تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۱۲ - ۰۷:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 33870

پیمان قاسم خانیپیمان قاسم‌خانی با ابراز تعجب و گلایه از روند پیچیده‌ اکران عمومی فیلم‌ها گفت: با توجه به اطلاعات ناقصی که برای اکران به ما داده بودند از نمایش «خوب، بد، جلف» در فصل پاییز انصراف دادیم و امیدوارم در فرصتی بهتر بتوانیم فیلم را نمایش دهیم.

به گزارش سینماسینما، این فیلمنامه‌نویس که اولین فیلم سینمایی خود را در مقام کارگردان با نام «خوب، بد، جلف» ساخته و قرار بود آن را از آذرماه به سرگروهی پردیس سینمایی «زندگی» اکران عمومی کند، گفت: ابتدا با مشورت با تهیه‌کننده (محسن چگینی) تصمیم داشتیم که فیلم را در جشنواره فیلم فجر امسال نمایش دهیم و برای عید نوروز اکران کنیم، اما با ما تماس گرفتند و گفتند که اگر فیلم را در آذر ماه اکران کنیم هم به گرم نگه داشتن گیشه‌ها در این سال خوب سینما کمک خواهیم کرد و هم شرایط ویژه‌ای مشابه شرایط اکران فیلم «سلام بمبئی» شامل حال ما خواهد شد و می‌توانیم فیلم را از نیمه آذر تا پایان سال روی اکران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه «با توجه به صحبت‌های مطرح شده، فیلم را به سرگروهی پردیس زندگی ثبت کردیم» ادامه داد: البته در این‌باره این مورد را هم گفتند که فیلم «سه بیگانه» جلوتر از «خوب، بد، جلف» است و از آنجا که اکران نخواهد شد، فیلم من، پس از «ما گناهکاریم» به چرخه اکران اضافه خواهد شد و به این ترتیب شاهد نمایش آن در آذرماه خواهیم بود.

قاسم‌خانی افزود: ما هم بر این اساس قرارداد خود را با سرگروهی پردیس زندگی در شورای صنفی نمایش ثبت کردیم. همان طور هم که گفته بودند فیلم «سه بیگانه» حذف شد، اما آن چه که ما از آن مطلع نبودیم این بود که گویا قانونی وجود دارد که اگر فیلمی از پخش‌کننده‌ای حذف شود، او حق دارد فیلم دیگری را جایگزین کند، در نتیجه فیلم«مشکل گیتی» جلوتر از فیلم ما به نمایش درآمد.

این فیلمنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان سینما گفت: بنابراین در خوشبینانه‌ترین حالت فیلم «خوب، بد، جلف» سه یا چهار هفته مانده به جشنواره فجر می‌تواند فرصت اکران پیدا کند که از نظر من این یعنی سوزاندن فیلم، به همین دلیل طبق مشورت با پخش‌کننده (هدایت فیلم) تصمیم بر این شد که از اکران فیلم قبل از جشنواره انصراف دهیم و فرم شرکت در جشنواره فجر را پر کنیم.

قاسم‌خانی که برای اولین بار شرایط پیچیده اکران فیلم‌های سینمایی را تجربه کرده و از روندی که به اجبار درگیر آن شده، ناراضی است، در پاسخ به اینکه آیا پیشنهاد جدیدی برای زمان اکران از سوی شورای صنفی نمایش مطرح شده است؟ بیان کرد: فقط به ما گفته‌اند که اگر از زمان اکران تعیین شده انصراف دهیم، به عنوان جریمه نوبت اکران ما شش ماه به تعویق خواهد افتاد و طبیعتاً اکران عید را از دست خواهیم داد، که ما به ناچار این شرایط را پذیرفتیم چون تصور می‌کنم فیلمی ساخته‌ایم که از پتانسیل خوبی برای فروش برخوردار است و نمی‌خواهیم در زمانی نامناسب آن را اکران کنیم.

او در پایان تأکید کرد: ترجیح من این است که فیلم را در نوروز به نمایش درآورم ولی با این حال برای اکران فیلم و تعیین زمان آن از قانون تمکین خواهیم کرد.

«خوب، بد، جلف» درباره یک کارگردان هنری سینما است که از طرف تهیه‌کننده‌ی خود تحت فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. این در حالی است که از نظر کارگردان، آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما اگر او می‌خواهد فیلم را بسازد، مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند.

حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، مانی حقیقی، ویشکا آسایش، مجید مظفری، رضا رویگری، نسیم ادبی، رضا کریمی، نیوشا ضیغمی، آزاده صمدی، مهراب قاسمخانی، امیر مهدی ژوله، حسین پاکدل و بهاره رهنما از جمله بازیگران فیلم «خوب، بد، جلف» هستند.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: نویسنده و کارگردان: پیمان قاسم‌خانی، تهیه کنندگان: محسن چگینی، عبداله اسکندری، سرمایه‌گذار: سید محمد امامی، محسن چگینی، طراح گریم: عبداله اسکندری، مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی، صدابردار: داریوش صادق‌پور، مدیر تولید: رضا کریمی، کارگردان صحنه‌های اکشن: دهقان محمدی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: زینب نصراللهی، طراح صحنه: پیام اسکندری، طراح لباس: رعنا امینی، منشی صحنه: نائله شریفی، مشاور رسانه‌ای: آریان امیرخان، عکاس: محمد بدرلو، دستیار دوم کارگردان: عباس خدری، دستیار سوم کارگردان: آرش چگینی، دستیار اول فیلمبردار: بهمن نادیاب، دستیاران صحنه: محمدرضا غفارزاده، جواد بهبودی، دستیار لباس: نسیم لطیفی، مدیر تدارکات: پوریا عطابخشی، دستیاران تدارکات: مجید رنجبر، مهدی سعدی، مجری طرح: مؤسسه تصویرغزال.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها