تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۶:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 87538

آخر هفته‌ها تلویزیون برای اوقات فراغت مردم فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی متنوعی را تدارک می‌بیند؛ فیلم‌هایی که برای چندمین بار به روی آنتن می‌روند اما باز هم مخاطبان بسیاری دارند.

به گزارش سینماسینما، با نزدیک شدن به پایان هفته شبکه‌های مختلف سیما پخش فیلم‌های سینمایی را برای مخاطبان خود درنظر گرفته‌اند. گرچه برخی از این فیلم‌ها برای چندمین بار به روی آنتن می‌روند، اما باز هم مخاطبان بسیاری دارند. از جمله فیلم‌های «چ»، «کنعان»، «عطش»، «سلطان»، «ویلایی‌ها» و…؛ جزئیات و زمان‌بندی پخش فیلم‌های سینمایی پنج‌شنبه و جمعه سوم و چهارم خردادماه را در ادامه بخوانید:

شبکه اول

روز جمعه ساعت ۱۶:۰۵ مثل هفته‌های گذشته شبکه اول پخش یک فیلم سینمایی را در کنداکتور خود دارد. فیلم آمریکایی «رکورد بزرگ» که براساس کتابی به همین نام نوشته مایکل لوئیس روزنامه‌نگار آمریکایی، درباره بحران مالی ۲۰۰۷-۲۰۰۸ است که بالا رفتن نرخ بازار مسکن و حباب اقتصادی را به ارمغان آورد. این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۶ در چهار رشته شد، اما جایزه‌ای کسب نکرد، همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار در چهار رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد که در نهایت موفق شد جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را به دست آورد. در این فیلم بازیگرانی همچون کریستین بیل، استیو کارل، رایان گاسلینگ و بردپیت ایفای نقش می‌کنند.

شبکه دو

روز پنج‌شنبه ساعت ۸ صبح فیلم «ژنرال» پخش خواهد شد که قصه دو روحانی به نام‌های حمید(شهبانی نوری) و کریم(یاسر ولایی) است که نیت کرده‌اند به جبهه آمده و در گردان شهادت که گردان خط شکن است، مشغول به خدمت شوند؛ اما از آنجایی که نیروهای این گردان تکمیل است حاج علی(علی اوسیوند) فرمانده گردان نمی‌تواند آن‌ها را بپذیرد. این فیلم به کارگردانی علی شاه حاتمی ساخته شده و میلاد کی مرام و علی اوسیوند بازیگران آن هستند.

روز جمعه ساعت ۸ صبح فیلم «یوما» روی آنتن این شبکه می‌رود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در بحبوحه اوایل حمله ارتش بعث عراق به خاک ایران و اشغال شهرهای مرزی از جمله سوسنگرد؛ مادری در جستجوی فرزندان گم شده خویش است…

روز جمعه ساعت ۱۷:۳۰ هم فیلم «نفس» از این شبکه پخش خواهد شد. فیلم سینمایی «نفس» روایت زندگی چهار کودک به نام‌های بهار، نادر، کمال و مریم است که به همراه پدرشان غفور و مادربزرگ خود در دهه ۵۰ خورشیدی نفس می‌کشند! دنیای این کودکان، دنیایی پر از رویاهای زیبای کودکانه است و قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد. نرگس آبیار کارگردان این فیلم است و مهران احمدی، پانته‌آ پناهی‌‎ها و سیامک صفری بازیگران آن هستند.

شبکه نمایش

شبکه نمایش که همواره در طول هفته نیز فیلم‌‎های بسیاری را از سینمای ایران و کشورهای دیگر روی آنتن دارد، در پایان هفته نیز فیلم‎های بسیاری را پخش خواهد کرد. از جمله روز چهارشنبه که ساعت ۲۱ فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا روی آنتن می‌‎رود. این فیلم داستان ۲ روز از زندگی دکتر مصطفی چمران در پاوه به تصویر می‌کشد. این فیلم برنده ۶ سیمرغ بلورین از سی و دومین جشنواره فیلم فحر شده است. فریبرز عرب‌نیا بازیگر اصلی این فیلم است.

روز پنج‌شنبه ساعت ۳ بامداد فیلم «آرزوهای بزرگ» روی آنتن می‌رود. فیلمی در سبک درام به کارگردانی دیوید لین است که در سال ۱۹۴۶ منتشر شد. از بازیگران آن می‌‌توان به جان میلز، جین سیمونز، الک گینس و فرانسیس ال سالیوان اشاره کرد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «پیپ» (ویجر)، در کودکی با «استلا» (سیمونز) و «خانم هاویشام»(هانت)، قیّم ثروتمند او آشنا می‌شود. روزی «پیپ» به یک محکوم فراری(کوری) کمک می‌کند و سال‌ها بعد، در جوانی(میلز)، ثروتی از یک ناشناس به او می‌رسد.

«کودک و فرشته» عنوان فیلم دیگری است که روز پنج‌شنبه ساعت ۱۳ پخش خواهد شد. کودک و فرشته، فیلمی است از مسعود نقاش‌زاده، در مورد مقاومت مردم خرمشهر در روزهای اول جنگ ایران و عراق، که برای اولین بار در بیست و هفتمین جشنواره بین‌‌المللی فیلم فجر نمایش داده شد. این فیلم برنده ۷ جایزه از مراسم تجلی اراده ملی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد. همچنین برنده ۵ جایزه(بیشترین جوایز) از بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از جمله بهترین فیلم بلند آسیایی و بهترین فیلم ایرانی شد.

ساعت ۲۱ هم فیلم «عطش» روی آنتن این شبکه می‌رود. عطش فیلمی به کارگردانی محمدحسین فرح‌بخش، نویسندگی پیمان معادی و تهیه‌کنندگی عبدالله علیخانی محصول سال ۱۳۸۱ است. این فیلم در خرداد ۱۳۸۲ بر روی پرده سینما رفته است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: نادر که از زندان آزاد شده برای اجرای نقشه دزدی منوچهر خان دو نفر خبره در امر بازکردن گاو صندوق(اشکان) و در امر الکترونیک(کوروش) را پیدا کرده و این گروه سه نفری نقشه‌شان را با مهارت اجرا می‌کنند اما… بهرام رادان، فریبرز عرب‌نیا، شهرام حقیقت‌دوست و شبنم قلی‌خانی بازیگران این فیلم هستند.

روز جمعه ساعت ۱۳ فیلم «کنعان» از این شبکه پخش خواهد شد. عنوان فیلمی سینمایی ساخته مانی حقیقی و نویسندگی اصغر فرهادی و مانی حقیقی محصول سال ۱۳۸۶ است. داستان فیلم روایتگر بخشی از زندگی مینا(ترانه علیدوستی) و مرتضی (محمدرضا فروتن) را در شرایط سخت و آستانه طلاق است. در خلاصه داستان آن آمده است:‌مینا که زمانی دانشجوی مرتضی بوده، پس از ده سال زندگی مشترک با وی، تصمیم می‌گیرد از او جدا شود و برای ادامه تحصیل به کانادا برود، اما مرتضی که از این تصمیم ناخرسند است، تمام تلاش خود را معطوف منصرف کردن او از تصمیمش می‌کند، تا اینکه روزی متوجه می‌شود مینا موضوع طلاقشان را با عزیز، مادر بیمار مرتضی، در میان گذاشته است. مرتضی نیز از شرایط پیش آمده استفاده می‌کند و…

ساعت ۲۱ فیلم «سلطان» پخش خواهد شد. سلطان فیلمی از مسعود کیمیایی با بازی فریبرز عرب‌نیا و هدیه تهرانی است که در سال ۱۳۷۵ منتشر شد. این فیلم نخستین کار سینمایی هدیه تهرانی است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: کیف مریم را که حاوی اسناد و مدارک مربوط به ۵۰۰ متر از یک باغ که به مریم تعلق دارد، جیب‌بری به نام سلطان در فرودگاه از او می‌دزدد. مریم سلطان را پیدا می‌کند و عشقی بین آنها به وجود می‌آید…. فریبرز عرب‌نیا، هدیه تهرانی، پولاد کیمیایی و رضا کیانیان بازیگران این فیلم هستند.

ساعت ۲۳ روز جمعه فیلم «ویلایی‌ها» از این شبکه پخش خواهد شد. ویلایی‌‌ها فیلمی به کارگردانی منیر قیدی، نویسندگی منیر قیدی و ارسلان امیری و تهیه‌کنندگی سعید ملکان است که در واپسین روزهای اردیبهشت ۱۳۹۵ با حضور طناز طباطبایی در اندیمشک کلید خورد و تیرماه ۱۳۹۵ فیلمبرداری‌اش پایان یافت. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ویلایی‌ها قصه خانواده‌های فرماندهان سپاه و ارتش در سال ۱۳۶۵ است. عزیز زن ۵۰ ساله‌ای است که همراه نوه‌هایش وارد مجموعه ویلایی‌ها می‌شود. الیاس نزد راننده بسیجی است که هر وقت وارد مجموعه می‌شود همه نگران این می‌شوند که شاید خبر شهادت یکی از فرماندهان را بدهد. پس از مدتی سیما که عروس عزیز است از تهران می‌آید تا بچه‌های خود را به خارج از کشور ببرد. طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، آناهیتا افشار، ثریا قاسمی و صابر ابر بازیگران این فیلم هستند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها