تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ۱۲:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 72700
مراسم تشییع پیکر محمد پورستار (بازیگر سینما و تلویزیون) صبح امروز (دوشنبه ۲۹ آبان) از مقابل خانه سینما برگزار شد.

به گزارش سینماسینما،‌ کامران ملکی از اعضای هیئت مدیره خانه سینما که اجرای این مراسم را برعهده داشت، گفت: یکی از غم‌انگیزترین زمان‌هایی که خانه سینما تجربه می‌کند زمانی است که عضوی از خود را از دست می‌دهد. محمد پورستار یکی از بازیگرانی بود چه در تلویزیون و چه در سینما خوش درخشید.

ملکی ادامه داد: محمد پورستار را به خدا می‌سپاریم و مطمئنیم که هیچ جایی از امان خدا محکم‌تر و امن‌تر نیست.

علی دهکردی (رئیس انجمن بازیگران خانه سینما) نیز در این مراسم با بیان اینکه ارزش زندگی را باید از آدم‌های بزرگی مانند محمد پورستار یاد بگیریم، گفت: پورستار مرد شریفی است که هیچکدام از ما تا امروز هیچ خاطره‌ای از او که همراه با اخم باشد به یاد نداریم.

دهکردی به ذکر خاطره‌ای از سال ۷۲ و همبازی شدن با محمد پورستار پرداخت و گفت: در آن زمان من و ایشان همبازی بودیم و من به عنوان یک بازیگر تازه‌کار شیفته شخصیت و بزرگواری او شده بودم.

او ادامه داد: یکبار از ایشان که مدت‌ها بود خبری نبود پرسیدم مشغول چه کاری هستید، گفت؛ شب‌ها اینجا دو استکان چای برای خودم و حافظ می‌ریزم و تا صبح شعر می‌خوانیم و گپ می‌زنیم و خندید. پورستار از کنار این ماجرا با خنده و لبخند گذشت اما واقعیت این است که کسانی مثل او تمام لحظات زندگی‌شان با کسانی مثل حافظ و سعدی و آدم‌هایی از جنس معرفت و شعر و آرامش می‌گذشت.

این بازیگر سینما و تلویزیون یادآور شد: هیچ وقت این تصویر از ذهنم خارج نشد که این چهره پر از عرفان و آرامش با کسانی غیر از حافظ و مولانا دمخور بوده باشد. ما باید در برابر وجوه اخلاقی انسان‌هایی مثل محمد پورستار و صبر و متانت ایشان سر تعظیم فرود بیاوریم.

دهکردی با بیان اینکه عزت نفس محمد پورستار ستودنی بود، گفت: من نمی‌دانستم اما پورستار چند مرحله بسیار سخت و دشوار از بیماری را پشت سر گذاشته و بستری بود اما با متانت و عزت نفس حاضر نشد بیماری‌اش را عنوان کند و نمایش دهد. این وجوه بسیار پرارزش را این روزها کمتر در بین خودمان می‌بینیم امیدوارم با رجوع به اخلاق محمد پورستار بازگشت دوباره‌ای به حاکمیت اخلاق و معنویت در تمام اشکال زندگی و شغل‌مان داشته باشیم.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها