تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۲۰ - ۱۲:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 39333

دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادریبهتاش صناعی ها نسبت به راه نیافتن مستندش به جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد. 

به گزارش سینماسینما، بهتاش صناعی ها کارگردان فیلم مستند «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری»، با اشاره به حذف این مستند از لیست آثار راه یافته بخش مستند سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، گفت: برای من بسیار عجیب است فیلمی که به عنوان پرمخاطب ترین فیلم جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» و برنده جایزه بهترین فیلم این جشنواره در بخش «هنر و تجربه» شناخته شده است، از گردونه رقابت بخش مستند این دوره از جشنواره فیلم فجر حذف می شود.

وی ادامه داد: بر طبق اطلاعاتی که از هیات انتخاب و دبیرخانه جشنواره دارم، « دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» و «زنانگی» به کارگردانی محسن استاد علی، تا شب قبل از اعلام اسامی، جزو فیلم های منتخب بخش مسابقه مستند بوده، اما نمی دانم به چه دلیلی این دو فیلم از لیست نهایی حذف شده. این کارگردان سینما تاکید کرد: جالب این است که آقای رزاق کریمی در مصاحبه ای اعلام کرده بود که آثار مستندی برای این دوره از جشنواره فیلم فجر انتخاب می شوند که پرمخاطب باشند. این در حالی است که این دو فیلم پرمخاطب ترین آثار جشواره حقیقت بود و هر کدام از این مستندها، به سانس ویژه رسیدند.

وی ادامه داد: زمان جشنواره سینما حقیقت و درست یک شب قبل از آغاز جشنواره از من خواستند که یک بخش هایی از فیلم را حذف کنم و اصلاحیه های جدیدی به من دادند و گفتند اگر اصلاحیه وارد نشود در جشنواره حقیقت نشان داده نمی شود و در چنین شرایطی در جشنواره فیلم فجر نیز حضور نخواهد داشت.

این کارگردان توضیح داد: در نهایت ۲ شبانه روز تدوین دوباره فیلم طول کشید، هرچند این فیلم جایزه بهترین فیلم «هنر و تجربه» را دریافت کرد، اما در داوری بخش اصلی این جشنواره نادیده گرفته شد. اما من هیچگاه وعده دوستان برای حضور این مستند در جشنواره فجر به شرط سانسور را فراموش نمی کنم. این درحالی است که فیلم با وجود رأی هیئت انتخاب از لیست نهایی آثار جشنواره فجر حذف میشود.

صناعی ها در پایان گفت: در چنین شرایطی به نظر میرسد که موضوع مستند « دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» که در مورد برجام است، یک موضوع خط قرمز شده است. این درحالی است که این فیلم پر از شادی و امید است. یعنی آیا “برجام” و خوشحالی مردم از این اتفاق هم سیاهنمایی است؟ این بی عدالتی که در بخش داستانی جشنواره فیلم فجر دیده شد در بخش مستند نیز تکرار شده است.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها