تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۳۰ - ۱۳:۰۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 32580

تلویزیون در ١٠ سال گذشته به فکر تولید برنامه بود، اما امروز فقط به تامین برنامه می‌پردازد.«عباس رافعی» – کارگردان –  درباره ارزیابی‌اش از عملکرد تلویزیون در مناسبت‌ها گفت: تلویزیون در ١٠ سال گذشته در مناسباتی ویژه مثل اربعین و عاشورا به فکر تولید برنامه بود، اما امروزه بسیار کم‌کاری کرده و در مناسبات خاص به فکر تامین برنامه است و برنامه‌های چندسال گذشته را جمع‌آوری و بازپخش می‌کند.

این کارگردان اظهار کرد: مدیران فرهنگی فکر می‌کنند یک هفته مانده به مناسبت می‌توانند برنامه تولید کنند و این مناسبت فقط برای امسال است و مناسبت سال‌های بعد را در نظر نمی‌گیرند.

او درباره برنامه‌های مناسبتی تلویزیون بیان کرد: برنامه‌های تلویزیون در سبک‌گفت‌وگو محور و برنامه ترکیبی که سریع تولید می‌شوند، توانسته قدمی بردارد اما به تازگی یک برنامه جذاب داستانی در تلویزیون ندیده‌ام.

رافعی در ادامه گفت: تلویزیون درگذشته یک دفترچه به اسم دفترچه مناسبت ویژه چاپ می‌کرد که مشخص بود ‌چه مناسبت‌هایی در اولویت هستند. مناسبت‌های مذهبی همیشه در اولویت اول قرار داشتند و از ماه‌ها قبل با در نظر گرفتن خواست جوانان و اوضاع جامعه برنامه تولید می‌کردند. ما باید بپذیریم که توقع جوانان سال ۹۵ با سال ۸۰ فرق دارد، اما امروز نیز همان آثار نمایشی سال ۸۰ از تلویزیون پخش می‌شود.

عباس رافعی درباره تغییر نگاه مردم گفت: در این سال‌ها دیدگاه بصری مردم رشد کرده و ما نمی‌توانیم همان خوراکی که برای مخاطب  ۱۰سال پیش ایجاد کرده‌ایم سر سفره مخاطب امروزمان نیز بگذاریم و باید تلویزیون ما به روز باشد و جای داستان مذهبی در برنامه‌های تلویزیون ما خالی است .ظهر روز دهم را من کارگردانی کردم و سال‌ها روز اربعین پخش می‌شد و همیشه می‌گفتم چرا برنامه‌های تکراری پخش می‌شود.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها