تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۰۵:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 38426

%d8%b4%d9%87%d8%a7%d8%a8

فیلم سینمایی «امتحان نهایی» با وجود دریافت پروانه نمایش در جشنواره فیلم فجر امسال نیز حضور نخواهد داشت.

به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «امتحان نهایی» به کارگردانی عادل یراقی و تهیه کنندگی مصطفی شایسته از چندی پیش موفق به دریافت پروانه نمایش شده و در حال حاضر در نوبت اکران عمومی قرار دارد.

یراقی درباره وضعیت اکران این فیلم و دلیل عدم حضور آن در جشنواره فجر سال گذشته و امسال گفت: «براساس شنیده های موثق، سال گذشته این فیلم توسط هیأت انتخاب جشنواره انتخاب و به ریاست جشنواره اعلام شد ولی در آخرین لحظات به بهانه اینکه فیلم هنوز پروانه نمایش ندارد از لیست منتخبین فستیوال حذف شد».

وی افزود: «اما امسال فیلم پروانه نمایش گرفت و شخصاً با محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر این مطلب را مطرح کردم اما او اعلام کرد که شنیده های شما برای ما قابل استناد نیست. او اعلام کرد که با سیمون سیمونیان تماس می گیرد و به ما اعلام می کند که قوانین چه حکم می کند».

یراقی در ادامه از تماس خود با سیمون سیمونیان و پیگیری درباره وضعیت فیلمش گفت و افزود: «سیمون سیمونیان اعلام کرد ««امتحان نهایی» به علت ممیزی از جشنواره کنار گذاشته شد و امسال نظر به اینکه پروانه نمایش دریافت کرده طبق قوانین باید در جشنواره شرکت داده شود. اگر ریاست جشنواره هم تماس بگیرد و سوال کنند همین جواب را خواهم داد». این نقل قول را به صورت کتبی به دفتر جشنواره تحویل دادم و بعد از دو روز تماس گرفتند و اعلام شد به علت حجم زیاد فیلم های امسال، فیلم سینمایی «امتحان نهایی» را در جشنواره فیلم فجر شرکت نمی دهند!»

این کارگردان در پایان گفت: «به هر حال تکلیف روشن شد. به تبعیت از گفته مرحوم عباس کیارستمی که: «اقدام کن، اصرار نکن» من نیز در مورد آخرین فیلمنامه ایشان اقدام کردم و به این نتیجه رسیدم که متأسفانه تعیین کننده سلایق فردی است نه قانون و آراء. در واقع هنوز هم نام بعضی از بزرگان این سرزمین برای بعضی ایجاد حساسیت می کند. شاید باد و یا کلاغی این مطلب را به گوشی که گوش باشد برساند و ترتیب اثری داده شود».

این تصمیم در حالی به سازندگان «امتحان نهایی» اعلام شده که مراحل فنی و دریافت پروانه نمایش ساخته یراقی بسیار زودتر از موعد مقرر تحویل آثار به جشنواره صورت و انجام گرفته است.

آخرین اثر زنده یاد عباس کیارستمی در مقام فیلمنامه نویس حداقل از لحاظ کیفی باید در حدی باشد که بتوان آن را  به عنوان یکی از آثار حاضر در جشنواره فیلم سی و پنجم فیلم فجر دانست مگر اینکه تصمیم سلیقه ای دیگری در کار باشد.

خبرنگار بانی فیلم برای پیگیری بیشتر موضوع با یکی از مسوولان برگزاری جشنواره صحبت کرد. وی با بیان این مطلب که فیلم «امتحان نهایی» سال گذشته در هیأت انتخاب پذیرفته نشده بود، اعلام کرد نمی توان برای فیلم هایی که سال پیش بنا به هر دلیلی نتوانسته اند نظر هیأت انتخاب را جلب کنند، بار دیگر برای امسال نیز فرم شرکت در جشنواره را پر کرده و باز هم مورد داوری قرار بگیرند.

شهاب حسینی، لیلا زارع همراه با هنرمندان خردسال بهنام عسگری و امیر سلامتی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

شهاب حسینی در این فیلم در نقش یک معلم ریاضی مقابل دوربین رفته است. این معلم برای تدریس درس ریاضی به یک پسر بچه به خانه آنها رفت و آمد دارد و همین امر باعث آشنایی او با مادر بچه می شود. این آشنایی در نهایت باعث رقم خوردن اتفاقاتی می شود که سوژه اصلی فیلم را تشکیل می دهد. لیلا زارع نیز نقش مادر پسر بچه را ایفا می کند.

طرح اولیه فیلمنامه این فیلم برای زنده یاد عباس کیارستمی است و نویسندگی آن نیز برعهده عباس کیارستمی و عادل یراقی بوده است.

سایر عوامل اصلی «امتحان نهایی» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: بهرام صحیحی، تدوین: عادل یراقی، صداگذار: آرش قاسمی، عکاس: مهدی طلاجو.

منبع: بانی فیلم

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها