تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۲۸ - ۱۰:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 103962

پیکر زنده یاد «حسین محب‌اهری» بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون پس از تحمل سال‌ها درد و رنج در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

به گزارش  سینماسینما، مراسم پیکر زنده یاد «حسین محب‌اهری» صبح امروز -پنجشنبه ۲۷ دی ماه- از مقابل تالار وحدت به سمت خانه ابدی تشییع شد.

**مردی که تا لحظه آخر عمر برای کار هنری ذوق داشت

در این مراسم که با حضور اهالی هنر در عرصه‌های مختلف صورت گرفت، آیاتی از قرآن کریم قرائت شد و پس از آن اصغر همت که اجرای برنامه را بر عهده داشت در سخنانی گفت: حسین محب اهری انسان بسیار با انگیزه ای برای کار بود و مدتی پیش با من تماس گرفت و گفت که برای بازی در سریال کیانوش عیاری به او پیشنهاد شده و می خواهد نقش را بپذیرد. او تا لحظه آخر عمرش برای بازی و کار هنری انگیزه و ذوق داشت و حتی در دوران بیماری خیلی وقت‌ها پس از آن که از سر صحنه تئاتر می‌رفت، حالش بد می شد و می‌افتاد.

وی ادامه داد: محب اهری برای لحظه لحظه زندگی اش تلاش کرد و همواره حرف از امید و بودن می زد. او کماکان برای هنر و فرهنگ این مرز و بوم می کوشید. و نهایتا با عزت و شرف صحنه هنر را ترک کرد.

**حسین محب اهری ما را با خاطراتش تنها گذاشت

در ادامه نیز شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی در سخنانی گفت: امروز همه ما در مراسم فقدان یک هنرمند پرامید و نشاط جمع شدیم. غم سختی است که حسین محب اهری را در صحنه هنر نمایشی نداریم و ما را با خاطراتش تنها گذاشت.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر شاهد ستیز او با بیماری سختش بودیم و به همه ما آموخت که می توانیم مرگ را پذیرفته و با امید، بهترین اتفاقات زندگی را خلق کنیم. حسین محب اهری به مرگ لبخند زد و شک نداریم در بهشت برین کماکان با امید نقش آفرینی می کند. امیدوارم این حضور پرشور برای ما خاطره ای از معیت یک هنرمند بزرگ به نام حسین آقای محب اهری باشد و بیش از پیش قدر هنرمندان پیشکسوت مان را بدانیم.

**محب اهری مرد لبخند بود

سپس علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون در سخنانی اظهارداشت: محب اهری مرد لبخند بود و همه او را با لبخند می‌شناختند. در مراسم تشییع لبخند و مهربانی و شور به زندگی و هنر به بازیگری کار سختی است. ما به حسین محب اهری در هر شرایطی فکر کنیم لبخند می زنیم. بسیار تاسف انگیز برای تشییع و لبخند و شور زندگی حضور پیدا کردیم.

وی ادامه داد: همه از شور و عشق وصف ناپذیر حسین به زندگی و از بودن حرف زدند این جادو فقط به وسیله هنر بازیگری رقم خورده است. اگر سر صحنه سریال ۸۷ متر با هم حرف می زدیم می گفت دوست دارد سکانس های بازی نکرده را بازی کند. اینجا از طرف بازیگران سینمای ایران و مدیرعامل خانه سینما به خانواده حسین محب اهری و به همه تسلیت می گویم.

دهکردی گفت: به طور مطلق سر صحنه فیلمبرداری ما عزای عمومی است. دوستان غمگین و متاثرند از رفتن این دوست و هنرمند فراموش نشدنی. واقعا جای خالی حسین محب اهری را صحنه هنر، درک می کند.

**پایداری در مقابل بیماری ما را مبهوت می کرد

پس از آن دهکردی پیام کیانوش عیاری را با این مضمون قرائت کرد: حسین محب اهری در این چند روز پایانی عمرش چیز دیگری می شد و همه درد و رنج خودش را فراموش کرد. من مبهوت بازی اش نمی شدم بلکه از پایداری اش در مقابل بیماری سخت مرا دچار تامل می کرد.

به گزارش فارس، پس از آن حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران درگذشت محب اهری را تسلیت گفت و چند بیت در فراغ این هنرمند خواند.

**تمام خاطراتی که در سینه باقی می مانند

سپس آتیلا پسیانی بازیگر کشورمان پشت میکروفن رفت و گفت: وقتی نوید محمدزاده این خبر را داد، احساس کردم زندگی‌م طور دیگری شد. تمامی چهل سال خاطراتم با حسین محب اهری را در سینه نگه می دارم. وقتی یک انسان این قدر به آدم نزدیک است، دیگر نمی‌توان چیزی گفت.

**حسین زنده است

در پایان نیز مریم کاظمی کارگردان تئاتر در سخنانی عنوان داشت: حس می کنم حسین زنده است. همیشه وقتی می خواهیم از کسی صحبت کنیم، از خاطراتش می گوییم. حسین محب اهری برای همه ما خاطره سازی کرده است. تمام خاطرات او در اعماق قلبمان دفن شده است.

وی گفت: من و او ده سال پیش در یک کار با هم آشنا شدیم. اولین هشدارهای بیماری که از سال ۹۰ شروع شد، ترس از دست دادن او هم آمد. او همیشه هوای من را داشت و به زندگی ام جلا داد. فقط می دانم حسین این شجاعت را از ما می خواست که بر ترس هایمان غلبه کنیم.

شهرام کرمی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر، رضا کیانیان، فاطمه معتمد آریا، ایرج راد، اصغر همت، مریم کاظمی، مهتاب مقصودلو همسر حسین محب اهری، آتیلا پسیانی، مسعود دلخواه، رضا ناجی، نگار جواهریان، شکرخدا گودرزی، آناهیتا همتی و … از جمله حاضران در این مراسم بودند.

«حسین محب اهری» بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که از مدتی پیش به بیماری سرطان غدد لنفاوی مبتلا بود، در سن ۶۷ سالگی در بیمارستان لاله تهران جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. او سال‌ها با این بیماری و مشکلات آن دست و پنجه نرم کرد ولی در نهایت پس از گذشت روزهای سخت بسیاری جان به جان آفرین تسلیم کرده و آرام گرفت.

وی اواسط آذرماه امسال پس از طی دوره اول درمان و با بهبودی نسبی به صحنه تئاتر برگشت اما به دلیل ضعف جسمانی و تشدید بیماری اواخر آذرماه دوباره در بیمارستان بستری شد.

محب اهری فعالیت هنری خود را از میانه دهه پنجاه آغاز کرد و دهه شصتی ها این بازیگر را با برنامه نمایشی مبصر چهار ساله کلاس می شناسند، اما او در آثاری مانند محله بهداشت، سربداران، باجناق ها، چاق و لاغر، پایتخت، معمای شاه، اسپاگتی در هشت دقیقه، وقتی همه خواب بودیم، پسر آدم دختر حوا و. . . بازی کرده است.

منبع: فارس

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها