تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۰۸ - ۱۶:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 67673

 اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده تلویزیون معتقد است سوژه برای ساخت سریال مناسبتی ماه محرم زیاد است و باید با برنامه‌ریزی سراغ ساخت این آثار رفت.

به گزارش سینماسینما، چندین سال است که تلویزیون برای مناسبت‌های مختلف‌اش سریال‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای تدارک می‌بیند. ماه محرم یکی از مهم‌ترین این مناسبت‌هاست که البته چند سالی است مثل قبل برنامه خاصی از قبل در نظر گرفته نمی‌شود و علیرغم تولیدات خوب و به یادماندنی که برای این ماه در سال‌های گذشته شده بود در سال‌های اخیر به نظر می‌رسد سریال‌های کم رمق‌تری برای پخش در این ایام ساخته شدند و چند سالی نیز به پخش سریال ‌های تکراری ایام قبل بسنده شده است.

اسماعیل عفیفه تهیه‌کننده تلویزیون که آثار مناسبتی زیادی را هم برای این رسانه تهیه‌ کرده است درباره برنامه‌ریزی برای تولید و ساخت آثار مناسبتی برای ماه محرم به خبرآنلاین گفت: «یکی از مهمترین عوامل در این بحث برنامه‌ریزی است که باید از سوی مدیران تلویزیون صورت بگیرد، در واقع اگر قرار است برنامه ویژه‌ای برای ایام ماه محرم در عرصه سریال‌سازی صورت بگیرد باید برنامه‌ریزی‌ها از سوی مدیران تلویزیون باشد و توافقات با سازندگان انجام شود تا کاری به ثمر برسد. موضوعات زیادی در این حوزه وجود دارند که می‌شود به آنها پرداخت و آنها را دستمایه ساخت آثار مناسبتی برای ماه محرم قرار داد، اما همین موضوعات نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی هستند تا بتوان نتیجه خوبی را از آنها حاصل کرد.»

او همچنین توضیح داد: «اگر بخواهیم موضوعات مذهبی در این حوزه را دستمایه ساخت آثار قرار دهیم باید با وقت و فرصت بیشتری سراغ‌شان برویم. در واقع به دلیل حساسیتی که ساخت این آثار مذهبی دارند نمی‌توان در مدت زمانی کوتاه و بدون برنامه‌ریزی دقیق وارد کار شد.»

تهیه کننده سریال «میوه ممنوعه» درباره محدودیت و خط قرمزهایی که در برای ساخت آثار مذهبی وجود دارد یادآور شد: «اگر قرار باشد اثری خوب، قابل توجه و مخاطب پسند در این زمینه تولید شود باید چارچوب بازتری برای نویسنده و سازندگان فراهم شود، در واقع نوع نگاهی که مدیران تلویزیون به موضوعات مختلف در این حوزه دارند باید طوری باشد که دست سازندگان و نویسندگان باز باشد تا جا برای خلق سوژه‌های جدیدتر فراهم شود. به نظرم سوژه‌های بسیار خوبی در این حوزه وجود دارند که با کمی وقت گذاشتن می‌توان خروجی خوبی از آنها داشت.»

عفیفه همچنین در پایان درباره کم شدن تولیدات مناسبتی ماه محرم در سال‌های اخیر گفت: «به نظرم بخشی از قضیه به تلویزیون برمی‌گردد و مشکلات مالی که تلویزیون در چند سال اخیر با آن رو به رو بوده است نیز در این قضیه بی‌تاثیر نیست. چون به اعتقاد من این علاقه از سوی تولیدکنندگان آثار همیشه وجود داشته و در صورت فراهم شدن بستر مناسب سازندگان آثار از ساخت سریال در این زمینه استقبال می‌کنند.»

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها