳:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 51675

قیچی ساز کوهنوردرخشان بنی اعتماد در یادداشتی که نسخه ای از آن در اختیار سینماسینما قرار گرفته است نسبت به رکورد شکنی بی سر و صدای کوهنورد جوان تبریزی واکنش نشان داد. 

به گزارش سینماسینما، عظیم قیچی ساز کوهنورد جوان کشورمان که جزو رکوردداران صعود به ۱۳ قله بالای هشت هزار متری است، برای پیوستن به باشگاه هشت هزار متری ها در هفته گذشته برای صعود به آخرین قله بالای هشت هزار متری راهی کشور نپال شد تا نام خود و ایران را در میان رکوردداران این رشته جاودانه سازد.

در همین رابطه رخشان بنی اعتماد با انتشار یادداشتی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

در متن این یادداشت آمده است:

در هیاهوی این روزهای پرخبر از دوستی شنیدم که عظیم قیچی‌­ساز، جوان ورزشکار تبریزی در مسیر فتح چهاردهمین و آخرین قله بالای ۸ هزار متر جهان است. شنیدم که با این فتح، عظیم قیچی­‌ساز شانزدهمین کوهنوردی در سراسر جهان خواهد بود که بدون اکسیژن و شرپا موفق به فتح تمامی قله­‌های بالای ۸ هزار متر دنیا می­‌شود. از کنار داستان تلاش عظیم قیچی­‌ساز نمی­‌توان به آسانی گذشت. جوان هم­وطنی که تا این زمان با همت و اراده شخصی و بدون حمایت، موفق به فتح ۱۳ قله این گروه شده است و این بار دست به کاری زده “کارستان” که آسان نیست و رو در رو با بسیار موانع جوی و جغرافیایی.

از کوهنوردی این­ را می­‌دانم که قهرمانانش کمتر شناخته می‌شوند، چرا که این ورزش عرصه تنهایی، تلاش و صبوری و تداوم است و ارزش در خود تلاش و نه صرفاً رقابت برای رسیدن و به­‌دست‌آوردن مدال و نشان.

اراده و تلاش این فرزند خلف سرزمین­مان را ارج می­‌نهیم. او قهرمان است، چه موفق به فتح این آخرین قله بشود و یا نه.

آرزوی همه هم­وطنان برای سلامتی و سفر بی­‌خطر در این مسیر دشوار، بدرقه راه عظیم قیچی­‌ساز عزیز.

رخشان بنی­‌اعتماد

۲۵ فروردین ۱۳۹۶

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها