تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۰۷:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 34440

ایوبیرئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه وضع دولت را در تعیین میزان بودجه درک می‌کند، اظهار کرد که رقم پیشنهادی سازمان سینمایی برای بودجه سال آینده سینما بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش سینماسینما، درباره بودجه سال ۹۶ و رقم کلی حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی سازمان سینمایی بیان کرد: پیشنهاد ما برای بودجه سال آینده سینما خیلی بیشتر از رقم فعلی و فکر می‌کنم حدود ۳۵۰ میلیارد تومان بود. با این حال برای همین میزان هم تشکر می‌کنم چون وضع دولت را کاملاً درک می‌کنیم و اگر افزایش‌ بودجه ها در دولت و وزارت فرهنگ به لحاظ نسبت و درصد بررسی شود می‌بینیم که سینما را کمی ویژه‌تر از جاهای دیگر دیده‌اند.

او افزود: با این حال امیدوارم با همین افزایش رقم بودجه در سال آینده، در بخش زیرساخت‌ها بتوانیم کاری جدی را نجام دهیم.

ایوبی تأکید کرد که اولویت سازمان سینمایی برای سال آینده همچنان موضوع زیرساخت‌ها در سینما است.

وی در پاسخ به این که آیا با این بودجه می‌توان انتظار داشت که مسئله ساختمان جدید فیلمخانه ملی ایران و انتقال به محل جدید که برای غنی‌سازی آرشیو آن سه میلیارد تومان در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است، حل شود، گفت: فیلمخانه ملی سالیان سال است که در این وضعیت فعلی باقی مانده و آیینه دق ما شده است. البته بودجه آن در اختیار سازمان سینمایی نیست، بلکه بخش بازسازی پروژه‌های نیمه‌تمام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت آن را برعهده دارد؛ اما بودجه‌هایشان آنقدر ناچیز است که عملاً اتفاقی نمی‌افتد و در دو سه سال گذشته هم هر سال قرار بوده بودجه قابل توجهی تزریق شود، ولی هنوز ساختمان به طور کامل آماده نشده و از تجهیزات هم دور هستیم به همین دلیل نمی‌دانم سال آینده چه می‌شود و با این بودجه بعید می‌دانم کار به جایی برسد.

رئیس سازمان سینمایی درباره برگزاری جشنواره فیلم مستند در پردیس سینمایی چارسو آن هم با توجه به گله تماشاگرانی که برای دیدن برخی فیلم‌ها از شدت شلوغی نتوانستند وارد سالن نمایش شوند، بیان کرد: برای مکان جشنواره انتخاب فضا را برعهده برگزارکنندگان، دبیران و شورای جشنواره گذاشتیم چون خودشان بهتر از همه ما می‌دانند که به چه چیزهایی نیاز دارند. همکاران ما در جشنواره سینما حقیقت هم امسال با توجه به تجربه سال‌های قبل این مکان را ترجیح دادند.

ایوبی درباره جلساتی که درباره سینما با وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته است هم گفت: جلسات کاری مختلفی تاکنون داشته‌ایم و ایشان برای کمک به سینما آماده هستند، ضمن اینکه افزایش قابل قبول بودجه هم مدیون حمایت شخص وزیر فرهنگ است.

او درباره اینکه آیا با توجه به حضور وزیر جدید مشکل برخی فیلم‌های سینمایی قابل حل است پاسخ داد: ایشان جریان عمومی سینما را قابل قبول می‌داند و از آن حمایت می‌کند، اما تاکنون به طور مشخص در این باره بحثی مطرح نشده است.

ایوبی در پایان درباره مجوزهایی که برای فیلم‌سازان اول صادر می‌شود و تعداد کمّی آن‌ها و نیز بررسی صلاحیت‌شان با توجه به استمرار پیدا نکردن فعالیت‌شان در سینمای حرفه‌ای اعتراضاتی را در برداشته است، گفت: فکر می‌کنم با نتیجه کار می‌توان این موضوع را ارزیابی کرد و الان پس از گذشت سه چهار سال این مسئله قابل بررسی دقیق است، هرچند در موضوع فیلمسازی اول اتفاقاتی رخ داده و به نظر فرایندی که بوده تاحدودی جواب داده است، اما به نظرم باید آمار به طور دقیق بررسی شود چرا که معلوم نیست اگر روند دیگری وجود داشت حتما اتفاق بهتری دیگری رخ می‌داد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها